Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@21:47:43 GMT

نجات 5 عقاب از مسمومیت مرغها در سروستان + تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۶۹۳۴۴

نجات 5 عقاب از مسمومیت مرغها در سروستان + تصاویر

رکنا: در پی مسمومیت ۳۵ عقاب و سارگپه بر اثر تغذیه از لاشه‌های مرغ رهاشده توسط یک مرغداری در سروستان استان فارس، ۵ عقاب مسموم پس از پنج روز درمان و تیمار توسط نیروهای محیط زیست، توانستند دوباره به آسمان بازگردند.

اواخر هفته گذشته بود که مسمومیت 35 عقاب و سارگپه در پی تغذیه از لاشه‌های مرغ رهاشده توسط یک مرغداری در سروستان استان فارس خبرساز شد اما حالا پس از تلاش پنج روزه مسئولان محیط زیست استان فارس، 5 عقابی که تحت درمان قرار گرفته بودند از این مسمومیت جان سالم به در برده و به آسمان بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید محمودی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با اعلام این خبر گفت: زمانی که از ماجرا مطلع و عازم منطقه شدیم، 27 عقاب و سارگپه و همچنین تعدادی سگ بدون صاحب بر اثر تغذیه از لاشه‌های مرغ جانشان را از دست داده بودند. اما 8 عقاب هنوز زنده بودند که توانستیم با استفاده از شیر و درمان سرپایی، جان سه عقاب را نجات دهیم و شاهد پروازشان در آسمان باشیم. 5 عقاب مسموم را هم که هنوز زنده بودند به کلینیک دامپزشکی مورد اعتماد اداره کل انتقال دادیم.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته، از هیچ تلاشی برای زنده نگه داشتن این 5 عقاب دریغ نشده افزود: وضعیت سلامت این 5 عقاب، امروز کاملا مطلوب بود و در نتیجه ساعاتی پیش مقدمات رهاسازی آنها در طبیعت فراهم شد.

محمودی ضمن قدردانی از نیروی انتظامی شهرستان سروستان گفت: با همکاری شایسته این نیروهای خدوم، صاحبان مرغ داری مظنون دستگیر شده و به جرم Crime خود اعتراف کرده‌اند. نتایج سم‌شناسی لاشه مرغ‌ها هم بناست از سوی مسئولان دامپزشکی شود. خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

گفتگو با بی رحم ترین قاتل سال 97 + فیلم و عکس مرگ تلخ زن صد کیلویی تهرانی بعد از عمل لیپوساکشن + عکس تجاوز به دختر 7 ساله توسط جوان همسایه / مصاحبه مادر دختر بچه + فیلم بلای وحشتناکی که سر پری در کامیون بهنام آمد / ایمان چه دیده بود! خط و نشان وزیر دفاع برای امریکا / ترامپ مثل سگ دروغ می گویند 6 روز جدال یک زن با مرگ در میان آهن پاره های خودرو معلم فداکار بوشهری جان ۲۷ دانش آموزش را نجات داد + عکس قتل برادر زن به سبک فیلم های پلیسی در مشهد / قاتل تغییر چهره داده بود + عکس ازدواج جنجالی نماینده اصلاح طلب مجلس ایران در ترکیه +عکس منشوری مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا ناخدای گناوه ای فرشته نجات شد! + عکس مردم به جای طلا و ارز، مسکن خریداری کنند کندن گوش یک مرد در کبابی عکس باور نکردنی / مرگ هزاران ماهی کپور در دجله و فرات

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه سلامت جرم Crime اخبار حوادث استان فارس درمان عقاب تصاویر مسمومیت عکس ایران دختر زن روزنامه رئیس قتل شهرستان من مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۹۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش۳برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی

بابک یکتاپرست با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: در سال جاری به دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم‌ و متاسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به همراه دارد.

وی افزود: از هشتم فروردین‌ تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعداد ۵۳ نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (۱۶ نفر)، لرستان (۱۲ نفر) و کرمانشاه (۱۰ نفر) رخ داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • دستگیری ۳ نفر برای مسمومیت الکلی و فوت یک پزشک
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • پس لرزه‌های یک شکست
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • افزایش۳برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی
  • انتقال مسافران دچار مسمومیت به بیمارستان در قم
  • چشم عقاب: فخرفروشی لیگ روشن به لالیگا!