Web Analytics Made Easy - Statcounter

راننده تاکسی مشهدی: خوشحال شدم که توانستم که به لحاظ اخلاقی، امنیتی و گردشگری معرف خوبی برای شهر مشهد باشم.

در میان اخبار ریز و درشت و آزار دهنده‌ای که این روزها در هر خبرگزاری یا روزنامه‌ از گرانی، قتل، بی اخلاقی  و...منتشر می‌شود، شنیدن خبری از امانتداری یک راننده تاکسی لذت بخش است.

ســید کریم تقویان راننده تاکسی فرودگاه شــهید هاشمی نژاد مشهد  ۱۷ سال است که به قول خودش در این لباس، خادم زائران امام رضا (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرای امانتداری این راننده تاکسی و کمک او به یک زائر خارجی برای رسیدن به اموالش، انگیزه گفت‌وگوی ما با او است :

قدس آنلاین: از ماجرای پیدا شدن کیف داخل اتومبیلتان بگویید.

تقویان: سه شنبه شب گذشته هوای مشهد بارانی بود. حدود ساعت دو بعد از نیمه شب بود که سه زائر عراقی را از فرودگاه مشهد  به مقصد طبرسی سوار کردم. در سومین سرویسی که بعد از پیاده شدن این زائران به فرودگاه داشتم توسط مسافر دیگری  متوجه شدم که کوله پشتی مشکلی رنگی که دقیقا به دلیل رنگش من اصلا متوجه وجودش داخل تاکسی نشدم از مسافران عراقی جا مانده است.

قدس آنلاین: چگونه به سراغ مسافران عراقی رفتید؟

تقویان: تمام مسافر خانه های خیابان طبرسی را جستجو کردم ولی نتوانستم نشانی از این زائران پیدا کنم.

قدس آنلاین: چرا مسافر خانه ها؟ از هتل ها راحت تر می توانستید سراغشان را بگیرید.

تقویان:معمولان زائران عراقی که به خیابان طبرسی میروند صرفا برای اسکان در مسافر خانه است و کمتر زائر عراقی است که به این خیابان بیایدو بخواهد سراغ هتل برود.

*پس با کوله پشتی چه کردید؟

تقویان: ساعت ۴صبح بود که به بازرس سازمان در فرودگاه اطلاع دادم و چون کوله بود و ممکن بود مشکلی ایجاد شود خواستم که کوله بازرسی شود.

قدس آنلاین: محتویات کوله چه بود؟

تقویان:مقداری پول به علاوه یکسری محتویات بسیار حساس و خیلی تخصصی دیجیتالی بود. لوازمی شامل لپ تاپ، گوشی اپل، تبلت، کنترل دیجیتال، پایه دیجیتال، دو سه لنز خیلی بزرگ حرفه ای، دوبین دیجتال عکاسی و ...

من برای خودم سر انگشتی حساب کردم متوجه شدم قیمت این لوازم خیلی بیشتر از آن پولی است که داخل کیف وجود دارد.

قدس آنلاین: چرا به سازمان تاکسیرانی اطلاع ندادید؟

تقویان: اتفاقا صبح اول وقت به تاکسیرانی مراجعه کردم و کوله را تحویل دادم به محض خروج از سازمان با من تماس گرفته شد که این زائران به فرودگاه مراجعه کرده اند و به اینها اطمینان د اده اند که کیف شما پیدا شده است.

قدس آنلاین: با زائران هم رو در رو شدید؟

تقویان: بله چون من به زبان عربی مسلط هستم از من خواسته شد که برای آوردن آنها به تاکسیرانی خودم به فرودگاه بروم. بعد از بازگشت از فرودگاه و تحویل کیف چندین بار از آنها خواستم که محتویات کیف را بررسی کنند که مشکلی متوجه وسایلشان نباشد. آنجا بود که اینها خیلی ابراز رضایت و خوشحالی کردند از اینکه چقدر خوب است که تاکسیران ها در مشهد امین هستند و گفتند اگر همین قضیه در کشور خودمان پیش می آمد، این کیف به دست ما نمی رسید.

قدس آنلاین: گفتید لوازم داخل کیف خیلی گران قیمت بود.

تقویان:بله آنجا بود که گفتند اینها یکسری پت کامل است که ما در آلمان خریداری کرده ایم که به پول عراق چیزی حدود ۸۰میلیون تومان قیمت دارد و به پول ما آنهم اگر در ایران بتوانیم این وسایل را پیدا کنید حدود ۱۳۰میلیون تومان است و می شده به راحتی این وسایل را به ۸۰میلیون به فروش برسانید.

قدس آنلاین: وسوسه نشدید که این وسایل را بفروشید؟

تقویان :دقیقا همین را هم به من گفتند. من گفتم ما ایرانی هستیم و این ها امانت است و "حق الناس"و من دوست ندارم حقی به گردنم باشد و این را بر حسب وظیفه تحویل دادم.

قدس آنلاین: مژدگانی هم دریافت کردید؟

تقویان:خیلی اصرار کردند ولی من قبول نکردم گفتند چرا؟ گفتم این وظیفه من بوده که اگر قرار باشد هدیه ای از شما دریافت کنم ارزش کارم را کم کرده ام. به آنها گفتم همه ما در هر لباسی در مشهد خادم زائر امام رضا هستیم.

قدس آنلاین: مطمئنا نظرشان در خصوص ایرانی و مشهدی تغییر کرده است؟

تقویان: بله دقیقا چون اینها اگر بد ببینند بد منعکس می کنند و اگر خوب ببینند به همان نسبت منتشر می کنند.

قدس آنلاین: به نظر میرسد تصاویری هم از شما درفضای مجازی منتشر کرده اند.

تقویان: بله دقیقا در فیس بوک و بحثی که درآنها درباره کاروان های اربعین در کشورها و شهرهای مختلف دارند، منتشر کردند.

قدس آنلاین: این کار شما سر و صدای زیادی در فضای مجازی به پا کرده است؟

تقویان:بله من در فضای مجازی عکسها و خبرهای زیادی از این ماجرا دیدم و خوشحال شدم از این مساله. البته نه به خاطر عنوان شدن اسم خودم، نه. به خاطر اینکه دید برخی که درزمانی باعث شد نظر عراقی ها در خصوص مشهد تغییر کند به این شکل عوض شد. خوشحال شدم که توانستم که به لحاظ اخلاقی، امنیتی، و توریستی معرف خوبی برای شهرم باشم.

*قدس آنلاین: بازتاب دیگری هم از کاری که انجام دادید دریافت کردید؟

تقویان: بله روحانی از یکی از مساجد بزرگ بغداد به نام سید علی در پیام رسان"  ایمو "برایم پیام گذاشته بود و تشکر کرده بود و از داخل کشور هم علاوه بر انتشار این خبر در همه روزنامه های پرتیراژ  خیلی از همشهریان با پیدا کردن شماره همراه من تماس گرفتند و تشکر کردند.

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: راننده تاکسی زائر عراقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۰۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوان مشهدی  در اسکله نخل تقی عسلویه جان باخت

ایسنا/بوشهر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندارعسلویه گفت : نوجوان مشهدی در اسکله نخل تقی عسلویه بعلت عدم توجه به هشدارهای امنیتی  غرق شد.

سجاد شیخیانی معاون فرماندار عسلویه افزود: پسر ۱۶ مشهدی که به همراه خانواده در تعطیلات نوروز به شهرستان عسلویه سفر کرده بود در اسکله نخل تقی در ساعت ۱۳ روز دوشنبه ۶ فروردین غرق شد و جان باخت.
وی اضافه کرد: این منطقه بعلت پساب های صنعتی پارس جنوبی منطقه شناممنوع بوده و تابلو شناممنوع هم نصب بوده و علیرغم هشدار چندتن از بومیان منطقه و متلاطم بودن دریا توجهی نکرده است.
به گفته وی هر۳عضوخانواده به دریا می روند و پدر و مادر نجات پیدا می‌کنند ولی پسر۱۶ساله پیدا نمی شود تا ساعت ۲۴ شب گذشته جسدش از آب گرفته می شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش پرواز‌های فرودگاه بین المللی اهواز در نوروز امسال
  • افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز در نوروز امسال
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • فرودگاه بین المللی کیش سومین فرودگاه پرتردد در ایام نوروز سال ۱۴۰۳
  • مسمومیت شدید جوان مشهدی در پی بلع مواد مخدر
  • ارائه خدمات نوروزی در فرودگاه‌های مازندران
  • نوجوان مشهدی  در اسکله نخل تقی عسلویه جان باخت
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان در مقدماتی جام جهانی از تلویزیون+ از شبکه ۳ و آنلاین
  • ۹۴ سورتی پرواز ورودی و خروجی در نیمه اول تعطیلات نوروزی
  • انجام نیمی از پروازهای نوروز از دو فرودگاه مهرآباد و مشهد