Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@19:47:47 GMT

حکم 2 اخلالگر نظام اقتصادی در فارس صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۶۳۱۱۸

رکنا: دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلال گران نظام اقتصادی در استان فارس آراء قطعی دو متهم این دادگاه را صادر کرد.

به گزارش رکنا، روابط عمومی دادگستری استان فارس اعلام کرد: قضات ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی دادگاه انقلاب اسلامی استان فارس «میامحمد آخوندزاده» متهم پرونده اخلال در نظام پولی و اقتصادی کشور و مجید لیاقت محتکر عمده مواد غذایی را مجرم شناخته و به اشد مجازات محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در حکم صادره از این شعبه ویژه ضمن تأکید بر بزهکاری «میا محمد آخوند زاده» فرزند شیرمحمد تبعه افغانستان، اتهام انتسابی وی مبنی بر اخلال در نظام پولی و اقتصادی کشور از طریق حواله ارزی را محرز دانسته و وی را به ۲۰ سال حبس تعزیری، جزای نقدی به مبلغ ۲۰ هزار و ۹۷۰ میلیارد و ۹۴۹ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۸۵۰ ریال و اخراج از ایران و همچنین ضبط همه اموال و وجوه تحصیل شده از طریق جرم Crime مذکور محکوم کرد.

همچنین دادگاه در رأی جداگانه‌ای اتهام «مجید لیاقت» فرزند رسول را درباره احتکار عمده مواد غذایی (برنج و عدس) را محرز شناخته و با استناد به قرائن، مدارک و اسناد موجود وی را به ۲۰ سال حبس تعزیری، پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۵۲ میلیارد و ۶۷۷ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۱۲۴ ریال در حق دولت و منع اشتغال به تجارت و لغو پروانه کسب به مدت ۲ سال محکوم کرد.

دادگاه درباره کالا‌های کشف شده از متهم این پرونده نیز تأکید داشته است تا اجناس با قیمت متعارف در بازار Store عرضه و وجوه حاصله از فروش آن‌ها به حساب بیت المال واریز شود.

گفتنی است، در هر دو رأی صادره از دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلالگران نظام اقتصادی به استناد تبصره ۲ ماده ۲ قانون Law مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به تعقیب قضایی مدیر یا مدیران، بازرسان و به طور کلی مسئولان ذیربط که در نتیجه اقدام قانونی می‌توانستند زمینه جلوگیری از ارتکاب جرم را فراهم کنند، تأکید شده است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

عکس های وحشتناک از آتش سوزی برج بلند مرتبه در مشهد + جزییات زنده به گور شدن یک مرد در نهاوند همدان شکایت 2 دانشجوی دختر از مامور گشت ارشاد رد شد ! پایان اقدامات شوم زن مطلقه در مغازه های مانتو فروشی تهران جوان مرموز با دانشجویان آبادانی چه کرد؟! خودسوزی مرد کرمانشاهی در میدان آزادی! + جزییات برنج بدجوری گران شد! اقدام بی شرمانه پزشک بجنوردی ! مخفی شدن از خدا در خوردن یک غذای خاص! پاسخ قاطعانه سردار سلیمانی به ترامپ + سند راننده اتوبوس از لج مسافر زن فاجعه رقم زد / لحظه به لحظه حادثه + فیلم حقوق بازنشستگان یک میلیون تومان اضافه می شود !؟ قتل دختر دانشجوی سال اولی در دانشگاه + عکس پوشش و حجاب زنان تهرانی برای این مرد با دستانی خون آلود فرقی نداشت! + فیلم مصاحبه و عکس زنم تصاویر بدون لباسش را به مردان غریبه فرستاد / فاصله سنی ما زیاد بود مرد میهمان نیمه شب پنهانی وارد اتاق عروس و داماد شد خوشحال ترین خر پیکان سوار + فیلم دیدنی تجاوز به دختر 18 ساله توسط تکنیسین اورژانس در آمبولانس مردی را جلوی چشمان منشی اش گروگان گرفتند / در تهران رخ داد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه اقتصادی جرم Crime بازار Store قانون Law اخبار حوادث استان فارس متهم دادگاه رسیدگی فارس عکس فیلم روزنامه مرد ایران دختر شهرستان قتل زن کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۳۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند

فرمانده سپاه استان قزوین گفت: در دوره‌ای که در نبرد پنجه با پنجه دشمن و در فشار اقتصادی، تحریم و تنگناهای اقتصادی قرار داریم، کارگران رزمندگان حقیقی نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌روند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی بعدازظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جشنواره امتنان که با محوریت تجلیل و تقدیر از جامعه کارگری و شهدای کارگر برگزار شده بود، اظهار کرد: کارگران اگرچه در مقاطع متفاوت با تلاش و همت در راستای اهداف کشور فعالیت کردند، اما حضور جامعه کارگری در دوران پرافتخار دفاع مقدس فراموش‌شدنی نیست.

وی افزود: در دوره‌ای که در نبرد پنجه با پنجه دشمن و در فشار اقتصادی، تحریم و تنگناهای اقتصادی قرار داریم، کارگران رزمندگان حقیقی نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌روند.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الأمر (عج) با اشاره به عملیات وعده صادق بیان کرد: برای نخستین مرتبه کشور ما میدان دیپلماسی و عمل را در یک جا قرار داد و آرزوی دیرینه ۷۶ ساله دنیای اسلام و آرزوی مظلومان را محقق کردیم.

سردار رفیعی آتانی ادامه داد: رزمندگان میدان را خالی نکردند و با دستان پرقدرت خود به دشمن نشان دادند که ما پیروز می‌شویم، چرا که با همه ظرفیت‌های موجود پای کار هستیم و این فقط یک عملیات محدود است.

وی خاطرنشان کرد: روزی تمامی دنیا می‌گفتند به ایران سلاح نفروشید، امروز همه دنیا را بسیج کرده‌اند که از ایران سلاح نخرید، این نشان می‌دهد که همگی با تمام قوا و همت خود برای ایستادگی نظام جمهوری اسلامی تلاش کردیم و از این همت همچنان ادامه دارد.

کد خبر 748868

دیگر خبرها

  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • وزیر دفاع یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین خواری
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری