Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: «امل حسین» دختربچه هفت ساله یمنی که به عنوان نماد درد و رنج مردم یمن شناخته می شد، درگذشت.


به گزارش خرداد، شفقنا به نقل از مرآه الجزیره، عکس این دختربچه را برای اولین بار روزنامه نیوریورک تایمز برای نشان دادن وضعیت اسف بار یمن و شرایطی که تجاوز ائتلاف سعودی در این کشور با بار آورده، منتشر کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویر این دختربچه که براثر تجاوز ائتلاف سعودی به یمن از سوء تغذیه شدید رنج می برد، خشم محافل مختلف را در جهان به همراه داشته بود، روزنامه نیویورک تایمز در این باره نوشت: عده زیادی برای کمک به خانواده این دختربچه یمنی ابراز تمایل کرده اند.

خانواده این دختربچه یمنی می گویند که وی در یکی از اردوگاههای آوارگان در چند مایلی یک بیمارستان فوت کرده است.

به نوشته روزنه نیویورک تایمز، «امل» یکی از ۱.۸ میلیون کودک یمنی است که از سوء تغذیه شدید در یمن رنج می برند؛ کودکانی که بعد واقعی تجاوز علیه این کشور فقیر را نشان می دهند.

 دو میلیون مادر گرسنه در یمن

از سوی دیگر سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه دو میلیون مادر گرسنه در یمن وجود دارد، اعلام کرد: مادران نیز به دلیل قحطی شدید در این کشور در معرض خطر مرگ هستند.

به نقل از العربی الجدید، صندوق جمعیت ملل متحد در این باره اعلام کرد: قحطی شدید در یمن، جان دو میلیون مادر را با خطر مرگ مواجه کرده است.

این صندوق افزود: کمبود غذا، آوارگی، سوء تغذیه و وخامت اوضاع بهداشتی تا حد زیادی بر بهداشت و رفاه ۱.۱ میلیون زن باردار یا زنانی که دارای نوزادان شیرخواره هستند، تاثیر گذاشته است.

تجاوز ائتلاف سعودی- اماراتی به یمن، مارس ۲۰۱۵ میلادی آغاز شد و هنوز به پایان نرسیده است.

برچسب ها: یمن ، سعودی ، امل حسین

منبع: خرداد

کلیدواژه: یمن سعودی امل حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۹۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره شهر‌های مختلف یمن امروز شاهد راهپیمایی میلیونی مردم در حمایت از غزه بود
مردم در این راهپیمایی کهبا شعار «همراه با غزه سربلند، بسیج و آمادگی» برگزارشد ضمن بیانیه‌ای جنایت‌های اشغالگران را محکوم و خواستار تداوم عملیات نیرو‌های مقاومت علیه اشغالگران و حامیان آن شدند.

دیگر خبرها

  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند
  • پیام تسلیت مخبر درپی درگذشت مادر شهید دستوری رزاز
  • پیام تسلیت مخبر برای درگذشت مادر شهید غلامحسین دستوری رزاز
  • پیام تسلیت معاون اول رئیس‌جمهور برای درگذشت مادر شهید غلامحسین دستوری رزاز
  • نماهنگ جدید ابوذر روحی منتشر شد + دانلود نماهنگ حماسی «نحن المقاومون»
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • اول لب بود که دندان آمد/ آدم گرسنه اولویت دارد یا گربه محل؟!
  • شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس نشانگر تحقق وعده‌های خداوند است
  • برنامه جهانی غذا: نیمی از ساکنان نوار غزه گرسنه هستند