Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب با موضوع سرانجام سناریوهای آمریکا برای ایران پخش شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرانجام سناریوهای آمریکا برای ایران موضوع گفت‌وگوی ویژه خبری شنبه 12 آبان ماه بود که با حضور فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا و رامین مهمانپرست  سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رامین مهمانپرست  سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در ابتدای برنامه در رابطه با اینکه اتفاق بین آمریکا و اتحادیه اروپا یک شکاف است یا نوعی نمایش، گفت: باید بگوییم توازن قدرت جدیدی در جهان در حال شکل گیری است. اروپا در شرایطی قرار گرفته تا استقلال خود را بسنجد. برجام به لحاظ هویتی و استقلال برای مجموعه اتحادیه اروپا حائز اهمیت است.

مهمانپرست ادامه داد: برجام و نقض عهد آمریکا در حال حاضر آزمایش اروپاست. اتحادیه اروپا مایل نیست این توافقنامه به شکست بیانجامد. آمریکا از قدرت اقتصادی خود با فشار بر کشورها و شرکت ها، استفاده منفی می کند.

وی با اشاره به سابقه آمریکا در نقض تعهداتش بیان کرد: در سیاست های ترامپ نوعی تصمیم گیری های عجولانه وجود دارد. آمریکا نه تنها برجام، بلکه در بحث های تجاری با اروپایی ها و حتی با چین و روسیه هم بر خلاف قوانین بین المللی رفتار کرد.

فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا مهمان دیگر برنامه در رابطه با تغییر رویکرد ایالات متحده مبنی بر معافیت برخی از کشورها درخصوص بحث تحریم ها اظهار کرد: فشار بر ایران از همان روز بعد از برجام آغاز شد. در دوره ریاست جمهوری اوباما جان کری وزیر امور خارجه وقت آمریکا تلاش کرد تا توافق رو به جلو پیش برود، اما اوباما اعتنایی نمی کرد. نقض برجام از همان ابتدا شروع شد.

ایزدی تاکید کرد: در زمان ترامپ کسانی روی کار آمدند که رویکردی ضد ایرانی داشتند. پس از خروج ترامپ از برجام، این افراد جلسات و کنفرانس های متعددی را برگزار و اظهار کردند نباید به ایران اعتماد کرد.

وی افزود: اتفاقی که به تازگی رخ داد، این بودکه اقدامات و اظهارات مقامات آمریکایی همه نشان دهنده آن است که آمریکا نتوانسته به هدف خود مبنی بر به صفر رساندن فروش نفت ایران دست یابد. چه در این بازه زمانی و چه قبل از برجام آمریکا به ایران فشار می آورد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گفتگوی ویژه خبری اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۶۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است

وی امروز یکشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض تاکید کرد: ما باید به یک دنیای جدید عادت کنیم. ما باید نسبت به امنیت خودمان بیشتر مسئول باشیم. اروپایی‌ها باید متحدتر باشند زیرا آنها خیلی کوچک هستند که از یک جهان با قدرت‌های بزرگ نجات پیدا کنند.

بورل همچنین امروز در دیدار با سامح شکری وزیر خارجه مصر به طور فشرده در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا گفتگو کرد.

وی در حساب ایکس خود نوشت که با شکری در مورد لزوم پایان جنگ غزه، تضمین دسترسی کامل کمک بشردوستانه و اقدام‌های جدی به سمت اجرای راه حل دو دولتی توافق کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند