Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ حجت اله مهدیان رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی نمایندگان صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، نتیجه همکاری بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون را ارتقای سهم بخش تعاون باهدف افزایش ایجاد اشتغال دانست.
 
وی با اشاره به اینکه هدف قانون‌گذار از تأسیس بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، نشان‌دهنده عزم مسئولین برای ارتقای سهم این بخش در اقتصاد ملی بوده است خاطرنشان کرد: هم‌پوشانی عملکرد بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت‌نامه سرمایه‌گذاری بخش تعاون سبب تکمیل ظرفیت زنجیره خدمت به بخش تعاون خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
مهدیان با تأکید بر اینکه نقش صندوق‌های حمایتی نظیر صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در جهت کمک به مدیریت ریسک اعتباری می‌باشد افزود: بخش تعاون به‌عنوان یکی از بخش‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود و مسلماً کمک به این بخش و فراهم نمودن امکان بهتر و بیشتر جهت توسعه فعالیت‌های تشکل‌های تعاونی، با رویکرد بر کمک به کارآفرینی، ایجاد اشتغال جدید، حفظ اشتغال موجود و افزایش سطح کمی و کیفی تولیدات و خدمات مرهون اعتبارسنجی صحیح و پرداخت تسهیلات اعتباری موثر از یک‌سو و همچنین اخذ تضامین لازم برای امکان گردش منابع و بازگشت به‌موقع آن برای تزریق به سایر متقاضیان تسهیلات اعتباری از سویی دیگرمی باشد.
 
وی افزود: پرداخت تسهیلات اعتباری و بازگشت منابع مستلزم، ارتباط تنگاتنگ و منطقی بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون می‌باشد و مسلماً تخصیص منابع و کاهش ریسک در بازگشت به‌موقع تسهیلات باعث بهره‌گیری صحیح از منابع موجود خواهد شد.
 
 مدیرعامل بانک توسعه تعاون اولویت اول بانک توسعه تعاون در سال جاری را کماکان طرح اشتغال پایدار روستایی و اشتغال فراگیر دانست و خاطرنشان کرد: با تدابیر اتخاذشده به این تکلیف ملی و اجتماعی پایبند خواهیم بود و بی‌تردید در تحقق این هدف ملی صندوق سرمایه‌گذاری بخش تعاون می‌تواند نقش بسزایی را ایفا نماید.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: همکاری بانک توسعه تعاون سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای امنیت بواسطه طرح پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی

مهدی میرزایی کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس طرح کهربا بانک مرکزی که در ۶ بانک کلید خورده مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند و می‌توانند تراکنش‌های خرید را با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی انجام دهند و از آنها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی که روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده استفاده کنند.

این کارشناس اقتصادی در ادامه اظهار کرد: در رابطه با طرح کهربا یکی از مهم‌ترین موارد که به آن با توجه به نیازسنجی‌ها توجه شده بحث توسعه بانکداری الکترونیک است زمانی که نیاز به صدور کارت فیزیکی نباشد مراجعه به شعب کمتر می‌شود و اصلا گاهی دیگر تعدد شعب زیاد بی معنی خواهد شد.

میرزایی در ادامه می‌گوید: با اجرای طرح کهربا و کاهش نقش فیزیکی کارت‌های بانکی در پرداخت علاوه بر ارتقای امنیت پرداخت دیگر شاهد مباحث کپی کارت، موارد خارج از چهارچوب نیستیم علاوه بر دیگر این دیگر امکان استفاده از کارت‌های بانکی دیگران و سوءاستفاده از آنها برای مواردی همچون قمار، کلاهبرداری، پولشویی و... کاهش پیدا می‌کند.

در نهایت او افزود: اکنون بنابر اعلام بانک مرکزی این طرح با شش بانک کلید خورده است، اما برای موفقیت این طرح نیاز است علاوه بر شناسایی دقیق باگ‌های احتمالی سایر بانک‌ها نیز با سرعت به این طرح اضافه شوند‌تا نتایج آن گسترده تر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • ممنوعیت استفاده از نیروی کار اتباع غیرمجاز در واحد‌های تولیدی
  • ارتقای امنیت بواسطه طرح پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی
  • دستگیری زنی که دایی مرده خود را به بانک برای ضمانت برد
  • دستگیری زنی که دایی مرده خود را به بانک برای ضمانت برد + عکس | امضا کن خسته شدم!
  • شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی کرمانشاه
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید