Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- ارتش آمریکا علیرغم تاکید بر انظباط و اصول حرفه‌ای، از لحاظ اخلاقی آسیپ‌پذیر بوده است، به طوری که در سال‌های اخیر، موارد متعددی از آزار جنسی در آن گزارش شده است. هر چند طبق گزارش‌های رسانه‌های معتبر خبری، فساد اخلاقي در بين نظاميان پایین‌رتبه آمريكا مساله تازه‌ای نیست و در واقع يک مشكل دروني و دائمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اخیرا حتی برخی از افسران بلندپایه هم به ارتکاب آزار جنسی هم متهم شده‌اند.    عکس: یو اس تودی سرتیپ مایکل بوبک، به دلیل روابط جنسی خارج از ازدواج از شغل خود اخراج شد و محققان جنایی روی پرونده او تحقیق کردند. کاپیتان لوفتن تورنتون، کاپیتان یگان ویژه آمریکا (مارینز)، با زنی خارج از یک کاباره در نئو اورلئان رابطه جنسی برقرار کرد. پس از منتشر شدن ویدئویی از این رابطه، از نیروهای مارینز اخراج شد. ماجرای سرتیپ کورت استاین، با پرونده‌های سایر افسران متهم به آزار جنسی متفاوت‌ است. او در سمتی خدمت می‌کرد که یکی از وظایف آن نظارت بر برنامه‌های جلوگیری از آزار جنسی است. یک زن در مجوعه او، ادعا کرد که مورد آزار جنسی قرار گرفته است، پس از اینکه سرتیپ استاین، ادعای این زن را علنا تمسخر کرد، از سمت خود اخراج شد. بازرس کل پنتاگون، دریادار جان ریچاردسون، افسر ارشد نیروی دریایی، را به دلیل سوء مدیریت پرونده سخنگوی‌اش، که رفتار نادرستی در برابر یک زن نوجوان از خود نشان داده بود، محکوم کرد. ژنرال ژوزف هارینگتون در پی فرستادن یک پیام غیر اخلاقی به همسر یکی از دواطلبان خدمت، توسط ارتش مجبور شد با یک ستاره بازنشسته شود. پس از اینکه آرتور لیخته بازنشست شد، نیروی هوایی آمریکا او را به دلیل مجبور کردن یکی از زیردستانش به برقراری رابطه جنسی، از دو درجه محروم و 60 هزار دلار از حقوق بازنشستگی سالانه‌اش کم کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ارتش آمریکا تجاوز جنسی ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۳۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد

دفتر ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که نخستین پرواز انتقال پناهجویان به روآندا هماهنگ شده است. این پرواز ظرف ۱۰ تا ۱۲ هفته دیگر انجام خواهد شد و به دنبال آن، چندین پرواز دیگر برنامه‌ریزی خواهد شد.

طرح جنجالی اخراج پناهجویان از خاک انگلیس دوشنبه گذشته پس از ماه‌ها بحث و بررسی، در پارلمان انگلیس تائید شد و راه را به گفته کارشناسان، برای ایجاد «سابقه‌ای خطرناک در نقض قوانین حقوق بشری» باز کرد.

با قانونی شدن این طرح، پناهجویانی که از یکم ژانویه ۲۰۲۲ به صورت غیرقانونی از یک کشور امن مانند فرانسه وارد انگلیس شده‌اند، به رواندا منتقل می‌شوند تا پرونده آنها توسط وزارت کشور انگلیس بررسی شود. آنها ظرف ۲۸ روز از انگلیس اخراج می‌شوند؛ حق اعتراض ندارند و از بازگشت به این کشور در آینده منع خواهند شد.

اگر پرونده این افراد پذیرفته شد، به انگلیس منتقل می‌شوند؛ در غیر اینصورت می‌توانند برای اقامت در رواندا یا هر کشور دیگری به‌غیر از انگلیس درخواست پناهندگی کنند. دولت انگلیس معتقد است که این طرح پناهجویان را از ورود غیرقانونی به خاک این کشور منصرف می‌کند.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس به خبرنگاران گفت؛ نخستین گروه پناهجویان برای انتقال به روآندا انتخاب شده‌اند. وی افزود که دولت سرگرم پیگیری مقدمات حقوقی انتقال این افراد است.

این درحالیست که موسسات خیریه هشدار داده‌اند که «تصمیم ظالمانه و ناپسند» دولت برای انتقال پناهجویان به هزاران کیلومتر دورتر، نه تنها در پاسخ به معضل مهاجرت ناکام خواهد بود، بلکه «به هرج و مرج بیشتر انسانی منجر خواهد شد».

آنها قصد دارند تا از ظرفیت دادگاه اروپایی حقوق بشر برای توقف انتقال پناهجویان استفاده کنند. نهاد‌های حقوق بشری دو سال پیش هم با ارجاع این پرونده به دادگاه اروپایی حقوق بشر، مانع اخراج پناهجویان شدند.

از سویی ۱۶۰ موسسه خیریه و فعال حقوق بشری در نامه‌ای سرگشاده به نخست وزیر انگلیس طرح دولت در این زمینه را محکوم کرده و آن را ظالمانه و شرم‌آور خواندند.

سازمان ملل متحد هم هشدار داده است که این طرح، بر خلاف کنوانسیون پناهندگان است و سابقه‌ای خطرناک در سطح جهانی ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تهیه کننده مشهور متهم به تجاوز تبرئه شد
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشجویان آمریکایی
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • عفو بین‌الملل سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم