Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@03:26:57 GMT

چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در همدان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۷۲۴۹۲

چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در همدان برگزار می شود

شهردار همدان گفت: موسسه فرهنگی اکو در تهران، به عنوان نماینده سازمان بین المللی اکو موافقت کرد تا کرسی شهر جهانی ابن سینا در مقر این سازمان در وین پایتخت اتریش تاسیس شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان ، "عباس صوفی" در نشست خبری اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) در جمع خبرنگاران در استانداری همدان گفت:  چندی پیش درخواست این کرسی به مقر اکو واقع در وین پایتخت اتریش ارسال شد و امروز با این درخواست موافقت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهردار همدان ، با اشاره به اینکه اکو زیر مجموعه ای از سازمان ملل متحد است ، اظهار داشت: این چنین اتفاقات بین المللی می تواند در توسعه و معرفی همدان موثر باشد.

 

وی گفت: اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) بهترین موقعیت برای معرفی جاذبه های گردشگری همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، به گردشگران سراسر دنیا است.

 

شهردار همدان افزود: متاسفانه تاکنون در حوزه گردشگری نتوانستیم همدان را به جهانیان معرفی کنیم و ظرفیت های بی نظیر همدان همچون آرامگاه بوعلی و غار علیصدر می تواند همدان را در حوزه گردشگری جهانی کند.

 

وی اظهار داشت: در این مدت جلساتی با سفرای اتریش، بلژیک، سوییس، یونان، برزیل و ژاپن برگزار کردیم و مذاکراتی در خصوص توسعه صنعت گردشگری استان با آنها انجام دادیم.

 

صوفی تاکید کرد: هفته گذشته همدان به عنوان نخستین شهر جهان در اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) عضو شد که این می تواند در توسعه صنعت گردشگری این شهر موثر باشد.

 

در پایان این نشست از تمبر یادبود این اجلاس و همچنین پوستر جشنواره پاییزه همدان رونمایی شد.

 

چهلمین اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) از 21 تا 23 آبان با حضور اعضای کشورهای متفاوت به میزبانی همدان برگزار می شود.

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین 13 آبان راهپیمایی 13 آبان اربعین حسینی نماز جمعه پیاده روی اربعین اردبیل روز دانش آموز استکبار ستیزی شبستان یزد اجلاس جهانی استان همدان توسعه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۲۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان از اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مساحتی بالغ‌بر ۳۲ هزار مترمربع خبر داد.

سعید ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پروژه توسعه ظرفیت زیرساختی پارکینگ باران اظهار کرد: با اتمام این پروژه ظرفیت پارکینگ خودرو در مجتمع گردشگری صفه به بیش از ۲۵۰۰ خودرو افزایش پیدا کرد.

وی افزود: این پروژه از ۱۵ بهمن سال ۱۴۰۲ در مساحتی بالغ‌بر ۳۲ هزار متر مربع آغاز شد و روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با بیان اینکه پارکینگ باران امکان و ظرفیت پارک ۱۳۰۰ خودرو به طور همزمان را دارد، تصریح کرد: در حال حاضر این مجموعه می‌تواند روزانه میزبان حدود ۶ هزار خودرو باشد.

ساکت ادامه داد: مدیریت تردد در محوطه مجتمع گردشگری صفه، احترام به آرامش محیطی در مجتمع گردشگری صفه، افزایش ظرفیت پارک خودرو، حل چالش ترافیک خودرو ناشی از نبود مکان پارک مناسب خودرو، توجه به استانداردهای ایمنی و ارتقای سطح خدمات‌رسانی در مجموعه و کاهش ترافیک در این مجموعه از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای پروژه توسعه ظرفیت زیرساختی پارکینگ باران است.

وی با اشاره به اقدامات شاخص عمرانی در این پروژه گفت: اجرای ۱۰۰ عدد بیس فولادی برای اجرای محوطه پارک خودرو، اجرای آسفالت به مساحت ۶۰۰ مترمربع، تهیه حدود ۵ تن پروفیل برای اجرای محل‌های پارک خودرو و نصب حصار به طول ۳۰۰ متر از مهم‌ترین شاخص‌های انجام شده در این پروژه است.

ساکت با اشاره به انجام اقدامات ویژه ترافیکی خاطرنشان کرد: اجرای ۴۰۰ مترمربع طرح شطرنجی به‌منظور هشدار پارک نکردن وسایل نقلیه، اجرای ۸۰ مترمربع خط‌کشی و نشانه‌گذاری محل عبور عابر پیاده، نصب ۱۴۲ عدد بولارد به منظور تعیین مسیر تردد، نصب ۹۰ گل‌میخ چدنی به‌منظور تعیین مسیر گردشگران، خریداری و نصب ۲۸۰ مانع بتنی به‌منظور اصلاح وضعیت ترافیکی، تهیه ۱۱۰ کیلو رنگ و انجام رنگ‌آمیزی سطوح فلزی و موانع ترافیکی به مساحت ۶۵۰ مترمربع، استقرار ۲۰ تابلو راهنمای گردشگران در محوطه پارکینگ و انجام خط‌کشی محوطه پارک خودرو به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع از جمله مهم‌ترین اقدامات شاخص ایمنی و ترافیکی انجام شده در این پروژه است.

کد خبر 749539

دیگر خبرها

  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • امیرعبداللهیان وارد گامبیا شد | عکس
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه