Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری ایسنا کهگیلویه و بویراحمد زینب بختیاری با اشاره به بدی فست فودها، افزود: فست فودها غذاهایی هستند که به دلیل آماده شدن زود و راحت و البته داشتن ظاهری جذاب تبدیل به یکی از پرطرفدارترین غذاها شده اند که اگر بدانیم چه خطرات جبران ناپذیری بر سلامت ما دارند هرگز به سراغ آنها نخواهیم رفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: بر اساس بررسی های پژوهشگران در کشورهای مختلف، ارتباط معنی داری میان مصرف فست فودها و ابتلا به چاقی، دیابت، چربی خون و… وجود دارد .

کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: افرادی که بیش از دو بار در هفته به رستوران های فست فود می روند نسبت به کسانی که کمتر از سه بار در ماه غذای آماده مصرف می کنند ۴.۵ تا ۹ کیلوگرم اضافه وزن دارند و ۵۰ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار می گیرند؛ موضوعی که سلامت آنها را به خطر می اندازد و به کاهش طول عمرشان منجر خواهد شد .”

بختیاری تصریح کرد: اگر بخواهیم به بارزترین ضرر فست فود بر سلامت جنسی اشاره کنیم، ابتدا بلوغ زودرس و سپس ناباروری اساسی ترین مشکلاتی که اکثر قشر جوانان و نوجوانان ما را درگیر کرده است .

وی ادامه داد: خانم ها برای سوزاندن کالری یک چیزبرگر باید دو ساعت پیاده روی کنند و آقایان با 1.5 ساعت پیاده روی می توانند این میزان کالری را بسوزانند .

کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اگر در منوی رستوران ها میزان کالری غذا و مقدار ورزش مورد نیاز برای سوزاندن این کالری نمایش داده شود، افراد با وسواس بیشتری غذا سفارش می دهند .

بختیاری به کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در باره فست فود ها گریزی زد و تاکید کرد: مصرف فست فودها بویژه برگرها سه بار در هفته یا بیشتر احتمال بروز پوکی استخوان را نیز تا ۱۵درصد افزایش می دهد .

وی اضافه کرد: از آنجا که بیشتر فست فودها با غوطه ور شدن در روغن داغ تهیه می شوند، مصرف مداوم شان میزان کلسترول بد یا همان چربی خون را بشدت افزایش می دهد و این غذاهای چرب، بشدت پرکالری و چاق کننده اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار سی سخت معرفی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، پارسا شعبانی فرماندار شهرستان دنا و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در این آئین حضور دارند.
علی‌محمد با بیان اینکه شهر سی‌سخت یکی از شهر‌های گردشگرپذیر کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: شهردار این شهر باید همه تلاش و همت خود را در حد و اندازه آوازه شهر سی‌سخت بگذارد.
وی علم و فرهنگ مردم این دیار زبان‌زد عام و خاص است؛ بنابر این شهردار سی‌سخت باید مدیریتی مناسب با این آب و خاک داشته باشد.
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سجاد بهرامی شهردار جدد سی‌سخت را فردی باتجربه دانست و گفت: امیدواریم تمام مشکلات و حواشی گذشته شهرداری سی‌سخت با حضور این شهردار جوان به پایان رسد.
روستا با اشاره به اینکه آنچه مسلم است، این است که دامن زدن به حواشی و کار‌های بیهوده هیچ نفعی برای مردم نداردو باید با برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی شده مشکلات شهری سی‌سخت رفع شود ادامه داد: باید این شهر را بیش از گذشته برای پذیرایی از مهمانان آماده کرد و همچنین رفاه حال مردم را در نظر بگیرید.
شهردار جدید سی‌سخت هم گفت: اهل حزب و جناحی نیستم، هدف من خدمت به مردم است و فقط رضای خدا را در نظر می‌گیرم.
سجاد بهرامی، افزود: سی سخت قلب تپنده استان و نگین کهگیلویه و بویراحمد است که مظلوم واقع‌شده است.

دیگر خبرها

  • شهردار سی‌سخت معرفی شد
  • شهردار جدید شهر سی سخت معرفی شد
  • ۲ قلوزایی یک بز در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خاییز
  • شهردار سی سخت معرفی شد
  • برای خوش اندام شدن این نکات را رعایت کنید
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت بیش از ۸۷۲ هزار تردد در جاده های کهگیلویه و بویراحمد طی تعطیلات عید فطر
  • جمع آوری بیش از ۱۶ میلیارد تومان زکات فطریه در کهگیلویه و بویراحمد
  • این افراد لب به جگر نزنند