Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@02:58:26 GMT

13 آبان؛ روز نمادها- سيد ضيا هاشمي*

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۶۹۶۰۶

13 آبان؛ روز نمادها- سيد ضيا هاشمي*

خبرگزاري آريا - سيزدهم آبان براي نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و زنان و مردان ايراني معاني زيادي در بر دارد. اين روز براي نوجوانان دانش‌آموز نماد برجسته‌اي است که هر ساله با اجتماع آنان براي استقلال طلبي و استکبار‌ستيزي همراه مي‌شود.

براي بزرگسالان يادآور روزهاي مبارزه با استبدادي است که با دستگيري و تبعيد امام راحل در سال 1343، عدم مشروعيت مردمي و ديني خودش را آشکار ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براي دانشجويان نماد مبارزه با استکبار امريکاست، دولتي که با بي‌اعتنايي به خواست‌هاي انقلابي ملت ايران و حمايت از محمدرضا پهلوي، آن هم پس از گذشت چندين ماه از پيروزي انقلاب اسلامي، يک بار ديگر تقابل خود را با مطالبات مردم انقلابي ايران به نمايش گذاشت.
اما امسال در روز سيزدهم آبان ماه فلسفه استکبارستيزي مردم ايران و رمز بي‌اعتمادي آنان به حکام امريکا، بيش از گذشته به منصه ظهور مي‌رسد. منطق امريکاي ترامپ نه فقط براي ايرانيان بلکه براي عموم مردم دنيا و حتي براي بخش زيادي از شهروندان و متفکران امريکايي، در معرض چالش قرار گرفته است.
منطق ترامپ که در حال حاضر حاکميت امريکا را نمايندگي مي‌کند، براي بسياري از انديشمندان و سياستمداران اروپايي، آسيايي، آفريقايي و حتي امريکايي به طور جدي در معرض سؤال قرار گرفته است. بهره‌گيري حداکثري از قدرت عريان و تهديد مخالفان به انواع هجمه‌هاي اقتصادي، سياسي و نظامي، وضع تحريم‌هاي گسترده عليه کشورهاي مستقل و برخورد تهاجمي نسبت به مسلمانان، مهاجران و برخي همسايگان امريکا، اگر چه با بخشي از خرده فرهنگ‌هاي امريکايي سازگاري داشته و چه بسا در کوتاه مدت منافعي هم براي آنان به ارمغان بياورد، ولي نمي‌تواند در افکار عمومي دنيا بويژه جريان‌هاي استقلال‌طلب، عدالت‌گرا، انسان‌دوست و فرهيخته بدون واکنش بماند.
امروز منطق ترامپ که به شکلي بارزتر و خشن‌تر از حاکمان پيشين، مصالح جهانيان را فداي منافع سرمايه‌داران امريکايي مي‌کند و آشکارا اين رويکرد را بدون توجه به منافع ملي و مصالح ساير ملل مترقي جهان تعقيب مي‌کند، در انظار فرهيختگان دنيا پذيرفتني نيست. جامعه بشري در قرن 21 از چنان آگاهي و اراده‌اي برخوردار است که استمرار اين رويکرد و شيوه حکمراني را به چالش بکشد.
اقتضائات اين عصر که به عصر اطلاعات شناخته شده است و رسانه‌هاي فعال در اقصي نقاط دنيا، داده‌ها و اطلاعات گسترده‌اي در اختيار مخاطبان قرار مي‌دهند، ايجاب مي‌کند انسان‌هاي آگاه و وجدان‌هاي بيدار نتوانند در مقابل ظلم و يکجانبه‌گرايي ستمگرانه ساکت بنشينند و شاهد تقويت جريان‌هاي سودجو در عرصه سياست و سلطه سرمايه‌داري افسار گسيخته امريکايي توسط ترامپ و ترامپيسم باشند.
رويکرد استکبارستيزانه مردم ايران که در طول چند دهه گذشته در روز 13 آبان جلوه‌اي بارزتر يافته است، امسال با اقدامات تحريمي هيأت حاکمه امريکا معنايي ديگر يافته است. تقارن اين روز با دور جديد تحريم‌ها، منطق استکباري حکام امريکا و فلسفه تقابل انقلاب اسلامي با اين منطق را به روشني نشان مي‌دهد؛ تقابلي که طبعاً نه با کشور يا مردم امريکا بلکه با سرشت استکباري و ظالمانه سياستمداران سوداگراي امريکاست و با تداوم جريان ترامپيسم، قهراً تقويت و تشديد خواهد شد.
*مديرعامل ايرنا
منبع: روزنامه ايران، 13/08/1397
پژوهشم**1197**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۹۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیومرث هاشمی: واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطف ورزش ایران است

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در مراسم آئین واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی که امروز چهارشنبه (5 اردیبهشت) در وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد، اظهار داشت: ۳۵ سال است که سابقه حضور در ورزش کشور را داشته‌ام و می‌توانم بگویم امروز بهترین روز من در ورزش بوده و واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در تاریخ ورزش ایران است.

ادامه دارد…

کد خبر 6087448 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم
  • کیومرث هاشمی: واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطف ورزش ایران است
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • «مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها