Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا- مدير جهاد کشاورزي رودان با اشاره به آغاز کشت محصول کلزا در اين شهرستان گفت: يک هزار هکتار از زمين هاي زراعي بخش رودخانه اين شهرستان به کشت محصول استراتژيک کلزا اختصاص دارد.

ضياء الدين صامتي روز شنبه در گفت و گو با ايرنا، زمان کشت محصول استراتژيک کلزا در شهرستان رودان را آبان ماه اعلام کرد و گفت: هم اکنون پنج تن بذر کلزا بين کشاورزان کلزا کار شهرستان رودان توزيع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي زمان برداشت محصول کلزا را نيمه دوم فروردين ماه اعلام و پيش بيني کرد: در سال زراعي جاري بيش از 2 هزار تن محصول استراتژيک کلزا برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.
صامتي تعداد بهره برداران و کشاورزان کلزاکار شهرستان رودان را 63 نفر اعلام کرد.
اين مسوول خاطر نشان کرد: شهرستان رودان رتبه نخست سطح زير کشت و توليد محصول استراتژيک کلزا در استان هرمزگان را به خود اختصاص داده است.
صامتي بيان کرد: در سال گذشته يک هزار و 200 هکتار از زمين هاي زراعي شهرستان به کشت کلزا اختصاص داشت و يک هزار و 100 تن محصول برداشت و به بازار مصرف عرضه شد.
وي خاطر نشان کرد: بعلت خسارت ناشي از تگرگ، ميزان توليد و برداشت محصول کلزا در سال گذشته در شهرستان رودان کاهش يافت.
رودان يکي از قطب هاي مهم کشاورزي هرمزگان است و اشتغال و اقتصاد آن وابسته به کشاورزي است و 80 درصد از جمعيت اين شهرستان بطور مستقيم و غير مستقيم در بخش کشاورزي، دامداري و صنايع وابسته به آن مشغول فعاليت هستند.
هم اکنون 44 هزار هکتار از وسعت اين شهرستان زير کشت محصولات کشاورزي است که از اين ميزان 33 هزار هکتار به محصولات باغي و 11 هزار هکتار به محصولات زراعي اختصاص دارد.
شهرستان رودان با بيش از 124 هزار نفر جمعيت در 90 کيلومتري شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7196 / 6048
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۲۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود

 سیدمحمدرضا سیدحسینی  در نشست تخصصی پنبه استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس این تفاهمنامه، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ، مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص داده و کارخانه بافت بلوچ، محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می کند.
وی تصریح کرد: کشت پنبه از اوایل فروردین ماه سالجاری در سیستان‌وبلوچستان آغاز و تا مرداد ماه با همکاری کشاورزان شهرستان های دلگان، بمپور، ایرانشهر، خاش و تفتان ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت پنبه رفته است.
حسینی تاکید کرد: با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان برای فروش محصول رفع و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: به منظور ارتقاء دانش بهره برداران استان برای کشت پنبه، سفرهای آموزش و ترویجی به استان های پیشرو در کشت پنبه انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور