Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رييس اتحاديه مشاوران املاک گفت: عده اي به بهانه اخذ اقامت، در خارج از کشور ملک مي خرند؛ در حالي که بر پايه تجربه، بيشتر اين افراد متضرر مي شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «مصطفي قلي خسروي» شنبه در نشست هم انديشي با سازندگاه مسکن افزود: فروش مسکن در فضاي مجازي بويژه براي خارج از کشور مشکلات زيادي به بار مي آورد و اين مساله در کاهش اعتماد خريداران بسيار تاثيرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي يادآوري کرد: دريافت کد رهگيري براي انجام معاملات مسکن الزامي است و امنيت معاملات را تضمين مي کند.
رييس اتحاديه مشاوران املاک بيان کرد: درخوست ما از دولت اين است که مشاوران املاک در کشور بتوانند به آخرين اطلاعات ملک دسترسي داشته باشند، زيرا مشاوران املاک بايد بدانند آيا ملک مورد نظر پايان کار شهرداري بدهي مالياتي و بانکي دارد يا پلاک ثبتي آن درست است.
قلي خسروي افزود: مردم به همکاران ما اعتماد دارند و از 12 هزار مشاور املاک فعال در تهران شايد حدود يکصد نفر آنها طرف شکايت قرار گرفته اند.
نماينده رييس اتاق اصناف در کميسيون املاک کشور ادامه داد: همانگونه که رييس جمهوري گفت متاسفانه در پنج سال گذشته به صنعت ساختمان کشور توجه نشد و انتظار داريم در دوره وزير جديد راه و شهرسازي شاهد رشد و توسعه بخش ساخت و ساز کشور باشيم تا بين عرضه و تقاضا تعادل ايجاد شود.
به گفته وي، 174 شغل به طور مستقيم با بخش ساخت وساز کشور ارتباط دارد و بيش از 85 درصد مصالح ساختماني در داخل توليد مي شود؛ بنابراين تحريم هاي امريکا در اين عرصه آنچنان تاثيرگذار نيست.
وي از همه سازندگان مسکن خواست با استفاده از مصالح ساختماني استاندارد زمينه توليد ساختمان هاي با عمر بالا را فراهم کنند.
اين فعال صنفي يادآوري کرد: ما هيچ وقت شاهد رکود در اين بخش نبوديم بلکه کسادي را در بازار شاهد بوديم، بنابراين توصيه من به خريداران اين است که در اسرع وقت ملک مورد نياز را بخرند و فروشندگان نيز منتظر گران شدن نباشند و ملک خود را به بازار عرضه کنند.
به گزارش ايرنا، در اين نشست برخي توليدکنندگان مسکن مشکلات خود را با رييس اتحاديه مشاوران املاک مطرح کردند و راهکارهاي رونق مسکن در کشور بررسي شد.
اقتصام*1108*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلامگفت حس سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جمع مردم جنوب غرب پایتخت در امام زاده حسن گفت: در ابتدای دولت گفتیم که هر سال باید یک میلیون شغل ایجاد می‌شد که اگر می‌شد امروز با مشکل روبرو نبودیم.


وی ادامه داد: امروز از وعده خود عقب نیستیم، در بسیاری از استان‌ها نرخ بی‌کاری در کشور کاهشی است، مسئله مسکن هم مهم است. اگر در سال‌های قبل سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد، امروز در تهران و استان‌ها مشکل مسکن نداشتیم.

رییس جمهور تصریح کرد: هم قانون می‌گوید و هم نیاز کشور است که یک میلیون مسکن ساخته شود، اگر این اتفاق رخ دهد نیاز مردم برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: آن‌چه که شهدای عزیز ما جان خود را نثار آن کردند، توجه به قوانین خداوند و اجرای آن در همه عرصه‌های زندگی است

رییسی خاطرنشان کرد: آن‌چه در وصایای شهدا آمده، اجرای عدالت است، یعنی آن ظرفیتی که در کشور وجود داردبر اساس عدالت توزیع شود.

رییس جمهور تصریح کرد: امروز طبق برنامه‌ریزی‌ها مشکلات آبی و برقی کشور در حال برطرف شدن هستند.

کد خبر 6088713 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • حذف حق‌الزحمه‌های نجومی مشاوران املاک با سامانه خودنویس
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل
  • سفر خارجی رئیسی بعد از «وعده صادق» نشان از اقتدار کشور است
  • خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند/ از خرداد منتظر این تغییر باشید
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه
  • فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت