Web Analytics Made Easy - Statcounter

معرفی اولین بازیگر نمایش «اتاق ورنیکا»، آغاز اجرای نمایش چسب‌هایش در تئاتر باران، تمدید نام‌برده، آخرین روزهای مهلت حضور آثار خیابانی جشنواره‌ی تئاتر فجر و آغاز دو اجرا در تالار مولوی و وعده‌ی اجرای عمومی آثار جشنواره‌ی مقاومت از جمله خبرهای تئاتری است که در شنبه 12 آبان ماه مخابره شده است.

به گزارش ایسنا، نمایش «اتاق ورونیکا» به کارگردانی میلاد اتابکی و تهیه‌کنندگی محمد قنبری در پردیس تاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود و آزاده زارعی در نقش «سوزان» به عنوان اولین بازیگر به گروه اجرایی ملحق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اتاق ورونیکا»  داستانی ترسناک است که درون یک اتاق متعلق به دختری مرده اتفاق می‌افتد.

نمایشنامه «اتاق ورونیکا» توسط آیرا لوین،‌ نویسنده و نمایشنامه‌نویس آمریکایی نوشته شده است و روایت دختر روان‌پریشی است که خواهر خود را به قتل رسانده و پدر و مادرش برای حفظ آبرو، او را داخل اتاق حبس کرده‌اند و مجازات دیگری جز حبس برای او در نظر نمی‌گیرند اما با مرگ پدر و مادر اتفاقات زندگی ورونیکا تغییر می‌کند.

لوین، نمایشنامه آمریکایی،  شهرت خود را مدیون این اثر در ژانر وحشت است، او خالق کتاب‌هایی همچون بچه رزماری، دام مرگ،‌ پسری از برزیل و بوسه پیش از مرگ است که هر کدام منشأ فیلم‌ها و تئاترهایی بوده است.

لوین با این آثار توانست جوایز زیادی در ژانر وحشت بگیرد از جمله این جوایز به جایزه ادگار آلن پو و جایزه برام استوکر اشاره کرد. اتاق ورونیکا هم یکی از نمایشنامه‌های ملودرام است که می‌توان در دسته روانشناسی وحشت قرارداد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از:تهیه‌کننده: محمد قنبری،کارگردان: میلاد اتابکی،مشاور کارگردان: سمیه تاجیک،مدیر تولید: مریم نراقی،طراح موسیقی: میرامیر میری،طراح گریم: سارا بلبلی،طراح صحنه و نور: مصطفی اسفندیاری،طراح لباس: مهسا کاظمی،عکاس: لیلی صدیق،طراح پوستر و گرافیک: سحر نراقی،‌ مهران عبد ویس،ساخت تیزر و موشن: نوید منصور قناعی،دستیار کارگردان و منشی صحنه: بیتا شهبازی،مدیر صحنه: زهرا عبدی

نام‌بُرده علی‌اصغر دشتی تمدید شد نام‌برده تازه‌ترین اثر گروه تئاتر دن‌کیشوت که با بازی آتیلا پسیانی، نگار جواهریان، پانته‌آ پناهی‌ها، رامین سیاردشتی، علی باقری، اصغر پیران، ایلناز شعبانی و حمید حبیبی‌فر از اواخر مهرماه روی صحنه می‌رود، تمدید شد و تا ۲۸ آبان هرشب ساعت ۲۱ اجرا خواهد شد. علی‌اصغر دشتی در مورد «نام‌بُرده» نوشته است: «عواطف معاصر جمعی رویکردی بود که منجر به تولید متاستاز شد،در نام‌برده از منظری دیگر عواطف معاصر را جستجو می‌کنیم.» نام‌برده در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

نمایش"چسب‌هایش"به تئاتر باران آمد

نمایش"چسب هایش" به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا سجادیان هر روز ساعت ۱۸:۴۵ در تئاتر باران روی صحنه می‌رود.

نمایش"چسب‌هایش" به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا سجادیان با بازی سینا کرمی، الهه افشاری، بهادر آذری، ناعمه علمی نژاد هر روز ساعت ۱۸:۴۵ در تئاتر باران روی صحنه می رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «ترجیح میدم با کتونی بجنگم بجای اینکه با چکمه فرار کنم»

این نمایش، کاری از گروه تئاتر روژدا است که پیش از این نارنجیغ، قایقانع ،مونولیزر را روی صحنه برده‌اند.

در این پروژه سپهر ادوای دستیار کارگردان، مائده بارگیران عکاس، احمد ابوالفتحی ساخت دکور،بهادر آذری طراح پوستر و بروشور و مهیار بهمنش، فرانک پاکزاد، علیرضا رمضانی ساخت تیزر همکاری دارند.

نمایش"چسب‌هایش تنها تا ۲۵ آبان در تئاتر باران روی صحنه می رود و علاقمندان برای تهیه بلیت‌های این نمایش می‌توانند به سایت تیوال و یا گیشه تئاتر باران مراجعه کنند.

نمایش «ملاقات مرد دوزخی» به کارگردانی امیر امیری روی صحنه رفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس،این نمایش به نویسندگی و کارگردانی امیر امیری به وقایع پس از عاشورای سال۶۱ هجری می‌پردازد.

گووان مهر اسماعیل پور، سید سامان جعفری، پوریا فرجی، محمد رضا عزیزی، مهشاد بهبودی، فریاد جودی، مریم احمدی، سوسن بخشی پریسا سیاوشی، زهرا بهاری، بهار سیدنا  در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایش روایت شیعیانی است که ادعای عشق دارند ولی چنان گرفتار عقل معاش می‌شوند که در ازای یک حصیر خرما به قتال مولای خویش می‌روند. «ملاقات مرد دوزخی» روایت زندگی یکی از قاتلین پشیمان عاشورا تا آخر عمر است.

این نمایش تا پایان هفته جاری از ساعت  ۱۸:۳۰ در تماشاخانه سرو واقع در خیابان ایت الله طالقانی تقاطع خیابان شهید مفتح جنب ایستگاه مترو پذیرای علاقمندان است.

اجرای پایان نامه برگزیده دانشجوی دانشگاه تهران در تئاتر مولوی

نمایش «جان گابریل بورکمان» نوشته هنریک ایبسن به کارگردانی سعید کریمی پنج شنبه ۱۰ آبان در مرکز تئاتر مولوی اجرای خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، روز پنج شنبه ۱۰ آبان، نمایش «جان گابریل بورکمان» نوشته هنریک ایبسن به کارگردانی سعید کریمی طی مراسمی با حضور مهدی سلطانی، مدرس دانشگاه و هنرپیشه سینما و تئاتر در مرکز تئاتر مولوی رسما کار خود را آغاز کرد.

بنابر این گزارش تمامی بلیت‌های روزهای پنج شنبه و جمعه این نمایش از قبل به فروش رسیده بود و تعداد قابل توجهی بلیط خارج از ظرفیت نیز، برای تماشاگران صادر شد.

در این مراسم، مهدی سلطانی عضو هیات علمی و استادیار دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه تهران ، به ایراد سخنرانی پرداخت.

این هنرپیشه سینما و تئاتر در بخشی از سخنانش در رابطه با اهمیت پشتکار در آثار دانشجویی عنوان کرد:"نمایش «جان گابریل بورکمان» نمایشی ست که ماحصل ماه‌ها تلاش و پشتکار بی نظیر یک گروه منسجم دانشجویی با تاکید بر محورهای پژوهشی و اصول آکادمیک دانشگاهی است، که منجر به اجرایی توانمند و درخور توجه شده است."

گفتنی ست امیرحسین سرداریان، شادی شاه علی، فائزه امیری، ابوالفضل سلحشور، مبین سپاس زاده، مریم حاجی زاده، معصومه دهقان نژاد، نگار نقش نژاد، علی رجایی، حسین جعفریان، مجید کشاورز، محسن صادقی، سعید بیات، پرهام عاروان، پویان مهربان، پولاد شعبانی و شهاب صالحی در نمایش «جان گابریل بورکمان» به ایفای نقش می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای دیدن نمایش «جان گابریل بورکمان»  که هر روز –به جز شنبه ها- در ساعت ۲۰:۳۰ به صحنه می‌رود، می‌توانند به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

۳ روز تا پایان مهلت ارسال آثار «تئاتر خیابانی» فجر

به گزارش روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر، آخرین مهلت ارسال اثر در بخش «تئاترخیابانی» شامل دو گروه تولیدات تازه و برگزیدگان جشنواره ها، ۱۵آبان ۱۳۹۷ اعلام شده است.

بر اساس این خبر آثار متقاضی در بخش «تئاتر خیابانی» و در گروه «تولیدات تازه» ضروری است صرفا برای اجرا در جشنواره‌ی سی وهفتم تولید شده و پیش از این، هیچ اجرای عمومی یا جشنواره‌ای نداشته باشند.

همچنین در این بخش و در گروه «برگزیدگان جشنواره‌ها»، دبیرخانه پذیرای آثاری خواهد بود که از سوی دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی مربوطه معرفی شده باشند.

ضروری است همه‌ی متقاضیان بخش «تئاتر خیابانی» در سایت جشنواره به نشانی www.fitf.ir ثبت نام و فیلم اثر خود را تا پایان روز ۱۵ آبان ۱۳۹۷ به دبیرخانه‌ی جشنواره به صورت حضوری یا پستی ارائه کنند.

متقاضیان توجه داشته باشند که در سایت جشنواره فقط فرم ویژه‌ی همه‌ی متقاضیان راتکمیل و در انتها بخش خیابانی را انتخاب کنند.

سی‌وهفتمین جشنوارهی بینالمللی تئاتر فجر به دبیری نادربرهانی مرند از ۲۲ بهمن تا ۴ اسفند ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.

اجرای نمایشنامه‌ای از ژان ژنه در تئاتر مولوی

نمایش «کلفت ها» به نویسندگی ژان ژنه و کارگردانی علی اکبر علیزاد روز چهارشنبه ۹ آبان در مرکز تئاتر مولوی اجرای خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، روز چهارشنبه ۹ آبان، نمایش «کلفت ها» به نویسندگی ژان ژنه و کارگردانی علی اکبر علیزاد در مرکز تئاتر مولوی رسما کار خود را آغاز کرد.

بنابر این گزارش تمامی بلیط های روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه از قبل به فروش رسیده بود و تعداد قابل توجهی بلیط خارج از ظرفیت نیز، برای تماشاگران این نمایش صادر شد.

علیرضا کیمنش، مرتضی حسین زاده و کتایون سالکی در نمایش «کلفت ها» به ایفای نقش می پردازند.

همچنین در این نمایش سیاوش تصاعدیان (مدیر هنری)، محمد صفرپور (مدیر تولید)، سهراب کریمی و پویان پاکنژاد (دستیاران کارگردان)، علی محمدی (طراح صحنه)، هانیه پرهیزکار (منشی صحنه)، حامد دایی (ساخت تیزر) و شاهین دانشفر (عکاسی) به همکاری می پردازند.

علاقه‌مندان برای دیدن نمایش «کلفت ها» که هر روز –به جز شنبه ها- در ساعت ۱۸:۳۰ به صحنه می‌رود، می‌توانند به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

نمایش‌های برگزیده جشنواره تئاتر مقاومت اجرای عمومی می‌شوند

در نشست هم اندیشی شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت توافق شد که نمایش های برگزیده جشنواره تئاتر مقاومت با حمایت مرکز هنرهای نمایشی اجرای عموم شوند. 

نشست هم اندیشی شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت با حضورامیر نصیربیگی دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت، شهرام کرمی مدیر مرکز هنرهای نمایشی، نصرالله قادری قائم مقام جشنواره تئاتر مقاومت و مهدی حاجیان مدیر بخش امور جشنوار تئاتر فجر برگزار شد.

این نشست با هدف هم افزایی و بررسی راهکارهای موجود جهت تعامل بیشتر مرکز هنرهای نمایشی با جشنواره تئاتر مقاومت در مرکز هنرهای نمایشی برگزار شد.

در این نشست توافقاتی درباره نحوه حمایت مرکز هنرهای نمایشی از شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت صورت پذیرفت.

ر اساس یکی از توافق های صورت گرفته در این نشست، مرکز هنرهای نمایشی متعهد شد که از نمایش های برگزیده شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت جهت اجرای عموم حمایت های لازم را به عمل آورد.

بخش دیگری از این نشست درباره نحوه استفاده از ظرفیت‌های تئاترشهر در طول برگزاری شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت بود.

شهرام کرمی مدیر مرکز هنرهای نمایشی ضمن اشاره به جایگاه پر اهمیت جشنواره تئاتر مقاومت، این جشنواره را آوردگاه حضور هنرمندان برجسته‌ای دانست و جشنواره تئاتر مقاومت را یکی از عرصه های تئاتر کشور برشمرد که همواره هنرمندان قابل اعتنایی را به تئاتر کشور معرفی کرده است.

وی یادآور شد که ظرفیت‌های موجود در مجموعه تئاتر شهر آمادگی میزبانی از جشنواره تئاتر مقاومت را دارند و در این مورد سالن‌های قشقایی، سایه، چهارسو و تالار حافظ در طول برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت میزبان نمایش های این جشنواره خواهند بود.

در پایان این نشست نیز مقرر شد که برگزیدگان دو بخش صحنه‌ای و خیابانی جشنواره تئاتر مقاومت جهت حضور در بخش مهمان جشنواره تئاتر فجر، با هماهنگی نادر برهانی مرند دبیر جشنواره تئاتر فجر به دبیرخانه این جشنواره معرفی شوند. 

شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت به دبیری امیر نصیربیگی و با همت بنیاد فرهنگی روایت فتح ۵ تا ۹ آذر ماه ۹۷ در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| جدیدترین عکس سجاد افشاریان در پشت صحنه تئاتر

سجاد افشاریان عکسی را در پشت صحنه نمایش بک تو بلک در شیراز منتشر کرد.

سجاد افشاریان

دیگر خبرها

  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • عکس| جدیدترین عکس سجاد افشاریان در پشت صحنه تئاتر
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • تماشای «العهد الأبدی» در کارون
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند