Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@20:20:45 GMT

حضور شخصیت های کشوری و لشکری در راهپیمایی ۱۳ آبان

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۷۴۱۱۵

حضور شخصیت های کشوری و لشکری در راهپیمایی ۱۳ آبان

راهپیمایی ۱۳ آبان امسال متفاوت از سال های گذشته با حضور شخصیت های سیاسی بیشتری به منظور نمایش وحدت و قدرت جمهوری اسلامی ایران به آمریکا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، راهپیمایی ۱۳ آبان امسال با حضور پررنگتر مقامات سیاسی کشور در حالی برگزار شد که قرار است از فردا تحریم های آمریکا علیه کشورمان اجرایی شود و این راهپیمایی نشان از مقاومت ایران در برابر تحریم های آمریکا داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش در راهپیمایی امروز در تهران علاوه بر سردار عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به سخنرانی مبسوطی پرداخت، افرادی چون محمد بطحائی، وزیر آموزش و پرورش، محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه، حجت الاسلام محمد منتظری دادستان کل کشور، منوچهر متکی وزیر امور خارجه دولت دهم، محمد رضا عارف نماینده مجلس شورای اسلامی، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی مسلح، آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام موسوی لارگانی نماینده مجلس شورای اسلامی، محمود صادقی نماینده مجلس شورای اسلامی، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدمهدی زاهدی نماینده مجلس شورای اسلامی و حسین شریعتمداری رئیس موسسه اطلاعات و محمد علی افشانی شهردار تهران حضور داشتند.

 

در حاشیه این راهپیمایی، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در جمع خبرنگاران گفت: پیام مهم این راهپیمایی به استکبار جهانی خصوصا سرکرده آن آمریکا و اذنابش این است که مردم بصیر و هوشیار ما در صحنه حاضر هستند و استقلال و عزت خود را حفظ خواهند کرد و تسلیم زورگویی های آمریکا و اذنابش نخواهند شد.

 

وی افزود:با چنین ملت بصیری هیچگاه از زبان قدرت نباید صحبت کرد، این مردم آزموده هستند و در طول چهل سال که از انقلاب اسلامی می گذرد، با همه فشارها و تحریم ها ایستادگی کرده اند. خواب آمریکایی ها که جمهوری اسلامی، چهل سالگی انقلاب را نخواهد دید، هیچگاه تعبیر نخواهد شد و این ملت استوارتر ،قدرتمندترو سر فرازتر به مسیر خود ادامه می دهد وآن قدرتی که رو به افول است آمریکا و قدرت های شیطانی منطقه است.


رئیس قوه قضاییه تصریح کرد:آثارافول این قدرت ها ازهمین حالا روشن است وما به این ملت هوشیار وبه این جوان های بصیر،توانمند وعزتمند افتخارمی کنیم ومطمئن هستیم که پیروزی الهی همراه ماخواهدبود. آمریکایی ها عزت و قدرت ما را نشانه گرفته اند، آنها با اصل انقلاب مخالف اند، با مردم غیور ایران مخالف اند، گرچه در ظاهر شعارهایی می دهند اما رفتارشان در چهل سال انقلاب نشانگر این مخالفت هاست. آمریکا و اذناب آنان هرچه توان داشتند برای ضربه زدن به مردم ما و این انقلاب به میدان آوردند، بنابراین ما باید با تمام توان، باایادی استکبار مقابله کنیم و همانگونه که درطول انقلاب این مردم مقابله کردند، امروز استوارتر ازدیروز خواهند ایستاد.

 

حجت‌الاسلام منتظری در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی امروز ۱۳ آبان نشانه بصیرت آنهاست. مردم ما می‌دانند در شرایط حساس باید حضور فعال‌تری داشته باشند. امروز آمریکا به عنوان شیطان بزرگ، دشمن اسلام و مسلمین است و ما هم باید دشمنی خود را با آنها ابراز کنیم.

 

دادستان کل کشور با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اتفاق جدیدی نیست و ۴۰ سال است که آنها ما را تحریم کردند، گفت: تحریم زمینه‌ و بستری است برای رشد و پیشرفت ما؛ البته تحریم‌ها فشارهایی را بر مردم تحمیل می‌کند ولی قطعا این تحریم‌ها و فشارها موجب پیشرفت و ترقی خواهند شد. ما باید از این تحریم‌ها استقبال کنیم چرا که زمینه‌ای است که مردم و خصوصا جوانان ما به این فکر و اندیشه بیافتند که روی پای خودشان بایستند و ارتباط خود را با دشمن کمتر کنند.

 

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران پیرامون دلیل پشیمانی برخی از تسخیرکنندگان لانه جاسوسی، گفت: دلیل این پشیمانی را باید از خودشان پرسید. لابد اعتقاد و ایمان آنها آنچنان که باید و شاید عمیق نبوده است. این یک امر جدیدی نیست، در تاریخ اسلام سابقه دارد عده‌ای که یک مدتی در تبعیت از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) بودند و بعدا انحراف پیدا کردند؛ باید دعایشان کرد که از این انحراف برگردند.

 

همچنین، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان، گفت: حقیقتا امروز اگر نگوییم حضور مردم بی‌نظیر است، این حضور کم نظیر است و حضور پرشورتری را نسبت به مراسم ۱۳ آبان سال‌های گذشته شاهدیم؛ چه از لحاظ کمیت و چه از لحاظ کیفیت. شور و احساس مردم امسال نسبت به سال‌های پیش قابل مقایسه نیست و بحمدالله آن چیزی که امروز می‌بینیم مردم، زن و مرد، پیر و جوان از قبل از ساعت اعلام شده رسمی در خیابان‌ها حضور داشتند.


وی افزود: دشمن قصد دارد با عملیات روانی روحیه مردم را تضعیف کند؛ ولی کورخوانده است. مردم ما با هوشیاری و بیداری ترفند‌های مختلف دشمن و این عملیات روانی او را با حضور خود و با بصیرت خودشان مثل گذشته‌ها رسوا خواهند کرد و از این موقعیت فرصتی می‌سازند و جدی‌تر با قدرت شیطانی آمریکا مبارزه خواهند کرد که شما این را از شعار‌های امروز و حضور گسترده مردم درک می‌کنید.این تحریم‌ها که آمریکا حرفش را می‌زند، چیز جدیدی نیست؛ البته ممکن است مشکلاتی را بوجود بیاورد؛ اما این مشکلات را مردم تبدیل به فرصت خواهند کرد و انشاءالله مردم با حضور خود این توطئه را از بین خواهند برد.


محسنی اژه‌ای  پیرامون تحریم‌های جدید آمریکا گفت: ان‌شاءالله اقدامات ترامپ هم مثل دولتمردان گذشته آمریکا با شکست مواجه می‌شود و مردم عزیز ما با بصیرت و استقامت خود این تحریم‌ها را به فرصت تبدیل خواهند کرد. تحریم‌های جدید سبب خواهد شد که استقلال کامل ما در زمینه‌هایی که تا امروز قدری وابستگی داشتیم نیز حاصل شود.


سخنگوی قوه قضاییه گفت: شکست‌های پی‌درپی آمریکا و عربده کشی‌های آنها که از روی شکست است و نه از روی قدرت و همین موضوع یکی از مهمترین نشانه‌های افول آمریکاست. دولتمردان نظامی و اقتصادی آمریکا واقعاً سرگردان هستند و نمی‌دانند چه تصمیمی بگیرند. هر تصمیمی که می‌گیرند موجب شکست می‌شود و مشخص است که در آنجا منطق و استدلال و برنامه‌ حاکم نیست؛ بلکه کار‌ها بصورت روزمره و از روی خشم و عصبانیت انجام می‌شود.

 

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی 13 آبان راهپیمایی 13 آبان اربعین راهپیمایی وزیر آموزش و پرورش پیاده روی اربعین تحریم مرز مهران آمریکا راهپیمایی 13آبان یوم الله 13آبان 13آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۴۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود

استاندار اصفهان گفت: در انتخابات سال گذشته مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، نهم اردیبهشت ماه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، ضمن گرامیداشت روز شوراهای اسلامی، اظهار کرد: شکل گیری شوراهای اسلامی یکی از مظاهر بروز و ظهور اراده مردم در حکمرانی و مدیریت کشور است.

وی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه استان در انعکاس اخبار و اطلاعات، افزود: اگر از ابتدا جایگاه اطلاع‌رسانی به درستی دیده می‌شد، رسانه می‌توانست در پیگیری و مطالبه حقوق مردم به خوبی نقش آفرینی کند.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: جایگاه خبرنگاران متناسب با نقشی که ایفا می‌کنند نیست و این موضوع در جهان نیز مشهود است در صورتی که رسانه بایستی مطالبه‌گر حقوق مردم باشد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته سال برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و بسیار حساس و سرنوشت ساز بود.

وی ادامه داد: تمامی رسانه‌های امپراتوری سلطه به خط شده بودند تا انتخابات در ایران را ضایع کنند و این هدف را با ناامیدی مردم و حاشیه سازی برای مردمی که قصد شرکت در انتخابات را داشتند پیش بردند.

استاندار اصفهان بیان کرد: در این شرایط رسانه‌های ما در تلاش بودند تا نگاه واقعی و متفاوتی از ایران اسلامی را به جهان مخابره کنند که از این بابت عملکرد اصحاب رسانه کشور و استان جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی اظهار کرد: در انتخابات مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی بودیم.

استاندار اصفهان همچنین از اصحاب رسانه استان در پوشش دستاوردهای دولت قدردانی کرد و گفت: حضور رسانه را ارج می‌نهیم و از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کمال قدردانی را داریم.

مرتضوی ضمن اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در غزه، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی بالغ بر ۱۳ هزار کودک را در غزه به شهادت رسانده همچنین ۳۳ هزار شهید در غزه مظلوم و قهرمان گویای جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم مسلمان فلسطین است.

وی ادامه داد: هر چند که آنها در تلاش هستند تا جنایاتشان را از چشم مردم دنیا مخفی نگهدارند اما خبرنگارانی که با رشادت و جانفشانی در آن منطقه حاضر هستند چهره خبیث رژیم صهیونسیتی را به جهانیان نشان می‌دهند و این نشانه اهمیت رسانه در روشنگری و انعکاس حقایق به دنیا است.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 748650

دیگر خبرها

  • ثبت تصویری از خودروی عجیب یک روحانی در شهر قم
  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • آزادی بیان در غرب کذب محض است
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • جای دانشجو زندان نیست!
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • گفت‌وگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت + فیلم
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود