Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: دشمنان در خواب و خیال به سر می‌برند چراکه اقتدار نظام و اراده ملت ایران روزبه‌روز بیشتر می‌شود. ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ استانها کردستان نظرات

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در حاشیه مراسم راهپیمایی 13 آبان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در سنندج اظهار داشت: حضور گسترده و شعارهای کوبنده مردم در راهپیمایی‌ها علیه آمریکا و دشمنان نظام نشان می‌دهد که هرسال پایداری و مقاومت مردم بیشتر از سالیان گذشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: دشمنان در خواب و خیال به سر می‌برند چراکه اقتدار نظام و اراده ملت ایران روزبه‌روز بیشتر و استکبار جهانی بدبخت‌تر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد: آمریکا که به دنبال انزوای ایران بود، امروز خودش منزوی شده است و در دنیا از جمهوری اسلامی با عزت یاد می‌کنند و کشورهای دیگر نیز افتخار می‌کنند که در کنار ایران باشند.

وی ادامه داد: خود اتحادیه اروپا اعلام کرده که اگر بخواهند از زیر یوغ آمریکا در بیایند باید در کنار ایران باشیم که این مایه عزت و نتیجه پایداری، مقاومت و مبارزه ملت ایران با استکبار جهانی است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: گرچه برای انقلاب هزینه‌های زیادی داده‌ایم اما هزینه‌ها بسیار کمتر از این است که اگر تسلیم می‌شدیم، امروز هیچی نداشتیم و خوشبختانه امروز جمهوری اسلامی در دنیا از جایگاه والایی برخوردار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: امروز ملت ایران از لحاظ اقتصادی و نظامی و از جهات مختلف قدرتمند و بااقتدار هستیم.

انتهای پیام/ش

R7848/P1377/S6,66/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟

به گزارش خبرآنلاین ،اگر متوجه شدید که به مکمل های ملاتونین معتاد شده اید یا از عوارض جانبی آنها رنج می برید، باید با پزشک خود تماس بگیرید.

چه مدت طول می کشد تا ملاتونین وارد بدن شود؟

باشگاه خبرنگاران جوان در خبری نوشت:با دوز توصیه شده ملاتونین (۱-۳ میلی گرم)، حدود ۱-۲ ساعت طول می کشد تا القای خواب شکل بگیرد؛ بنابراین، شما باید مکمل ملاتونین را ۲ ساعت قبل از خواب مصرف کنید.

اگر می خواهید ملاتونین مصرف کنید تا دچار جت لگ (پرواز زدگی) نشوید، باید از چند روز قبل از سفر شروع به مصرف قرص کنید. هنگامی که به منطقه زمانی جدید رسیدید، ۲ ساعت قبل از رفتن به رختخواب از داروهای خواب آور ملاتونین استفاده کنید.

ملاتونین چیست؟

ملاتونین یک هورمون طبیعی است که در چرخه خواب و بیداری شما نقش دارد و عمدتا توسط غده صنوبری واقع در مغز سنتز می شود.

ملاتونین در پاسخ به تاریکی آزاد می شود و توسط نور سرکوب می شود. با غروب خورشید و افزایش تاریکی، غده صنوبری شروع به ترشح ملاتونین می‌کند که معمولاً بعد از ساعت ۹ شب اتفاق می‌افتد. افزایش سطح ملاتونین در خون سیگنال‌هایی را به مغز ارسال می‌کند که هوشیارتر شود و احساس خواب آلودگی کند.

ترشح ملاتونین در نیمه های شب (بین ساعت ۲ تا ۴ بامداد) به اوج خود می رسد و در نیمه دوم شب به تدریج کاهش می یابد. نزدیک به ۸۰ درصد ملاتونین در شب سنتز می شود.

تولید و ترشح ملاتونین در پاسخ به نور خورشید شروع به کاهش می کند و باعث می شود شما هوشیار باشید و صبح از خواب بیدار شوید.

برای افراد مبتلا به مشکلات خواب، ملاتونین به عنوان مکمل خواب به شکل قرص، مایعات و جویدنی در دسترس است.

کدام غذاها حاوی ملاتونین هستند؟

به دلیل محتوای ملاتونین، غذاها و مایعات زیر می توانند شما را سریعتر بخوابانند و کیفیت خواب شما را بهبود بخشند:

گوجه فرنگیها گردو بادام ها زیتون برنج جو توت فرنگی گیلاس شیر گاو موز آناناس پرتقال

استفاده از مکمل های ملاتونین چه شرایطی دارد؟

مشکلات زیر می تواند از مصرف مکمل های ملاتونین سودمند باشد:

جت لگ: سفر در چندین منطقه زمانی باعث ایجاد جت لگ می شود و الگوی خواب شما را مختل می کند.

اختلال خواب شیفت کاری: اختلال نوبت کاری می تواند ناشی از کار در شیفت های شب، شیفت های چرخشی یا حتی شیفت صبح زود باشد که منجر به کم خوابی و ناتوانی در به خواب رفتن در مواقع ضروری می شود.

بی خوابی: مشکل در به خواب رفتن یا ماندن در خواب

اختلال فاز خواب تاخیری (DSPD): شما نمی توانید سریع بخوابید، بنابراین در نهایت بعد از نیمه شب بیدار می مانید و در صورت نیاز صبح زود بیدار می شوید.

پزشکان همچنین مکمل های ملاتونین را برای شرایط زیر توصیه کرده اند:

اختلالات خواب و برخی اختلالات رشدی و رفتاری در کودکان

اختلالات خواب در بزرگسالان که بیماری های آلزایمر، زوال عقل، اختلالات دوقطبی، روان‌گسیختگی و یا افسردگی و ...دارند

قبل و بعد از جراحی برای کاهش اضطراب

چه کسی می تواند ملاتونین تجویز کند؟

ملاتونین یک مکمل غذایی در نظر گرفته می شود. این بدان معناست که نسبت به داروهای بدون نسخه یا بدون نسخه، توسط FDA تنظیم می شود.

ملاتونین گاهی اوقات توسط متخصص اطفال برای شرایط خاص سلامتی یا رفتاری تجویز می شود. این شرایط شامل:

اختلال نقص توجه و بیش فعالی ( ADHD ) و بی خوابی

آسم

اختلال طیف اوتیسم

درماتیت آتوپیک

در بزرگسالان، ملاتونین ممکن است به کسانی که دچار جت لگ هستند کمک کند

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899694

دیگر خبرها

  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است
  • اقتدار امروز در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و رشادت‌های آنهاست
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • یوان هانگ وای7 ؛ این خودرو را بیشتر با برند دایون می شناسید! (+تصاویر)