Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه ضوابط برج باغ هایی که شورای شهر به مردم داده بود متوقف شد، گفت: ما هم اکنون به دنبال حفظ و توسعه باغ ها هستیم و هم اکنون اگر در تهران کسی زمینی داشته باشد می تواند برای تبدیل آن به باغ اقدام کند.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری شبستان، «پرویز حناچی» در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص فعالیت های معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس ماده 100 قانون شهرداری ها کنترل تخلفات در حوزه ساخت و ساز بر عهده شهرداری است، گفت: احکام صادره در خصوص تخلفات ساخت و ساز در شورایی خارج از شهرداری و با حضور نمایندگانی از شورای شهر، قوه قضاییه و شهرداری رسیدگی می شود که احکام صادره از دو حالت خارج نیست یا قلع و قمع ساخت و ساز است و یا جریمه در خصوص آن ساخت و ساز اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه در شش ماهه اول سال 97، 240 جلسه در این خصوص برگزار شده است، خاطرنشان کرد: همچنین ما در کنار این جلسات، جلسات آموزشی و بازدیدهای روزانه داشته ایم که تاکنون 4 هزار و 734 تخلف در سطح شهر داشته ایم که آمار خوبی نیست و باید نظارت ها در این حوزه بیشتر شود.

 

حناچی با بیان اینکه افزایش کیفیت زیست پذیری در همه حوزه های عمومی شهرسازی مورد نظر ماست، خاطرنشان کرد: در جامعه امروز معلول فقط افرادی که بر روی ویلچر می نشینند و یا با عصا راه می روند، نیستند بلکه کسانی که به هر دلیلی نتوانند در عرصه های اجتماعی حضور پیدا کنند بر اساس این معنا، معلول محسوب می شوند و ما به دنبال این هستیم تا شهر برای همه شهروندان زیست پذیر باشد.

 

وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت ساخت، استانداردسازی مصالح و اتصال دقیق اجزا به سازه اصلی از دیگر موارد مدنظر معاونت شهرسازی و معماری است، گفت: هویت معماری و منظر شهری از دیگر مباحثی است که ما به آن توجه داریم. همچنین موضوع نما و هویت مساجد در بافت شهری باید مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با ابراز نگرانی از ساخت نماهایی که با فضای فرهنگی کشور در تضاد هستند، گفت: بسیاری از نماهای ما در حالت کلی با هویت فرهنگی ما قرابت و همخوانی ندارند و باید در این حوزه کارهای فرهنگی بیشتری صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه اراضی درشتانه که به عنوان ذخیره شهری محسوب می شوند باید مورد کنترل و نظارت دقیق قرار داشته باشند، گفت: ساماندهی پهنه های صنعتی از دیگر دستور کارهای معاونت شهرسازی و معماری می باشد.

 

وی با بیان اینکه ساماندهی و ارتقای کیفی میدان های حسن آباد، منیریه و بهارستان در دستور کار قرار دارد، گفت: ما به دنبال این هستیم تا کیفیت این میادین بالاتر رود و نقش تاثیرگذاری در معماری شهری داشته باشد.

 

حناچی با بیان اینکه ضوابط برج باغ هایی که شورای شهر به مردم داده بود متوقف شد، گفت: ما هم اکنون به دنبال حفظ و توسعه باغ ها هستیم و هم اکنون اگر در تهران کسی زمینی داشته باشد می تواند برای تبدیل آن به باغ اقدام کرده و از منافع آن نیز منتفع گردد.

 

حناچی تاکید کرد: بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی محله ای از دیگر اهداف مورد نظر ماست و بازبینی محله سیروس در قالب همین طرح با ارایه الگوهای جدید معماری و با تراکم پایتخت در کمیسیون ماده پنج به تصویب رسیده است.

 

وی در خصوص برگزاری مسابقات معماری گفت: با توجه به اینکه این مسابقات تحول آفرین هستند ما به دنبال استفاده از ظرفیت این مسابقات هستیم چرا که می توان از بهترین ایده ها در راستای آن استفاده کرد که در این باره محور راه آهن تهران- تبریز به طول 8 کیلومتر به مسابقه گذاشته شده است.

 

وی در خصوص اینکه موضوع پلاسکو نیز از دیگر موضوعاتی است که طراحی آن به مسابقه گذاشته شده، گفت: بعد از واقعه پلاسکو بنیاد مستضعفان با فشار کسبه آنجا مواجه شد و ما بنا داریم تا خود ساختمان پلاسکو طبق ضوابط شهرداری در همان تعداد طبقات قبلی مجوز ساخت بگیرد که به خاطر همین منتظر اعلام نظر کمیسیون ماده پنج می باشیم تا مجوز ساخت آن را ارایه دهیم.

 

حناچی با تاکید بر اینکه بافت تاریخی شهر تهران از دیگر موضوعات مهم و در دستور کار ماست، گفت: با همکاری شهرداری منطقه 12 ما به دنبال سرعت بخشیدن به روند حفظ و مرمت این منطقه می باشیم.

 

وی با بیان اینکه 24 آبان در کتابخانه ملی کتاب تهران نگاری رونمایی می شود، گفت: این کتاب می تواند در تاریخ تهران نقطه عطفی باشد که همه مطالبی که در خصوص تهران تاکنون نوشته شده است در آن گردآوری شده و ارایه می شود.

 

وی با بیان اینکه در لایحه جدید باغ برج ها تغییر رویکرد محسوسی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ما در این لایحه تغییر رویکرد خود را از باغ برج به سمت خانه باغ تغییر داده ایم و باغات در متراژهای سه هزار متر تا پنج هزار متر و بالای پنج هزار متر شناسایی شده و برای آنها شناسنامه تهیه شده است و هم اکنون انبوهی از باغات ما یا اکولوژیک هستند و یا دارای بناهای تاریخی هستند و پیشنهاد ما رفتن به سمت خریداری این باغ ها می باشد تا به قلمرو عمومی شهر تهران اضافه شود و همچنین برخی از باغات می توانند به عنوان فضاهای فرهنگی مورد استفاده شهروندان قرار گیرند.

 

 

 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین 13 آبان راهپیمایی 13 آبان پیاده روی اربعین مجلس زائران اربعین حسینی اردبیل وزیر آموزش و پرورش نماز جمعه برج باغ ها پیروز حناچی شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۱۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از، لبنان ۲۴، سنتکام از توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه به علت شرایط بد آب و هوایی خبر داد.

سنتکام اعلام کرد که شدت وزش باد و ارتفاع امواج دریا شرایط ناامنی را برای نظامیانی که مشغول ساخت اسکله هستند، ایجاد کرده است.

گفتنی است که آمریکا به دنبال ساخت اسکله شناور در سواحل غزه است. این طرح شامل دو جزء اصلی است که باید به هم وصل شوند - یک اسکله شناور بزرگ که از قطعات فولادی تشکیل شده و یک گذرگاه و اسکله دو طرفه ۵۴۸ متری.

این گذرگاه از اتصال قطعات فولادی ۱۲ متری تشکیل شده است که تا ساحل ادامه دارد.

کشتی‌های باری تدارکات را به آب‌های غزه می‌رسانند و کمک‌ها سپس بر روی تعدادی قایق و کشتی‌های کوچک‌تر - معروف به کشتی‌های پشتیبانی لجستیکی - بارگیری و به اسکله برده می‌شود. از آنجا به بعد، وسایل نقلیه زمینی امکانات را به داخل غزه خواهند برد.

این مسیر فلزی در دریا وصل و سپس به سمت ساحل هدایت می‌شود و نیروهای آمریکایی مجبور نیستند پا به ساحل غزه بگذارند.

کد خبر 6095946

دیگر خبرها

  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا+فیلم
  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها (+ عکس) / دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران/ عکس
  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد