Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@12:09:27 GMT

اجماع ملی علیه فتنه امریکا

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۶۸۳۱۴

اجماع ملی علیه فتنه امریکا

تهران- ایرنا- ما باید از نگاه حزبی و گروهی فاصله گرفته و به تمامی موضوعات نگاه ملی داشته باشیم. در صورت بروز این اتفاق می‌توانیم با فتنه جدید امریکایی- صهیونیستی مقابله کنیم.

محسن رهامی در سرمقاله امروز روزنامه اعتماد، نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته دیداری با دانش‌آموزان و دانشجویان به مناسبت سالروز 13 آبان داشتند که بخش عمده صحبت‌های ایشان، درباره سرمایه‌ای به نام نیروی جوان در کشور بود که این بخش نیازمند توجه بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروی جوان در هر کشوری از جمله ایران بزرگ‌ترین و بنیادی‌ترین سرمایه‌ محسوب می‌شود زیرا در سخت‌ترین شرایط این نیروی جوان است که برای حل مشکلات به میدان می‌آید. تجربه مبارزه با رژیم ستم‌شاهی، دوران جنگ تحملیلی و تجربه‌های مشابه همواره ثابت کرده است که هرگاه جوانان ایرانی وارد صحنه شده‌اند پیروزی‌های عظیمی برای کشور حاصل شده است.

نیروی جوان سرمایه‌ای غیرقابل جایگزین است و سرنوشت هر کشوری در آینده به دست جوانان رقم می‌خورد. در شرایط کنونی ما نیازمند توجه بیشتر به جوانان هستیم. مقصود از این گزاره آن است که با توجه به نیازها و خواسته‌های این نیروی عظیم، باید با حفظ امید در این قشر، آنها را در صحنه حفظ و از هر حرکتی که موجب یأس، سرخوردگی و ناامیدی این سرمایه عظیم می‌شود باید اجتناب کرد. بنابراین باید بررسی شود که چه اقداماتی نیاز است تا همچنان بتوان این نیروی عظیم را در صحنه حفظ و امید را در میان آنها دو چندان کرد.

مساله مهم دیگر آن است حال که دولت امریکا کمر به حذف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسته است، چگونه می‌توان با این فتنه عظیم مقابله کرد؟ به عقیده من مهم‌ترین عاملی که می‌تواند این فتنه را خاموش کند، اجماع ملی است. اجماعی که میان همه گروه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حاصل شود. ما باید از نگاه حزبی و گروهی فاصله گرفته و به تمامی موضوعات نگاه ملی داشته باشیم. در صورت بروز این اتفاق می‌توانیم با فتنه جدید امریکایی- صهیونیستی مقابله کنیم. در این میان باید توجه داشت این‌گونه نیست که دولت امریکا بتواند به تمامی خواسته‌های خود آنچنان که عنوان می‌کند دست یابد بلکه واقعیت آن است که در سال‌های اخیر امریکا بیش از گذشته منزوی شده است.

در سال‌های گذشته امریکا همواره در ایجاد اتحاد برای به انزوا کشیدن ایران موفق بود و کمتر کشوری بود که این کشور متخاصم را همراهی نکند اما با توانمندی دستگاه دیپلماسی کشورمان امروز این امریکا است که منزوی شده و حتی شورای امنیت و کشورهای اروپایی نیز در ایجاد هجمه و تهدید علیه ایران، او را همراهی نمی‌کنند. اکنون فرصت طلایی در اختیار کشورما قرار گرفته است که با اجماع ملی و حداکثر استفاده از این فرصت می‌توانیم در مدت زمان کوتاهی از این بحران عبور کنیم.

*منبع: روزنامه اعتماد،1397،8،13
**گروه اطلاع رسانی**1893**9131

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اعتماد فتنه جديد امريكايي صهيونيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۸۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری شامگاه پنجشنبه در همایش روز ملی شورا‌ها در مشهد افزود: با اتمام رسیدگی ۱۶۶ مورد مصوبه شورا‌ها باطل شد.

وی گفت: یکی از اشکالاتی که در شورا‌ها شاهدیم مغایرت برخی مصوبات با موازین شرع و قانون است چنانچه گاهی برای رفع یک مشکل در شورا تصمیمی اتخاذ می‌شود که همه زوایای حقوقی و شرعی آن بررسی نمی‌شود.

وی بیان کرد: برای رفع این نقص پیشنهاد می‌شود قبل از اینکه مصوبه‌ای در شورا به بحث گذاشته شود افراد یا کارشناسانی قبلا آن را از نظر تطبیق با شرع و قانون بررسی کنند، اگر نیاز است در این زمینه یا قانون اصلاح شود یا از عناصر حقوقدان و علما در کنار شورا‌ها استفاده شود تا آسیب برطرف شود.

رییس دیوان عالی کشور همچنین بیان کرد: باید شورا‌ها بتوانند مشکلات مردم را طی یک دوره برطرف کنند و یا حداقل کاهش دهند در همین زمینه لازم است زمینه ارزیابی عملکرد شورا‌ها فراهم شود و مثلا اعلام شود مشکلات یک منطقه زیر نظر شورا از ۵۰ درصد به ۴۰ درصد یا کمتر کاهش یافته است.

منتظری با یادآوری شعار جهش تولید با مشارکت مردم افزود: شورا‌های اسلامی برخاسته از متن مردم هستند و در حوزه روستا، بخش و یا شهرستان از مدیران کشوری به مسائل محلی بیشتر آشنا هستند بنابراین در راستای مشارکت دادن مردم در امر جهش تولید، اطلاعات بیشتری دارند.

وی گفت: علاوه بر قوای سه گانه، شورا‌ها نیز وظیفه دارند در تحقق شعار سال مطابق شاخصه‌هایی که رهبر انقلاب ذکر کرده اند با همه توان مردم را به میدان بیاورند، تحقق شعار سال کلید حل مشکلات کشور است.

رییس دیوان عالی کشور همچنین اظهار کرد: در برخی دستگاه‌ها موانع و سنگ اندازی‌هایی در برابر سرمایه گذاران وجود دارد به نحوی که گاهی آنها از وارد شدن در عرصه سرمایه گذاری خسته می‌شوند.

منتظری افزود: هرچند این دولت در رفع این مساله اقدامات موفقی داشته است، اما هنوز هم ادارات و بخش‌های مختلف موانع را پیش پای سرمایه گذار ایجاد می‌کنند که لازم است دولت و قوه قضائیه این موانع را از سر راه بردارند.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات دیوان عالی کشور این بود که اعلام کردیم هر پرونده حقوقی که به تولید و سرمایه گذاری افراد مربوط است در اولویت قرار گیرد تا فرد مولد مثلا یک سال پشت در دادگاه معطل نشود.

رییس دیوان عالی کشور گفت: ابلاغ کرده ایم هر پرونده‌ای که در این حوزه تشکیل می‌شود هر چند پرونده بزرگ و قطور و رسیدگی به آن زمان بر باشد، باید ظرف مدت یک تا دو ماه بررسی و تعیین تکلیف شود.

همایش روز ملی شورا‌ها شامگاه پنجشنبه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد با حضور ۲ هزار نفر از اعضای شورا‌های اسلامی خراسان رضوی و با معرفی شورا‌های برتر روستا، بخش، شهر و شهرستان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • پیشنهاد جنجالی ایلان ماسک علیه دانشجویان معترض امریکا | نتایج نظرسنجی میلیونی‌اش را ببینید
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • کابینه رژیم صهیونیستی با اجماع رای به تعطیلی الجزیره داد
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • یادداشت| امام صادق(ع) و نگاه ویژه به شهر مقدس قم
  • فتنه با لباس مشکی تا انحراف در دین/تقیه سازو کار امام صادق بود
  • خنثی‌سازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)
  • بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری
  • تزریق فرهنگ استکباری برای جلوگیری از پیشرفت است