Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی استان فارس گفت: آزمایشات لازم روی لاشه پرندگان و مرغ‌های فاسد شده انجام شد که مشخص گردید هیچ یک به آنفولانزا مبتلا نبوده و آزمایشات بیشتر تا مشخص شدن علت انجام می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، هفتم آبان‌ماه تعدادی لاشه مرغ مشکوک به مسمومیت در نزدیکی یکی از روستاهای اطراف شهرستان سروستان رها شده بود و پرندگان شکاری زیادی از جمله سارگپه و عقاب های صحرایی از آن‌ها تغذیه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که 35 قطعه از آن‌ها دچار مسمومیت شده و از این تعداد 28 قطعه تلف شده اند و با تلاش های ماموران محیط زیست، 8 پرنده احیا و در طبیعت رها شدند. لاشه این پرندگان و مرغ‌های فاسد برای کالبد شکافی و بررسی علت مسمومیت به دامپزشکی منتقل شد.

 

مدیرکل دامپزشکی استان فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه در این خصوص توضیح داد: در آزمایشگاه مرکزی استان فارس آزمایشات لازم روی لاشه پرندگان و مرغ‌های فاسد شده انجام شد که مشخص گردید هیچ یک به آنفولانزا مبتلا نبوده و آنفولانزای مرغی رد می‌شود و برای بررسی سایر مسمومیت‌ها نمونه‌هایی به آزمایشگاه‌های مشهد و تهران ارسال شده است که پس از بررسی‌های لازم علت دقیق مسمومیت اعلام می‌گردد.

دکتر یعقوب مهندس با بیان اینکه موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم، گفت: آمار شروع جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها را داریم و براساس آمارهای قبلی و سن مرغ‌های رها شده در شهرستان به دو مرغداری مشکوک بودیم که اطلاعات را در اختیار نیروهای امنیتی قرار دادیم و پرونده در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه در مرغداری‌ها باید چاه دفن لاشه وجود داشته باشد به مرغداران هشدار داد و تاکید کرد که حتما به صورت صحیح لاشه‌های مرغ‌های تلف شده را دفن کنند تا سایر حیوانات از آنا‌ها تغذیه نکنند.

پرنده های شکاری تلف شده از نوع عقاب‌ صحرایی و سارگپه و بومی منطقه بودند و در اطراف دریاچه مهارلو زندگی می‌کردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۱۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۸۷۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخمگذار استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رمضانپور اظهار کرد: در فروردین ماه امسال هشت هزار و۷۶۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغداری تخمگذار استان قزوین تولید شده است.

وی افزود: بیش از ۱۰۵ هزار تن تخم مرغ تا پایان امسال در واحدهای مرغداری این استان تولید شود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: درحال حاضر ۷۶ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت نه میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه در استان فعال است.

وی با بیان اینکه بیشترین پراکنش واحدهای تولیدی تخم مرغ در شهرستان آبیک است یادآور شد: استان قزوین رتبه چهارم تولید تخم مرغ در کشور را دارد.

کد خبر 6098708

دیگر خبرها

  • کشف سلاح عجیب از شکارچیان حیات وحش/ عکس
  • هشت شکارچی متخلف در گچساران دستگیر شدند
  • هشت شکارچی متخلف حیات وحش گچساران دستگیر شدند
  • تولید ۸۷۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخمگذار استان قزوین
  • پرندگان مهاجر در آب‌گیرهای گرمه فرود آمدند
  • فیلم| فرود پرندگان مهاجر در گرمه خراسان
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم و اقدامات لازم
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون‌چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها