Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۱۰۰ نویسنده، بازیگر و فعال سیاسی و اجتماعی با انتشار نامه‌ای سرگشاده از سازمان ملل خواستند تحقیقات مستقلی را درباره مرگ «جمال خاشقچی» ـ روزنامه‌نگار عربستانی ـ انجام دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، «مریل استریپ» بازیگر برنده سه جایزه اسکار و «جی.کی رولینگ» و «زادی اسمیت» نویسندگان مطرح بریتانیایی از جمله بیش از ۱۰۰ چهره فرهنگی هستند که با انتشار نامه‌ای سرگشاده به سازمان ملل خواستار انجام تحقیقات مستقل در زمینه مرگ «جمال خاشقچی» شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نامه که همزمان با روز جهانی پایان دادن به مصونیت جرایم علیه روزنامه‌نگاران منتشر شد، آمده است: قتل وحشیانه یک روزنامه‌نگار برجسته در خاک یک کشور خارجی، نقض فاحش حقوق بشر و تشدید سرکوب مخالفان از سوی دولت عربستان است. سعودی‌ها در چند سال اخیر شمار زیادی از نویسندگان، روزنامه‌نگاران، حامیان حقوق بشر و وکلا را در تهاجمی بزرگ علیه آزادی بیان و آزادی ارتباطات زندانی کرده است. 

این نامه که خطاب به «آنتونیو گوترش» ـ دبیر کل سازمان ملل ـ نوشته شده و از وی خواسته با تحقیقاتی مجزا آنچه در حقیقت برای «جمال خاشقچی» روی داده است را روشن کنند.


از زمان ناپدید شدن «خاشقچی»، روزنامه‌نگار نشریه واشنگتن پست و منتقد دولت سعودی، مقامات ترکیه اعلام کرده‌اند شواهدی در دست دارند که نشان می‌دهد که وی پس از ورود به کنسولگری عربستان در ترکیه کشته شده و بدنش قطعه قطعه و سپس نابود شده است با این وجود مقامات سعودی همچنان مدعی هستند که «خاشقچی» در جریان یک درگیری کشته شده است. 

در بخش دیگری از این نامه آمده است: قتل یک روزنامه‌نگار درون یک مکان دیپلماتیک تنها به معنای ایجاد رعب و وحشت و تهدید دیگر روزنامه‌نگاران، منتقدان و مخالفان در تبعید است. 

«یان مک‌کلین»، «پاتریک استورات»، «مارگارت اتوود» و «الک بالدوین» از جمله دیگر چهره‌های مطرح امضاء‌کننده این نامه سرگشاده بودند. این اقدام به همت انجمن قلم آمریکا و با هدف دفاع از آزادی بیان انجام شده است

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هنرمندان خاشقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۱۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره یک طرح

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سایت رهبری، رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص جزئیات حرکت هم‌افزای ملی زندگی با آیه‌ها، نکات زیر را مرقوم فرمودند:

بسمه تعالی

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.

پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی‌ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.

در باب قرآن، کار لازم ابتدایی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902386

دیگر خبرها

  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره یک طرح
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
  • یک روزنامه‌نگار بر اثر انفجار بمب در پاکستان کشته شد
  • حماس: اشغالگران نتوانستند مانع از پوشش اخبار غزه شوند
  • اشغالگران نتوانستند مانع از پوشش اخبار غزه به جهانیان شوند
  • برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی
  • درباره پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی/ تراژدی پست مدرن
  • کرگر: بازی جمال موسیالا را بیشتر از جود بلینگام دوست دارم
  • اختلاف‌نظر درباره تصادف‌های پرماجرای تهران | نخستین قربانی؛ موسیقیدان مشهور یا روزنامه‌نگار معروف؟