Web Analytics Made Easy - Statcounter

اربعین امسال 8 هزار کیلومتر دورتر از کربلا حال و هوای خون به خود گرفت، شیعیان نیجریه که در ابوجا و شهرهای نزدیک به پایتخت این کشور هیئت‌های عزاداری برپا کرده بودند به خاک و خون کشیده شدند و در کمال قساوت و بی‌رحمی به شهادت رسیدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا،  سه‌شنبه هفته گذشته بار دیگر امت شیعه حماسه‌ای دیگر از نوع حسینی آفرید، #حب_الحسین_یجمعنا محور وحدت همه بود، شیعیان جهان از تمامی نقاط دنیا خود را به کربلای معلی رسانده بودند و همه از کوچک و بزرگ تنها یک نام را صدا می‌زدند و برای یک نام حرکت می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از 15 میلیون زائر حسینی در روز اربعین یک‌صدا حسین را فریاد می‌زدند و برای حسین گریه می‌کردند، سیل جمعیتی که از نجف اشرف به سمت کربلا درحرکت بود خود نمایانگر درستی راهی بود که در سال 61 هجری مولا و سرورمان حسین برداشت و در برابر ظلم و طغیانگری یزید و بدکاران ایستاد.

اما اربعین امسال 8 هزار کیلومتر دورتر از کربلا حال و هوای خون به خود گرفت، شیعیان نیجریه که در ابوجا و شهرهای نزدیک به پایتخت این کشور هیئت‌های عزاداری برپا کرده بودند به خاک و خون کشیده شدند و در کمال قساوت و بی‌رحمی به شهادت رسیدند.

حمله نخست روز شنبه این هفته صورت گرفت و در اثر تیراندازی نظامیان 10 نفر به شهادت رسیدند اما این پایان کار نبود و در روز سه‌شنبه نیز بعد از دو روز سرکوب بار دیگر مردم عزادار ابوجا به خیابان‌ها آمدند اما پاسخ نظامیان با گاز اشک‌آور و گلوله‌های جنگی به جان مردم بی‌گناه افتادند.

وهابیت و عربستان پشت پرده حملات ارتش نیجریه قرار دارند

"صباح زنگنه" کارشناس ارشد مسائل بین‌المللی دراین‌باره می‌گوید: متأسفانه این کشور علی‌رغم داشتن یک سابقه مهم اسلامی در فهم صحیح اسلام و حتی تشکیل حکومت اسلامی در دو قرن پیش توسط  "عثمان دن فودیو "عالم بزرگ آن دیار، اما ورود ایادی استعمار به این کشور و همچنین وجود عوامل کشورهایی مثل عربستان سعودی  باعث ترویج اندیشه‌ای افراطی و ضد شیعی در این کشور شده و این امر مانع ایجاد یک وحدت قوی میان مردم مسلمان این کشور شده  و می‌شود.

وی در ادامه می‌افزاید: رشد جمعیت شیعیان که بسیار هم چشمگیر بوده است و یکی از دلایل این رشد، ناشی از تفکر نزدیک مردم نیجریه به اندیشه‌های اصیل اسلام و همچنین زحمات شیخ زکزاکی بوده است، حسد و دشمنی وهابیت را برانگیخته و این وهابیت با تحریک نیروهای نظامی ارتش نیجریه، آن‌ها را به کشتار شیعیان واداشته است.

سکوت مجامع بین‌المللی و خاموش جهان

نکته قابل‌توجه در این حوادث سکوت مجامع بین‌المللی و آزادی‌خواه جهان است، درحالی‌که مردم بی‌گناه نیجریه برای عزاداری آرام خود با گلوله و گاز اشک‌آور مواجه می‌شوند اما هیچ صدایی از این مجامع به‌اصطلاح بین‌المللی بلند نمی‌شود و مشخص نیست پاسخ این مردم بی‌گناه را چه کسی قرار است بدهد.

علاوه بر این خاموشی و بی‌اعتنایی کشورهای اسلامی نیز در نوع خود جالب است، کشورهایی که دم از اسلام و مسلمین می‌زنند اما در برابر شهادت ده‌ها نیجریه‌ای روضه سکوت گرفته و هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

به‌هرحال در سکوت کشورهای اسلامی که عمدتاً سنی مذهب هستند و یا حاکمان سنی بر مسند قدرت دارند، نیاز است که دو کشور ایران و عراق که به‌عنوان کشورهای که مذهب تشیع در رأس حاکمیت خوددارند با بین‌المللی کردن این حملات وحشیانه راه را بر این‌گونه حملات ببندند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۰۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعبداللهیان ضمن تبریک انتصاب وزیر امور خارجه جدید سودان، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان و آماده کمک به برقراری بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم.

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: دشمنان سودان جایگاه مهم این کشور را می‌دانند و سال‌ها برای تجزیه سودان تلاش کردند و اکنون آتش جنگ داخلی را به دامن این کشور انداخته‌اند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت آرامش و ثبات به سودان باشیم.

وزیر امور خارجه جدید سودان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و تقدیر از مواضع اصولی ایران در حمایت از سودان، بر سابقه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور و اهتمام کشورش به روابطی راسخ و ممتد با ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در بهترین سطح گسترش یابد.

حسین عوض همچنین آخرین تحولات و اوضاع این کشور و بروز ناامنی و بی ثباتی توسط شبه نظامیان با دخالت ک حمایت برخی دولت‌های خارجی و غربی را برای همتای ایرانی خود تشریح کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز با سامح شکری وزیر خارجه مصر، رنتو مارسودی وزیر خارجه اندونزی، فیصل بن فرحان وزیر خارجه پادشاهی عربستان سعودی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه و محمد حسن محمود وزیر خارجه بنکلادش دیدار کرد.

رایزنی‌های امروز امیرعبداللهیان با همتایان مصری و سعودی بیش از دو ساعت به طول انجامید.

رئیس دستگاه دیپلماسی در خصوص جزئیات سفر خود به گامبیا و شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی نوشت: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل کشی در غزه جدی‌تر شده است.

کد خبر 6096734

دیگر خبرها

  • تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • وقتی هم‌میهن اجازه ندارد مستقل از رسانه‌های MI۶ و موساد باشد
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند
  • حذف دوباره قطار سریع السیر یزد