Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد که انتخاب شهردار تهران در فرایندی حزبی و سیاسی نخواهد بود و گفت: استفساریه بازنشستگی شهردار تهران در کمیسیون اجتماعی مجلس امروز بررسی می‌شود. آفتاب‌‌نیوز : محسن هاشمی با حضور در جمع خبرنگاران در مورد جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه در جلسه امروز اعضای کمیسیون ماده 100 انتخاب شدند، افزود: همچنین کلیات لایحه بودجه غیرنقد نیز به تصویب رسید و اعضای شورای شهر به اعتراض فرمانداری درخصوص طرح تعارض منافع در شهرداری تهران نیز بر نظر خود پافشاری کرده و این مصوبه به شورای حل اختلاف ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر به یک فوریت اصلاح چارت تشکیلاتی شهرداری رأی ندادند، در مورد انتخاب شهردار تهران گفت: اعضای شورا بر تعهد خود به شهردار تهران اصرار داشته و تلاش حداکثری دارند که مدیریت شهری تثبیت شود.
رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان با استثناء قرار دادن وضعیت شهردار تهران و چند کلانشهر دیگر در حال پیگیری است، تصریح کرد: ما اگر در جلسه قبلی پنج گزینه شهرداری را انتخاب می‌کردیم قطعا موجب تضعیف پیگیری و تثبیت وضعیت شهردار تهران می‌شد؛ اما این اتفاق نیفتاد و حالا در کمیسیون اجتماعی مجلس امروز استفساریه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه اگر دو روز تاخیر برای انتخاب شهردار ایجاد شود، مشکلی نخواهیم داشت، گفت: ثبات در مدیریت شهری برای همه اعضای شورای شهر مهم است اما ما باید اجازه می‌دادیم که وضعیت شهردار فعلی مشخص شود.
هاشمی در مورد استعلام برخی از کاندیداها  از سازمان امور اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: نامزدهایی که حدودا 60 سال سن داشتند را از سازمان امور استخدامی استعلام کردیم تا ببینیم چقدر فرصت دارند و خود من نیز حدود چهار سال تا بازنشستگی وقت دارم.
وی با رد هرگونه انتخاب حزبی و سیاسی شهردار تهران گفت: اعضای شورا با تمأنینه و در جلسات تخصصی شهردار را انتخاب می‌کنند و اگر امروز استفساریه درباره شهردار تهران در کمیسیون اجتماعی مجلس رأی بیاورد انتخاب شهردار به تعویق می‌افتد اما اگر این استفساریه رأی نیاورد به زودی پنج گزینه شهرداری تهران را اعلام می‌کنیم.
منبع: ایسنا کد خبر: ۵۵۴۷۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محسن هاشمی بازنشستگی شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی، در پایان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ (جداول) با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق و اصلاحات آن با ۱۴۶ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   رئیس مجلس در پایان بررسی بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ (جداول) گفت: به دلیل اینکه در این خصوص برخی اصلاحات داشتیم لازم است که در پایان جداول رأی‌گیری نهایی شود. ما حتماً در تنظیم جداول ممکن است برای تراز جابه‌جایی بر اساس مصوبات داشته باشیم تا تراز را رعایت کنیم. این موارد به هیچ عنوان ماهیت موضوع را عوض نمی‌کند از طرفی نیز ردیف اضافه نمی‌شود.   وی ادامه داد: در داخل جداول ناترازی‌های ممکنی برای این موارد، ردیف‌ها، جداول و پیوست‌ها مدنظر باشد که هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه داشته باشد در زمانی که رفت و برگشت‌هایی که با شورای نگهبان انجام می‌شود، بتواند کار را انجام دهد. اگر در رفت و برگشت‌ها با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت، ماهیت موضوع عوض شود حتما موضوع به صحن می‌آید و زمان آن را در نظر خواهیم گرفت.   قالیباف گفت: دولت و کمیسیون برای بحث مربوط به ردیف جدول ۷ وزارت بهداشت و درمان، با توجه به شرایط کادر درمان به ویژه پرستاران، پیشنهاد داده اند که از محل تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارتخانه را برای فوق‌العاده شغل پرستاران در نظر بگیرند که دولت و کمیسیون با این موضوع موافق هستند.

دیگر خبرها

  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت
  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • امکان تعویق بازنشستگی شهردار قم وجود ندارد
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس