Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@15:37:55 GMT

علائم سکته‌های مغزی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۶۶۳۱۸

پزشکی اضافه کرد: سردرد شدید و ناگهانی، از دست دادن ناگهانی حافظه، بی‌اختیاری ادراری و مدفوعی، عدم توانایی در انجام حرکات ضعیف ممکن است، منشأ یک سکته مغزی باشد. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: 724 درمان طلایی برای سکته‌های مغزی وجود دارد. ناطقان: دکتر عباس پزشکی، با بیان اینکه پس از بروز سکته مغزی با هر دقیقه تأخیر در درمان دو میلیون سلول عصبی از بین می‌رود، اظهار کرد: سلول‌های مغزی به کمبود اکسیژن خیلی حساس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 
وی ادامه داد: هنگامی‌که بیمار دچار علائمی همچون احساس ضعف و کرختی در صورت، بازو و پا و به خصوص هنگامی که سمت بدن فرد فلج (لمس می‌شود) مثل صورت، بازو و پا، عدم تعادل، سرگیجه، اختلال در صحبت کردن، اشکال در بلع، سوزن سوزن شدن دست و پا، احساس تاری دید در چشم‌ها، سردرد شدید و ناگهانی و... می‌شود باید به کد 724 سانتر نورولوژی و مغز و اعصاب بیمارستان عشایر خرم‌آباد انتقال داده و یا با اورژانس 115 تماس حاصل شود.

 
پزشکی اضافه کرد: سردرد شدید و ناگهانی، از دست دادن ناگهانی حافظه، بی‌اختیاری ادراری و مدفوعی، عدم توانایی در انجام حرکات ضعیف ممکن است، منشأ یک سکته مغزی باشد.

 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در اورژانس بیمارستان عشایر متخصص مغز و اعصاب و سی‌تی اسکن وجود دارد که در فازهای اول سکته، انجام سی‌تی اسکن  توصیه می‌شود و چنانچه در اولین تشخیص مشخص نشد، دوباره سی‌تی اسکن تکرار شود.

 
وی با بیان اینکه دو نوع سکته مغزی داریم که شامل سکته مغزی از نوع خونریزی دهنده و سکته مغزی از نوع غیرخونریزی دهنده است، عنوان کرد: با تشخیص به موقع این عارضه جلوی از بین رفتن بیشتر سلول‌های مغزی گرفته می‌شود و ضرورت دارد مردم نسبت به این علائم آگاه باشند.

 
پزشکی خاطرنشان کرد: برای سانتر جنرال بیمارستان شهید رحیمی چهار نورولوژیست مغز و اعصاب و در عشایر دو نورولوژیست مغز و اعصاب برای ارائه خدمات حضور دارند. منبع: ایسنا برچسب ها: سکته‌های مغزی ، درمان سکته ، سردرد شدید

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سکته های مغزی درمان سکته سردرد شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۶۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم

 بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم،با پیگیری‌های صورت گرفته توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، مرکز غیر مجاز مداخله گر در امور طب سنتی شناسایی و تمامی فعالیت‌های آن تعطیل شد.

 این مرکز نسبت به ارائه دارو‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی و غیر اصولی در امر درمان مداخله می‌کرد.

 همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و درمانی می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون