Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا خباز اظهار کرد: تجهیز آزمایشگاه های تخصصی نخستین درخواست خراسان شمالی از سازمان پدافند غیرعامل کشور است چرا که تشخیص سریع عوامل زیستی و بیولوژیکی از اولویت هاست، بنابراین خواستار اقدامات موثر در این زمینه هستیم.

خباز ادامه داد: طبق ماده ۴ دستورعمل اجرایی ساختار شرح وظایف و تشکیلات واحدها، کمیته پدافند غیرعامل در سطح کشور دستگاه های اجرایی را موظف به ارسال پیشنهادهای سطح بندی و اولویت بندی خود کرده که تاکنون تنها وزارت نیرو در این راستا قدم برداشته و پیشنهاد ما اجرای این دستورعمل توسط دیگر دستگاه های اجرایی با هدف تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: لزوم تجهیز شهرداری ها، سازمان های امداد و نجات و دستگاه های خدمات رسان به تجهیزات خاص مقابله با حملات و تهدیدات در حوزه های شیمایی، بیولوژیکی، رادیواکتیو و هسته ای از اهمیت بالایی برخوردار است و بنده بر این موضوع تاکید دارم.

وی همچنین گفت: سازمان پدافند غیرعامل کشور ۵۰ درصد از اعتبارات تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل را در اختیار استان قرار داده، بنابراین ضمن قدردانی از این اقدام آنچه مسلم است اینکه ۱۱ پروژه ناتمام در استان وجود دارد که نیازمند تخصیص اعتبارات و توجه بیشتر مرکز است.

رئیس شورای پدافند غیرعامل خراسان شمالی افزود: برای برخی از پروژه های با اهمیت استان باید در بودجه سال ۹۸ ردیف اعتباری پیش بینی شود چرا که با این اعتبارات قطره چکانی که در اختیار استان قرار می گیرد احتمال به نتیجه رسیدن سریع اهداف بسیار کم است.

خباز ادامه داد: خراسان شمالی استانی مستعد برای بروز حوادث طبیعی و غیر مترقبه مانند سیل و زلزله است و همچنین با توجه به این که محورهای مواصلاتی استان سالانه پذیرای افزون بر ۲۰ میلیون زائر و مسافر بوده، بنابراین برای ایجاد آرماش خیال در مردم استان و مسافران باید زیرساخت های لازم فراهم شود.

استاندار خراسان شمالی گفت: پدافند غیرعامل به زمان، مکان و مرز خاصی محدود نیست، بلکه به وسعت کشور و حتی به وسعت کشورهای همسایه است و در تمامی زمینه های مرتبط با امنیت مردم مانند بهداشت و درمان، اجتماعی، فرهنگی، حوادث غیرمترقبه و ... قابل طرح می باشد.

وی اظهار کرد: پدافند غیر عامل به معنای ایجاد آمادگی کامل برای پاسخگویی به نیازهای مردم در تمامی سطوح است تا با تسلط کافی و برنامه های اجرایی بتوانیم بحران ها را به درستی مدیریت کنیم.

کد خبر 4449067

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان شمالی پدافند غیر عامل محمدرضا خباز اربعین 97 اربعین حسینی مرز مهران بوشهر گرگان مشهد یوم الله 13 آبان شیراز شهرکرد موکب سنندج خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۶۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی از رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در این استان در سال گذشته خبر داد.

دکتر هادی نوری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به رتبه دوم کشوری برای انتقال خون خراسان شمالی اظهار کرد: انتقال خون استان رتبه دوم در دو بخش رشد اهدای خون، رشد اهدای خون بانوان و رتبه دوم در شبکه ملی خون رسان را در کشور کسب کرد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل اهداکنندگان خراسان شمالی در تامین خون استان و بخشی از کشور تصریح کرد: انتقال خون خراسان شمالی به برکت حضور اهداکنندگان خیرخواهی که همیشه همراه بیماران بودند در سال گذشته در دو بخش مهم و یک بخش حیاتی حائز رتبه دوم کشوری در تامین خون و فرآورده های خونی شد.

دکتر نوری با بیان اینکه در فصول مختلف به خصوص فصول سرد سال میزان اهدای خون به طور چشمگیری کاهش می یابد اهداکنندگان استان با آگاهی از این موضوع زمستان امسال برای تامین خون استان و شبکه ملی خونرسان کشور سنگ تمام گذاشتند به طوری که استان خراسان شمالی بعد از استان لرستان در رتبه دوم مشارکت در شبکه ملی خون رسان قرار گرفت.

وی افزود: طی سال گذشته میزان اهدای خون در استان بیش از ۱۶ درصد با افزایش روبرو بود و این در حالی است که در این شاخص هم رتبه دوم کشوری از آن خراسان شمالی شد.

این مقام‌مسئول ادامه داد: رشد اهدای خون بانوان که از موارد قابل اهمیت در سازمان انتقال خون ایران نیز به شمار می رود در استان با رشد هشت درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • عملیات «وعده صادق» موجب شادی تمام حق طلبان شد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر