Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم نامه همکاری مشترک مابین سازمان منطقه آزادانزلی و انجمن همکاری های اقتصادی وسرمایه گذاری چین منعقد شد .

به گزارش ایلنا از رشت، در جریان سفر رضا مسرور و هیات‌همراه به کشور چین؛ تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان منطقه آزادانزلی و انجمن همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری چین منعقد شد و همچنین رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان در راستای گسترش مبادلات تجاری، گسترش روابط و مناسبات و تسهیل امور سرمایه گذاری و معرفی کریدور جدید چین – قزاقستان – ایران (منطقه آزاد انزلی) از مناطق آزاد توسعه تجاری و منطقه ویژه توسعه ریلی در ارومچی چین، منطقه آزاد توسعه پکن بازدید کردند و در نشست های تخصصی با مدیران اتاق بین المللی بازرگانی چین، انجمن همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری این کشور ،مدیران منطقه آزاد توسعه پکن و مدیران تشکل های اقتصادی بین المللی بخش خصوصی چین حضور یافتند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با چینی‌ها

در جریان این سفر تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان منطقه آزاد انزلی و انجمن همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری چین منعقد شد، تفاهمی که به‌منظور تقویت روابط دوستانه دوجانبه و مناسبات تجاری، گسترش سرمایه‌گذاری‌های مستقیم و فاینانس پروژه‌های ایران توسط شرکت‌های چینی و ارتقاء تجارت و همکاری های اقتصادی دو جانبه بین ایران و چین به امضای طرفین رسید.

تفاهم‌نامه مزبور با حضور رضا مسرور رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، حسن توانا رییس اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم در چین، شیاو رونگ فو معاون اجرایی کمیته سرمایه‌گذاری صنعتی چین و اروپا، علی خطیبی معاون امور بندری سازمان منطقه آزاد انزلی، ژانگ جاین هو مدیر کمیته مدیریت بازرگانی بازار ابریشم چین، لی رو ژونگ مدیر اداره بازرگانان چین از استان هی بی، جین این کشور، شوشان معاون مدیر کمیته صنعت سرمایه‌گذاری چین و اروپا، لو زی پینگ معاون دفتر توسعه تجارت در کمیته مدیریت بازار ابریشم در شهر پکن پایتخت کشورچین منعقد شد.

شیاو رونگ فو مسئول انجمن همکاری های اقتصادی و سرمایه‌گذاری چین در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان، بررسی طرح‌های تجاری چین و ایران را یکی از اهداف این کمیته اعلام و بر تلاش انجمن متبوع خود در راستای همکاری‌ها و منافع دو سویه جهت دستیابی به یک فضای کسب و کار مناسب و دوستانه دو جانبه تصریح کرد و افزود: چین و ایران ملت‌های بزرگ و تاریخی هستند و تقویت روابط دوستانه، کسب و کار بین دو کشور و سرمایه‌گذاری مستقیم با تجارت دو جانبه و همکاری‌های اقتصادی ما در پایتخت چین "پکن" و در ایران "منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی" امکان پذیر خواهد بود.

بنا بر این تفاهم‌نامه مقرر شد تا گروهی از تجار و بازرگانان فعال در مبادلات تجاری ایران و چین با سفر به منطقه آزاد انزلی زمینه گسترش مبادلات از مسیر ایران – چین – قزاقستان را فراهم نمایند.

بازدید از منطقه‌ ویژه توسعه ریلی

بازدید از منطقه ویژه توسعه ریلی ارومچی و برگزاری جلسه با مدیران ارشد منطقه و معرفی سازمان منطقه آزاد انزلی و بندر کاسپین و نیز بررسی نیازهای توسعه و تقویت مبادله کالا از مسیر کریدور چین -قزاقستان- ایران ( بندرکاسپین) با توجه به نقش ویژه منطقه ویژه ریلی توسعه ارومچی در این کریدور از برنامه های حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان در چین بود.

بازدید از منطقه آزاد توسعه تجاری ارومچی که با سرمایه گذاری کامل دولتی به جهت ایجاد زیر ساخت لازم جهت جذب سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه صنعت و تجارت ساخته و اخیرا به بهره برداری رسیده و نشست با مدیران این منطقه و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ترانزیتی و زیرساختی منطقه آزاد انزلی از برنامه‌های دومین روز هیات اقتصادی سازمان در چین بود.

توسعه همکاری‌های اقتصادی با منطقه آزاد توسعه پکن BDA

یکی از مهمترین برنامه‌های مدیران سازمان در این سفر، بازدید از منطقه آزاد توسعه پکن (‌BDA) بود، این منطقه در محدوده‌ای به مساحت ۶۰ کیلومتر مربع و با هدف جذب شرکت‌های معظم صنعتی، تکنولوژیک و هایتک و برندهای معتبر خودروسازی‌ و سایر شرکت‌های بزرگ جهانی ساخته شده و کاملا فعال بود و بنا به گفته مدیر منطقه آزاد بیجینگ این اولین بازدید یک مجموعه دولتی ایرانی از منطقه مذکور بوده، همچنین وی ضمن بیان اظهار شگفتی و تاثیر خود از پیشرفت‌های نمایش داده شده منطقه آزاد انزلی، دعوت مسرور را برای بازدید از منطقه آزاد انزلی به گرمی پذیرفتند و پیشنهاد دادند با امضا تفاهم نامه‌ای سازمان منطقه آزاد انزلی عضویت در کمیته سازمان‌های مناطق آزاد که با ابتکار منطقه آزاد توسعه پکن شکل گرفته را بپذیرند و مقرر شد این تفاهم‌نامه در اسرع وقت مبادله و سازمان منطقه آزاد انزلی رسما به عضویت این کمیته درآید.

بررسی راهکارهای گسترش مبادلات تجاری بخش‌خصوصی دو کشور

برگزاری جلسه با رییس و مدیران اتاق بین‌المللی بازرگانی چین برای بخش خصوصی در محل این دفتر و تبادل نظر و بررسی راهکارهای افزایش سطح همکاری بین تجار و شرکت‌های بخش خصوصی چین با سازمان منطقه آزاد انزلی و گسترش مبادله کالا بین ایران و چین از طریق کریدور چین- قزاقستان –ایران (منطقه آزاد انزلی) از دستاوردهای سازمان در این سفر کاری بود که در این نشست مقر شد در آینده نزدیک مدیر عامل و سایر مدیران اتاق بین المللی بازرگانی چین به همراه گروهی منتخب از تجار بین‌المللی و شرکت‌های بزرگ بخش خصوصی چین سفری اختصاصی به منطقه آزاد انزلی برای بازدید از زیرساخت‌ها و توانمندی‌های منطقه در راستای توسعه همکاریهای مشترک تجاری و اقتصادی داشته باشند.

گفتنی است، کریدور جدید ترانزیتی میان ایران و چین به منظور ایجاد راه جدید تجاری میان دو کشور و یک مسیر جدید از جاده ابریشم قرن بیست و یکم چین، با تلاش‌ها و پیگیری های چندساله این سازمان و عقد چند تفاهم نامه همکاری مشترک مابین بندر آکتائو قزافستان و اتاق بازرگانی خارجی چین، از تیرماه سال‌جاری و بعد از پهلوگیری نخستین محموله کشور چین از مسیر بندرآکتائو به بندرکاسپین با حضور معاون اول رییس جمهور شروع به کار کرد، کریدوری که هزینه و زمان مبادله کالا از چین و ایران را نسبت به مسیر موجود کاهش می‌دهد و زمینه توسعه مراودات چندجانبه ایران با کشورهای منطقه را با محوریت منطقه آزاد انزلی و مجتمع بندری کاسپین فرآهم می‌کند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی پایتخت چین سرمایه قزاقستان کسب و کار راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۴۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون فراهم شده است

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون تایباد گفت:همجواری افغانستان با گذرگاه دوغارون یک فرصت طلایی برای حضور فعالان اقتصادی این کشور همسایه در منطقه به شمار می رود که باید از این ظرفیت، در بخشهای مختلف نهایت استفاده را برد.

محسن پوراحمدی افزود : هم اکنون سرمایه گذران افغانستانی برای سرمایه گذاری و فعالیت در حوزه های معادن، توریسم درمانی، هتل‌داری، نفت و گاز در منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون اعلام آمادگی کرده اند.

او با اشاره به این که معبر زمینی دوغارون مهمترین پل ارتباطی ایران با برخی از کشورهای آسیای میانه است اظهار کرد: حضور در بازارهای جهانی از طریق افغانستان از مهمترین اهدافی است که با ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون به دنبال آن هستیم که برای محقق شدن این مهم باید از همه ظرفیتهای موجود استفاده کرد که این خود منجر به افزایش سطح مبادلات ایران با کشورهای همسایه خواهد شد.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون گفت: برای رسیدن به اهداف و برنامه های پیش بینی شده در منطقه دوغارون باید به دنبال تسهیلگری و روان‌سازی همه فعالیتهای اقتصادی آن ببود که خود، نقش زیادی در رفع موانع و مشکلات پیش رو دارد.

پوراحمدی افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری دوغارون و فراهم شدن زیرساختهای لازم در آن باید برای رونق اقتصاد و معیشت خانواده های مرزنشین مفید و سودمند باشد که نقش مرزنشینان در تامین امنیت پایدار مثال زدنی است.

وی با بیان این که محرومیت زدایی و توسعه مناطق محروم یکی از مهمترین اهداف دولت سیزدهم است اضافه کرد: شکوفایی مناطق مرزی و محروم یکی از مهمترین سیاستهای دولت سیزدهم است که ساکنان آن بتوانند از خدمات و امکانات متوازن دولت در همه بخشها استفاده کنند.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون گفت: همه مسوولان و دستگاههای متولی در حوزه ایجاد منطقه آزاد دوغارون به دنبال این هستند تا مردم خطه مرزی تایباد از این فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند و اثرات آن در بخشی از اقتصاد و تامین معیشت آنان دیده شود.

پور احمدی افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون در سطح هشت هزار و ۷۰۰ هکتار پیش بینی شده که به منظور تسهیل و سرعت بخشیدن به شروع عملیات ساخت و ساز مرحله نخست آن هم اکنون فقط در ۲۵۷ هکتار در نظر گرفته شده که به دنبال شناسایی مشکلات و رفع آنها هستیم.

وی اضافه کرد: در ساخت مرحله نخست این منطقه حدود ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ هزار نفر به طور غیرمستقیم در منطقه دوغارون مشغول به کار خواهند شد.

قانون ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی دوغارون در نشست علنی ۲۷ شهریور ماه مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسید و ۱۵ مهرماه امسال رییس جمهور این قانون را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۶۱رای موافق، ۵۳ رای مخالف و هشت رای ممتنع با لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی دوغارون موافقت کردند.

مطابق یکی از مواد این قانون به‌ دولت‌ اجازه‌ داده‌ می‌شود در استان‌ خراسان‌ رضوی در محدوده‌ خارج‌ از نقاط‌ جمعیتی‌ به‌ شرح‌ نقشه‌ مصوب، منطقه‌ آزاد تجاری- صنعتی‌ دوغارون‌ را ایجاد کند.

بیشترین حجم کار این منطقه ویژه اقتصادی، ترانزیت کالا از طریق بندرعباس است. کالاهای بازرگانان افغانستانی، پاکستانی و گاه هندی و دیگر ملل همسایه افغانستان از طریق کشورهای حوزه خلیج فارس به گمرک‌های بندرعباس و بندر لنگه منتقل و از آنجا به گذرگاه رسمی دوغارون ترانزیت می‌شود.

پایانه مرزی و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان، در زمره پنج پایانه برتر اقتصادی کشور است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

 
 

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون فراهم شده است
  • انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند
  • فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در منطقه آزاد دوغارون ایجاد می‌شود