Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-27@14:29:42 GMT

آغاز فعالیت اپراتور هندی در بندر چابهار

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۶۹۶۳۰

آغاز فعالیت اپراتور هندی در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از آغاز فعالیت اپراتور هندی در بندر چابهار طی روزهای آینده خبر داد و گفت: بلافاصله پس از ارائه ضمانت‌نامه بانکی، فعالیت اپراتوری در این بندر آغاز می‌شود.

 

بهروز آقایی اظهار کرد:‌ یکی از شاخص‌ترین افتخارات نظام جمهوری اسلامی به خصوص در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سواحل مکران، بندر چابهار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار بسیار بزرگی در این بندر انجام شده و ۲۰۳ استحصال در دریا در این منطقه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: امروز چابهار ۱۷۰۰ متر اسکله با درفت ۱۶.۵ متر دارد که بندر مذکور را به یکی از بنادر شاخص کشور تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: چابهار به‌عنوان یکی از بنادر استراتژیک کشورمان ظرفیت پهلودهی به کشتی‌های تا سایز ۱۵۰ هزار تن را دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: محدودیتی در بندر چابهار وجود داشت که در تمام فصول نمی‌توانستیم کشتی را پهلودهی دهیم.خوشبختانه امروز این محدودیت برطرف و ۱۴۷۰ متر موج‌شکن ایجاد شده است.

آقایی با تاکید بر این‌که ۳۰۰ هکتار از حوضچه مانورینگ کشتی‌ها به‌عنوان امن‌ترین و ایمن‌ترین قسمت برای پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها محسوب می‌شود، تصریح کرد:‌ قرارداد با طرف هندی که هم به صورت BOT و اپراتوری (کوتاه مدت) است، نهایی شده‌‌اند. این قراردادها مشکل ضمانت‌نامه بانکی داشت که فکر می‌کنم این مسئله نیز تا چند روز آینده برطرف می‌شود.

وی با اعلام این‌که شرکت جوینت ایرانی شرکت هندی در بندر مستقر شده و یک سری تجهیزات را نیز آورده است، گفت:‌ همچنان بحث ضمانت‌نامه مطرح است و به محض ارائه آن از سوی اپراتور هندی، فعالیت این شرکت طی روزهای آینده آغاز می شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۹۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آنها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ ۲۵ فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

دیگر خبرها

  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳