Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار خلیل آباد گفت: با توجه به سفر اخیر مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی به خلیل آباد و بر اساس قولی که به مردم شهرستان خلیل آباد داده اند، روند احداث فضای زیست محیطی و موزه این شهرستان پس از طی روند اداری آغاز خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از یار خراسانی، مجتبی شاکری پیش از ظهر امروز در بازدید و دیدار با رئیس و کارکنان اداره محیط زیست خلیل اباد اظهار کرد: مردم و مسئولین همه در برابر حفظ محیط زیست وظیفه دارند و برای حراست از آن باید تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار برنامه ریزی جهت احداث فضای زیست محیطی و موزه حیات وحش و تنوع زیستی در این شهرستان شد و افزود : با توجه به ظرفیت های طبیعی و فرهنگی شهرستان خلیل آباد این مرکز می تواند باعث افزایش سواد و فرهنگ زیست محیطی آحاد مردم از جمله جوانان و دانش آموزان گردد.

در این بازدید فرماندار خواستار برنامه ریزی جهت احداث فضای زیست محیطی و موزه حیات وحش و تنوع زیستی در این شهرستان شد و گفت : با توجه به ظرفیت های طبیعی و فرهنگی شهرستان خلیل آباد این مرکز می تواند باعث افزایش سواد و فرهنگ زیست محیطی آحاد مردم از جمله جوانان و دانش آموزان گردد.

وی همچنین طی تماس تلفنی با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان جهت کمک به ایجاد این طرح با توجه به ظرفیت های شهرستان اعلام آمادگی کرد .

در این تماس تلفنی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان نیز با اشاره به سفر اخیرش به این شهرستان گفت : بر اساس قولی که به مردم با فرهنگ شهرستان خلیل آباد داده بودیم روند احداث فضای زیست محیطی  و موزه این شهرستان پس از طی روند اداری آغاز خواهد شد تا طی چند سال این مرکز و موزه در شهرستان به بهره برداری برسد.

در ادامه سعید شفیعیان ریاست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلیل آباد نیز با تقدیر از توجه فرماندار خلیل آباد به مقوله حفظ محیط زیست گفت : اداره حفاظت محیط زیست اگرچه به جهت امکانات و تجهیزات و نیرو محدود است اما وظایف و ماموریت هایی گسترده دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۱۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد

 عبدالرحمن زحمتی گفت: هر سال با شروع فصل بهار، زاد و ولد حیوانات وحشی آغاز می‌شود و زیر چتر حمایت و حفاظت محیط‌بانان حفاظت محیط زیست به زندگی خود ادامه می‌دهند و زنده‌گیری نوزادان حیات‌وحش پیگرد قانونی دارد.

معاون حفاظت محیط زیست خراسان شمالی هم در این باره با اشاره به آغاز فصل زایش وحوش گفت: محیط بانان پارک‌های ملی سالوک و ساریگل در شهرستان اسفراین نخستین بره‌های متولد شده‌ی امسال را مشاهده کرده اند.

روح الله لایق افزود: بارندگی‌های مناسب اسفند و فروردین ماه سبب رویش گیاهان و پوشش مناسب گیاهان در مراتع شده وشرایط برای زیست گونه‌های علفخوار همچون قوچ و میش اوریال، آهو و کل و بز مناسب است.

وی در ادامه گفت: فصل بهار گردشگران بیشتردر طبیعت حضور می‌یابند که توصیه می‌شود در صورت مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت از لمس آنها خودداری کنند، زیرا موجب جدا کردن این نوزاد از چرخه طبیعی خواهد شد.

معاون حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: هر ساله در فصل بهار و زمان زادآوری حیات وحش، به علت نبود آگاهی بسیاری از مردم نسبت به برخورد صحیح هنگام مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت، بسیاری از نوزادان از چرخه طبیعت خارج می‌شوند.

لایق از طبیعت گردان خواست از نزدیک شدن و نوازش بره‌ها و نوزاد وحوش خودداری کنند، چون نوزادان حیواناتی که با لمس و نوازش کردن و یا در آغوش گرفتن بوی انسان به خود گرفته اند، تلف می‌شوند.

در طبیعت و مناطق حفاظت شده‌ی خراسان شمالی ۶۵ گونه از پستانداران زیست می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم