Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-19@10:21:25 GMT

چشم انداز روند قیمت طلا در ماه های آینده

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۶۱۶۷۴

به گزارش اکوفارس به نقل از کیتکو نیوز بانک فرانسوی سوسایت جنرال پیش بینی محتاطانه ای نسبت به قیمت جهانی طلا تا سه ماه نخست ۲۰۱۹ میلادی داشته است.

بانک سوسایت جنرال فرانسه در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد قیمت هر اونس طلا در سه ماه چهارم ۲۰۱۸ میلادی به بیش از ۱۲۵۰ دلار خواهد رسید و این رقم در سه ماه نخست ۲۰۱۹ میلادی نیز به ۱۲۷۵ دلار می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش تحلیلگران سوسایت جنرال بر این باورند که علت اصلی افزایش چشمگیر قیمت طلا در روزهای اخیر، تشدید تنش های سیاسی در عرصه بین المللی و افت شدید شاخص سهام در بازارهای جهانی بوده است.

این ۲ عامل مهم موجب شده است تا بار دیگر تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا افزایش یابد. بانک های مرکزی جهان نیز خرید طلا را افزایش داده اند به طوری که بانک های مرکزی جهان برای نخستین بار از سال ۲۰۱۳ میلادی به خریدار خالص طلا تبدیل شده اند.

علاوه بر روسیه و قزاقستان، بانک های مرکزی ترکیه، لهستان مجارستان و مغولستان نیز ذخایر طلای خود را افزایش داده اند.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که با کاهش ارزش دلار طی ماه های آینده، روند صعودی قیمت طلا آغاز خواهد شد. افت بیشتر شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز می تواند عامل مهم و موثر دیگری بر افزایش قیمت طلا باشد.

منبع: کالا خبر

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۱۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی بی‌حال و دلار ثابت شد

طلا در ساعات اولیه آسیا امروز دوشنبه (۱۸ مارس) در حالی که دلار آمریکا ثابت مانده بود و سرمایه‌گذاران برای یک سری نشست‌های سیاست‌گذاری مهم بانک مرکزی از جمله فدرال‌رزرو ایالات‌متحده در این هفته آماده شده بودند، برای رشد خود تلاش کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و به ۲۱۵۶ دلار و ۶۹ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۱۵۹ دلار و ۹۰ سنت رسید.

کمیته بازار آزاد فدرال قرار است نشست دو روزه خود را در مورد نرخ بهره از روز سه‌شنبه آغاز کند. روز چهارشنبه تصمیم خود را در مورد نرخ اعلام خواهد کرد و پس از آن بیانیه‌ای منتشر خواهد شد. فدرال رزرو مطمئناً نرخ‌ها را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد حفظ می‌کند اما این احتمال وجود دارد که چسبندگی تورم در سطح مصرف‌کننده و تولیدکننده، نشان‌دهنده چشم‌انداز طولانی‌تر سیاست‌ها باشد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

هفته گذشته، داده‌ها نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده ایالات‌متحده در ماه فوریه به شدت افزایش یافت و قیمت‌های تولیدکننده در بحبوحه افزایش قیمت تمام‌شده کالاهایی مانند بنزین و موادغذایی بیش از حد انتظار افزایش یافت.

دلار آمریکا در برابر رقبای خود نزدیک به بالاترین حد دو هفته اخیر خود ثابت ماند و طلا را برای سایر دارندگان ارز گرانتر کرد. در همین حال، انتظار می‌رود بانک ژاپن در نشست دو روزه خود که روز سه‌شنبه پایان می‌یابد، از سیاست‌های پولی خود خارج شود. بانک مرکزی انگلیس جلسه خود را در روز پنجشنبه برگزار خواهد کرد و انتظار می‌رود که نرخ‌ها ثابت بماند، در حالی که بازارها احتمال می‌دهند که بانک ملی سوئیس در این هفته کاهش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۳۵.۱۵ دلار در هر اونس رسید، پالادیوم ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۰۸۰ دلار و دو سنت رسید، در حالی که نقره در ۲۵.۱۸ دلار ثابت ماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روند نزولی قیمت‌ها در بازار خودرو / خریداران چه کنند؟
  • طلای جهانی بی‌حال و دلار ثابت شد
  • گرانی طلا در راه است؟
  • رضایت رئیسی از روند تورم
  • سرمایه گذارن طلا بخوانند؛ گرانی در راه است؟
  • سرمایه گذارن طلا بخوانند؛ گرانی راه است؟
  • سرمایه گذاران طلا بخوانند ؛ گرانی در راه است؟
  • سرمایه گذارن طلا بخوانند؛گرانی راه است؟
  • چشم‌انداز صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری به سوریه در سال آینده
  • چشم انداز اقتصاد ایران در ۱۴۰۳/ سال ۱۴۰۲ با ناترازی اقتصاد گذشت