Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:13:40 GMT

یزدی‌ها بیشتر با چه مسموم می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۷۰۳۷۹

یزدی‌ها بیشتر با چه مسموم می‌شوند؟

رییس مرکز فوریت ‎ های پزشکی استان یزد با اشاره به مسمومیت قریب به یک هزار یزدی ناشی از مداخلات دارویی و غذایی تنها طی یک سال گذشته، از مرگ دو کودک در این مدت به دلیل مسمومیت با داروی ترک اعتیاد متادون خبر داد.

«احمد دهقان» در گفت‏‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به گستردگی طیف مسمومیت‌ها، اظهار کرد: عمده‌ترین مسمویت‌ها در یزد شامل مسمومیت‌های غذایی، مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، مسمومیت‌های الکلی، دارویی و مسمومیت با سموم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تنها در یک سال گذشته حدود 650 نفر در یزد دچار مسمومیت‌های دارویی و 350 نفر نیز دچار مسمومیت‌های غذایی شده‌اند.

این مسئول با بیان این که عمده‌ترین مسمویت‌های دارویی ناشی از مصرف نابجای داروهایی ترک اعتیاد توسط فرزندان یا سالمندان خانواده است، خاطرنشان کرد: داروهای ترک اعتیاد به ویژه متادون طی یک سال گذشته منجر به مرگ دو کودک یزدی شده است. این گونه داروها نباید در دسترس کودکان قرار گیرد به ویژه با توجه به این که برخی افراد، آن‌ها را در شیشه‌های مشابه ظروف دارو نگهداری می‌کنند.

دهقان با اشاره به مسمومیت با گاز مونوکسید کربن به عنوان شایع‌ترین مسمویت در ایام سرد سال، تصریح کرد: این مسمومیت نیز هر ساله جان افراد زیادی را می‌گیرد و به قاتل خاموش شهرت دارد چرا که بدون رنگ و بو است. مسمومیت با گاز منوکسید کربن منجر به ایجاد علائمی متنوع مانند سردرد، حالت تهوع، استفراغ، کاهش هشیاری و حتی مرگ می ‎ شود.

وی، لازمه پیشگیری از این نوع مسمویت را استاندارد بودن وسایل گرایشی، نصب صحیح وسایل گرمایشی و اطمینان از ورودی و خروجی‌های راه‌های هوایی آنان دانست.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسموميت منطقه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۰۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی سرکارگر یزدی از زندان با کمک اهالی «دوشنبه‌های رهایی»

ایسنا/یزد سرکارگر یزدی که به دلیل وقوع یک حادثه در زندان به سر می‌بُرد با مهربانی اهالی پویش «دوشنبه‌های رهایی» از زندان آزاد شد.

پویش «دوشنبه‌های رهایی» نزدیک به یک سال است که در استان یزد برگزار می‌شود و براساس آن هر دوشنبه، یک خانه قدیمی جهت بازدید عموم مردم انتخاب می‌شود و بازدید کنندگان هر کدام مبلغی را در این بازدید جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا می‌کنند.

در همین راستا نیز همزمان با هفته اول اردیبهشت ماه، نمایشگاهی از عکس گروهی این پویش در یزد برپا شد که ماحصل آن اختصاص مبلغ جمع آوری شده از این نمایشگاه برای آزادی یک زندانی دیگر بود.

«سعید حی» مسئول برگزاری این پویش با حضور در ستاد دیه استان یزد ضمن بررسی پرونده آقا رضا سرکارگر بتن‌ریز یزدی که به دلیل وقوع حادثه کارگاهی و عجز در پرداخت مبلغ دیه در بند زندان گرفتار شده بود، مبلغ ۶۵ میلیون تومان را جهت آزادی این زندانی غیرعمد اهدا کرد.

وی در این رابطه گفت: بازدیدکنندگان نمایشکاه عکس گروهی «دوشنبه‌های رهایی» طی چهار روز برپایی این نمایشگاه در مجموع مبلغ ۴۰ میلیون تومان و همین طور دکتر «حاجب مرتاض» پزشک سرشناس یزدی نیز در آیین افتتاحیه این نمایشگاه مبلغ ۲۵ میلیون تومان را برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مالی اهدا کرده بود که در مجموع مبلغ ۶۵ میلیون تومان جهت آزادی این مددجو اهدا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی
  • برگزاری یادواره شهدا در بوکان
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • آزادی سرکارگر یزدی از زندان با کمک اهالی «دوشنبه‌های رهایی»
  • آزادی سرکارگر یزدی با کمک اهالی دوشنبه‌های رهایی
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • افشاگری درباره تقسیم استان تهران
  • تصادف اتوبوس حامل دانش‌آموزان یزدی در محور طبس
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد