Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاروق سخنور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دسته از فلامینگوها که بیشتر فلامینگوهای نابالغ هستند از سواحل جنوبی دریاچه ارومیه برای تغذیه به تالاب کانی برازان مهاجرت کرده اند.
وی اضافه کرد: با توجه به وجود شرایط مطلوب زیستی از جمله تغذیه و استراحت، در روزهای آینده پیش بینی می شود شمار ورود فلامینگوها و سایر پرندگان مهاجر به این تالاب بین المللی بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنور ادامه داد: این پرندگان پس از مدتی استراحت و تغذیه به تدریج و با کاهش دما در این منطقه، مهاجرت خود را به مناطق جنوبی تر ادامه می دهند.
به گزارش ایرنا، فلامینگو پرنده ای با پاهای دراز، منقاری منحنی و گردنی بلند و خمیده است و برخورداری از بدنی بسیار کشیده و پر و بالی به رنگ های سفید و صورتی، بین 90 تا 150 سانتیمتر بلندی دارد.
هنگام پرواز، بال ها و گردن این پرنده کشیده و قدری پایین تر از سطح بدن قرار می گیرد و بال هایش ترکیب زیبایی از رنگ های سرخ و سیاه دارد و به آرامی راه می رود.
این پرندگان به صورت دسته جمعی و در دسته های چند هزار تایی زندگی می کنند و سواحل دریاچه ارومیه و استان فارس مهمترین زیستگاه آن در ایران است.
این پرنده جزو پرندگان حمایت شده بوده و حفاظت از مناطق زیست و زادآوری آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.
تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد با 927 هکتار مساحت، یکی از مهمترین تالاب های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و از با ارزش ترین زیستگاه های انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی در شمال غرب کشور به شمار می رود.
این تالاب در 30 کیلومتری شمال مهاباد و در نزدیکی روستای قره داغ واقع شده که به دلیل گوناگونی و فراوانی گونه های زیستی از سوی کمیته ملی طبیعت گردی کشور به عنوان نخستین سایت پرنده نگری در ایران معرفی شده است.
3020/6185/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان فارس تالاب دریاچه ارومیه زیبایی مهاجرت راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۰۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه بهار فصل تخم گذاری پرستو‌های دریای است، گفت: پرستو‌های دریایی تیره در غرب تالاب انزلی ۱۰۰ لانه ساختند.
تورج صادقی با اشاره به ورود هزار پرستوی دریایی تیره به غرب تالاب انزلی افزود: این پرستو‌ها با آشیانه سازی در چندین کلونی بزرگ لانه گزینی خود را آغاز می‌کنند.
وی با بیان اینکه این گونه از پرنده‌ها کلونی در غرب تالاب بندر انزلی زاد آوری دارند اضافه کرد: عمق مناسب آب، پوشش گیاهی مطلوب و زنجیره غذایی کامل بستر مناسبی برای لانه گزینی این پرستو‌ها است.
صادقی گفت: کارشناسان محیط زیست همزمان با زاد آوری این پرنده ها، کار حلقه گذاری جوجه‌های این پرستو‌ها را آغاز می‌کنند. 
پرستو دریایی تیره با (نام علمی: Chlidonias hybridus) گونه‌ای پرستوی دریایی از تیرهٔ کاکائیان است. این پرستوی دریایی پرنده‌ای پرجنب و جوش است که برای به دست آوردن غذا شیرجه رفته و آن را می‌قاپد.
این پرنده اغلب در آب‌های داخلی زندگی می‌کند و در زمستان‌ها نیز گاه به صورت گذری در کرانه‌های دریا‌ها دیده می‌شود و بر علف‌های شناور روی آب در تالاب‌ها آشیانه می‌سازد. 
گیلان دارای بیش از ۳۰ هزار هکتار پهنه تالابی است و این پهنه‌ها زیستگاه بیش از ۳۰۰ گونه پرنده به خصوص پرندگان مهاجر است.

دیگر خبرها

  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران