Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ درصد شبکه‌های توزیع موجود در استان تهران فرسوده است، ادامه داد: نیاز است که دولت توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشد، هر میزان از عوارضی که دولت دریافت می‌کند در اختیار شرکت توزیع قرار گیرد می‌توانیم در توسعه و اصلاح شبکه هزینه کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران از وجود ۹۰ هزار انشعاب غیرمجاز در استان تهران خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 "حاجی‌رضا تیموری" امروز در نشستی خبری در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، اظهار کرد: با بیان این‌که در سطح استان تهران ۲۰ مگاوات انرژی خورشیدی، ۵۰ مگاوات انرژی گازسوز، ۴.۵ مگاوات بیوگاز و ۳.۳ مگاوات زباله‌سوز و همچنین ۷۷.۸ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده نصب شده است، اظهار کرد: با توجه به این‌که پنل‌های خورشیدی پاک‌ترین انرژی را تولید می‌کنند برنامه‌ریزی‌های متعددی را برای توسعه این انرژی در نظر داریم.

وی با تاکید به این مسئله که باید بخش خصوصی مورد حمایت قرار گیرد، عنوان کرد: لازم است تا برای تولید انرژی تجدیدپذیر به سرمایه‌گذاران زمین داده شود و ادارات ذیربط همکاری‌های لازم را با سرمایه‌گذاران داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران در خصوص بدهی مشترکان به این شرکت گفت: در حال حاضر از مشترکان خانگی، صنعتی، کشاورزی، تجاری و آزاد، ۳۸۲ میلیارد تومان طلب داریم و باید گفت که سالانه حدود ۹۵ درصد مطالبات وصول می‌شود.

وی با تاکید بر این مسئله که سالانه ۱۳۰۰ میلیارد تومان برق در استان تهران به فروش می‌رسد، اظهار کرد: در حال حاضر ۹۰ هزار انشعاب غیرمجاز در استان تهران وجود دارد که برای جلوگیری از برق دزدی اقداماتی همچون استفاده از کارشناسان حقوقی، بازدید اکیپ‌های فنی و استفاده از کارت‌های خودنگهدار در نظر گرفته شده است.

تیموری با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ درصد شبکه‌های توزیع موجود در استان تهران فرسوده است،  ادامه داد: نیاز است که دولت توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشد، هر میزان از عوارضی که دولت دریافت می‌کند در اختیار شرکت توزیع قرار گیرد می‌توانیم در توسعه و اصلاح شبکه هزینه کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر عملکرد شرکت‌های استان تهران برای نصب نیروگاه‌های تجدیدپذیر، ابراز کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت، وزارتخانه‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی بر اساس لیستی که وزارت نیرو اعلام کرده می‌بایست طی دو سال حداقل ۲۰ درصد مصرف برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند.

او افزود: بر اساس مصوبه هیات دولت اگر در این مدت یعنی از شهریور 1395 تا شهریور 1397 این موضوع محقق نشود، وزارت نیرو می‌بایست بر اساس نرخ تضمینی برق که از نیروگاه‌های تجدیدپذیر خریداری می‌کند از این دسته مشترکان پول دریافت کند که متاسفانه بر اساس آمار تاکنون هیچ اداره‌ای حتی یک کیلووات برق را از این طریق تولید نکرده است.

او با اشاره به برنامه‌های صورت گرفته برای مدیریت مصرف برق در فصل تابستان گفت: اصلاح تعرفه‌ با هدف کاهش مصرف، اجباری کردن کاهش ۳۰ درصدی صنایع بالای یک مگاوات مصرف، تغییر ساعات اداری، چهار ساعته کردن چاه‌های آب کشاورزی، کنترل بار روشنایی معابر و پارک‌ها و سرویس کولرهای آبی جزو برنامه‌های مدیریت مصرف در نظر گرفته شده است که اگر این برنامه‌ها اجرایی شود معادل ۳۵۱ مگاوات از پیک بار استان را کاهش خواهیم داد./ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۲۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، احمدی حدید با اشاره به ابلاغ دستورالعمل حضور مشترکان بالای یک مگاوات در معاملات خارج از بازار از سوی وزیر نیرو در اوایل سال گذشته، از افزایش حجم معاملات این بازار از حدود ١١ درصد در سال ١٤٠١ به حدود ١٤.٥ درصد در پایان سال ١٤٠٢ خبر داد.

وی افزود: میزان معاملات، روندی کاملا صعودی دارد به صورتی که در ماه‌های بهمن و اسفند ١٤٠٢ سهم معاملات صنایع در بورس انرژی به حدود ٢٠ درصد افزایش یافت.

احمدی حدید با تبیین وضعیت موجود گردش نقدینگی صنعت برق در طی سال‌های گذشته و بیان نقاط ضعف و قوت آن بر تصمیم وزارت نیرو بر ضرورت تغییر روند جاری گردش نقدینگی تاکید کرد.

وی در ادامه به تشریح مدل جدید روابط مالی و گردش نقدینگی در شرکت‌های توزیع پرداخت که بر اساس آن سیستم تخصیص منابع بازنگری شده و ذی نفعان زنجیره تامین برق می‌توانند سهم خود از منابع واریزی به حساب مدیریت منابع را به صورت منظم و در یکشنبه هر هفته دریافت کنند. در این ساز و کار شرکت‌های توزیع هزینه‌های جاری خود را بر اساس میزان وصول مطالبات و براساس ضرایب اعلامی وزارت نیرو به صورت هفتگی دریافت می‌کنند. باقیمانده منابع موجود در حساب متمرکز نیز پس از کسر تعهدات قانونی توسط توانیر، به حساب خرید برق شرکت‌های توزیع واریز می‌شود که باید نسبت به خرید برق از طریق بورس انرژی (معاملات سلف یا فیزیکی) اقدام کنند.

احمدی حدید با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از درآمد فروش برق نیروگاه‌ها از طریق بورس انرژی واریز خواهد شد، افزود: ظرفیت تزریق نقدینگی در حساب خرید برق شرکت‌های توزیع بین ٢٥ تا ٣٠ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که با توجه به حضور صنایع بالای یک مگاوات در بورس انرژی با مصرفی در حدود ١٠٠ میلیارد کیلووات ساعت، انتظار می‌رود بیش از ٦٠ درصد از مصرف کشور در سال ١٤٠٣ از طریق بورس انرژی تامین شود.

احمدی حدید ادامه داد: شرکت‌های توزیع موظفند به شرکت مدیریت شبکه برق ایران برای خرید برق مورد نیاز خود (که در بورس خریداری نشده است) وکالت دهند تا در صورت عدم خرید برق طی بازه زمانی معین، مانده حساب شرکت‌های توزیع در بورس را برداشت و به حساب تولیدکنندگان برق حاضر در بازار عمده فروشی واریز کند.

وی افزایش سهم معاملات بورس انرژی به ٣٠ درصد در سال جاری و ٦٠ درصد تا پایان سال ١٤٠٦ را از احکام قانونی پیش بینی شده در برنامه هفتم عنوان و خاطرنشان کرد که پیش بینی می‌شود امسال حداقل تا ٤٥ درصد برنامه مذکور محقق شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشترکان برق مناطق سیل زده از موتور برق استفاده نکنند
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی در پایتخت
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی درپایتخت
  • برق ۳۶۶ روستای ‌سیل‌زده بلوچستان وصل شد
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • قطع برق برخی از مناطق سیل‌زده/ خسارت به ۱۲۳ اصله پایه توزیع برق
  • معامله ۵۳ میلیارد کیلووات‌ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • لزوم توجه جدی به توصیه‌های ایمنی برق در شرایط ناپایداری جوی