Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@06:59:45 GMT

813 هکتار قرار داد کشت چغندرقند در گلستان بسته شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۶۹۱۲۹

813 هکتار قرار داد کشت چغندرقند در گلستان بسته شد

علی موسی خانی در این پیوند طی گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: از این سطح قرارداد 250 هکتار آن کشت چغندر قند انجام شده است.
وی با بیان اینکه بهترین زمان کاشت چغندر قند در استان گلستان از میانه مهر به مدت 30 روز است، افزود: برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی برای سال زراعی جاری در سطح 2500 هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موسی خانی گفت: برای ارائه خدمات فنی از کاشت تا برداشت و همچنین تحویل محصول به نزدیک ترین کارخانه قند در شهرستان جوین واقع در استان خراسان رضوی تدابیری اتخاذ شده است.
وی رسیدن به خود اتکایی در تولید شکر، ایجاد تناوب زراعی و حاصلخیزی خاک، افزایش تولید محصولات بعد از کشت چغندر نظیر گندم و درآمدزایی بالا را از اهداف مهم جایگزینی چغندرقند به جای محصولات پرآبی همچون شالی برشمرد.
تحقیقات کشت چغندر قند در گلستان از سال زراعی 82- 81 برای تعیین بهترین زمان کاشت، استفاده از بذر مناسب، چگونگی مبارزه با آفات نباتی و شیوه نوین کاشت، داشت و برداشت آغاز شد و از سال زراعی 92- 91 کاشت این محصول به طور رسمی زیر نظر کارشناسان در 81 هکتار آغاز شد.
سال زراعی گذشته کشت چغندر قند در استان گلستان به یک هزار و 50 هکتار با راندمان 60 تن در هکتار رسید.
در استان گلستان 650 هزار هکتار زمین کشاورزی مستعد برای تولید محصولات زراعی و باغی وجود دارد.
6204/2729
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان خراسان رضوی استان گلستان زمین قند وزارت جهاد کشاورزی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۹۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

عبدالرضا سید احمدی افزود: از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۸۸ هزار تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • اختصاص ۱۱۵۰هکتار از مزارع قزوین به کشت چغندرقند
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان