Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: هنرمند بریتانیایی توپی هنری طراحی کرده که تصویر کره زمین روی آن نقش بسته است.

مارک والینگر، هنرمند Artist برنده جایزه ترنر دو هزار توپ هنری به شکل کره‌زمین طراحی کرده تا تیم‌های فوتبال در سراسر بریتانیا با آنها بازی کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، دوسالانه هنری لیورپول همزمان با صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول به والینگر سفارش طراحی یک اثر هنری تازه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنرمند 59 ساله بریتانیایی هم با الهام از ماجرای آتش‌بس کریسمس سال 1914 بین نیروهای بریتانیا و آلمان توپی موسوم به «یک جهان» طراحی کرد که تصویر کره زمین روی آن نقش بسته است. گفته می‌شود 104 سال پیش سربازان درگیر در جنگ در آستانه سال نو با هم فوتبال بازی کرده‌اند.

والینگر که جایزه معتبر ترنر را در کارنامه خود دارد، تصویری دیجیتالی روی توپ انداخته که ماهواره ناسا از کره زمین گرفته است. او می‌گوید برای این طرح تصویری را در ذهن داشت که فضاپیمای آپولو8 حین گردش دور زمین روز 24 دسامبر 1968 از لحظه طلوع زمین ثبت کرده بود. «یک جهان» در واقع میراثی است از ترک مخاصمه 100 سال پیش و تصویر طلوع زمین مربوط به 50 سال پیش.

والینگر درباره تازه‌ترین هنرنمایی خود روی توپ فوتبال می‌گوید: «می‌خواستم چیزی بسازم که امیدوارکننده باشد. امروز زمان پایان جنگ و آغاز بازی است؛ یک بازی زیبا. دنیا می‌تواند جایی بهتر باشد. بیایید تصویر دنیای ارزشمند اما شکننده خود را به آینده منتقل کنیم و لذت بازی کردن با همدیگر را جشن بگیریم.»

قرار است این توپ‌ها به مدارس فوتبال گوشه و کنار بریتانیا ارسال شود به این شرط که آنها هم ویدئوی مربوط به بازی کردن به توپ را ضبط و منتشر کنند.

والینگر از نامدارترین و معتبرترین هنرمندان معاصر بریتانیاست که سال 2007 جایزه ترنر را برد و یکی از آثارش نخستین بار روی چهارمین پایه خالی میدان ترافالگر لندن نصب شد. او سال 2001 هم نماینده بریتانیا در دوسالانه ونیز بود.

بازی فوتبال سال 1914 بین سربازان بریتانیایی و آلمانی یک باور ملی است اما اینکه این اتفاق واقعا افتاده یا نه، مساله‌ای است که برخی معتقدند چندان اهمیت ندارد. هر چند والینگر از باورکنندگان این بازی تاریخی است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید
 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

شکایت 2 دانشجوی دختر از مامور گشت ارشاد رد شد ! پایان اقدامات شوم زن مطلقه در مغازه های مانتو فروشی تهران جوان مرموز با دانشجویان آبادانی چه کرد؟! خودسوزی مرد کرمانشاهی در میدان آزادی! + جزییات برنج بدجوری گران شد! اقدام بی شرمانه پزشک بجنوردی ! مخفی شدن از خدا در خوردن یک غذای خاص! پاسخ قاطعانه سردار سلیمانی به ترامپ + سند راننده اتوبوس از لج مسافر زن فاجعه رقم زد / لحظه به لحظه حادثه + فیلم حقوق بازنشستگان یک میلیون تومان اضافه می شود !؟ قتل دختر دانشجوی سال اولی در دانشگاه + عکس بازیگر مشهور سینما سر جای پارک دعوا کرد و به زندان رفت +عکس پوشش و حجاب زنان تهرانی برای این مرد با دستانی خون آلود فرقی نداشت! + فیلم مصاحبه و عکس زنم تصاویر بدون لباسش را به مردان غریبه فرستاد / فاصله سنی ما زیاد بود مرد میهمان نیمه شب پنهانی وارد اتاق عروس و داماد شد شهادت سرباز وظیفه در درگیری پلیس اهواز با خلافکاران مسلح + عکس شهید خوشحال ترین خر پیکان سوار + فیلم دیدنی تجاوز به دختر 18 ساله توسط تکنیسین اورژانس در آمبولانس مردی را جلوی چشمان منشی اش گروگان گرفتند / در تهران رخ داد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه هنرمند Artist هنرمند هنرمندان بازی جهان زمین بریتانیایی هنری عکس فیلم مرد روزنامه دختر ایران شهرستان قتل کودک زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۰۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور - استقلال؛ دوئل جذاب هفته با انگیزه‌های متفاوت

دو تیم تراکتور و استقلال در حساس‌ترین دوئل هفته بیست‌وپنجم لیگ‌برتر از ساعت ۱۷ امروز (چهارشنبه) با قضاوت پیام حیدری به میزبانی ورزشگاه یادگارامام (ره) تبریز به دیدار هم خواهند رفت.

تراکتور بعد از غلبه بر ذوب آهن در جام حذفی، تا حدودی از روز‌های اسف‌بار خود فاصله گرفته و برای عدم ورود به حواشی جدید چاره‌ای جز پیروزی بر استقلال ندارد.

در نقطه مقابل، بازی با تراکتور سخت‌ترین مسابقه استقلال برای رسیدن به قهرمانی به حساب می‌آید. آبی‌پوشان تنها یک امتیاز با پرسپولیس رده دومی اختلاف دارند و برای تثبیت جایگاه خود در صدر، محکوم به شکست تراکتور هستند.

عدم نتیجه‌گیری برابر مدعیان از بزرگ‌ترین انتقادات وارده نسبت به سرمربی پیشین تی‌تی‌ها بود. تراکتور با هدایت پاکو خمس در فصل جاری از ۵ بازی بزرگ لیگ (استقلال، سپاهان و پرسپولیس) تنها یک امتیاز کسب کرده بود و حالا حمید مطهری در آخرین بزنگاه دیدار با بزرگان، این فرصت را دارد که اولین پیروزی قرمزپوشان تبریزی در فصل جاری برابر یک مدعی را رقم بزند.

از طرفی تنها یک امتیاز از سه تقابل اخیر دو تیم عاید تی‌تی‌ها شده و شکست سنگین ۷ بر یک فصل قبل و واگذاری ۲ بر صفر بازی رفت، روحیه انتقام جویی در بازیکنان تراکتور را تقویت کرده است.

به روایت آمار:

۳۱ مسابقه بین ۲ تیم در چارچوب لیگ‌برتر برگزار شده که ۱۳ بازی را استقلال برده، ۱۰ مسابقه را تراکتور و ۸ بار هم نتیجه مساوی به دست آمده است.

در جدال‌های لیگ‌برتری استقلال و تراکتور ۸۲ توپ از خط دروازه ۲ تیم عبور کرده که ۴۲ گل از آن استقلال و ۳۵ گل سهم تبریزی‌ها بوده است.

وضعیت ۲ تیم در ۵ بازی اخیر:

تراکتور: ۳ مساوی و ۲ باخت

استقلال: ۳ برد و ۲ مساوی

وضعیت جدول:

تراکتور با ۴۰ امتیاز در جایگاه چهارم حضور دارد و استقلال با ۵۳ امتیاز صدرنشین است.

دیگر خبرها

  • رقص توپ در شالیزار‌/ گزارش خبرنگار تسنیم را ببینید + فیلم
  • پوستکوگلو: کلوپ زود به سطح اول فوتبال جهان برمی‌گردد
  • نیمه‌نهایی تکراری در فوتبال اروپا ؛ این بازی متفاوت خواهد بود!
  • انریکه: در برگشت تیمی متفاوت خواهید دید
  • اوسمار: به دلیل جزئیات ریز به صدر نرسیدیم
  • عکس | کشف عمیق‌ ترین حفره آبی جهان در مکزیک
  • عمیق ترین حفره آبی جهان در مکزیک کشف شد
  • عکس متفاوت از دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب
  • تراکتور - استقلال؛ دوئل جذاب هفته با انگیزه‌های متفاوت
  • اثر هنری رئال در آلیانز: کروس جواب بایرنی‌ها را داد