Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@02:44:49 GMT

اهتمام به توسعه گیلان و تسهیل امور مردم داریم

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۷۵۲۴۷

اهتمام به توسعه گیلان و تسهیل امور مردم داریم

محمدرضا داداشی روز یکشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گیلان، با تاکید بر اینکه امانتداری ایرنا در انتشار و انعکاس اخبار به اثبات رسیده، افزود: حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی را بدلیل صداقت و امانتداری در اخبار انتخاب کرده ام.
وی بر ضرورت تعامل با مدیریت ارشد استان برای انجام صحیح وظایف محوله تاکید و بیان کرد: این نمایندگی در چارچوب وظایف خود و با هماهنگی ادارات اقتصادی ، سیاسی و کنسولی وزارت متبوع از یکسو و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از سوی دیگر، اقدام به تعریف، تنظیم و شروع به هدایت و پیگیری های روابط خارجی استان های تحت پوشش با دیگر کشورها کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


داداشی به ظرفیت های گیلان همچون همجواری با کشورهای حاشیه دریای خزر اشاره و اضافه کرد: تلاش شده تا این نمایندگی در جهت استفاده از ظرفیت های صنعتی ، کشاورزی ، فرهنگی ، اقتصادی و ترانزیتی کشور در رابطه با فعالیت های برون مرزی بکار گرفته شود.
وی پیگیری مسائل و امور متبوع کنسولی هموطنان استان های تحت پوشش در خارج از کشور و خانواده های آنان از قبیل امور اجتماعی، امور سجلی، تایید اسناد، امور گذرنامه ای و ... و نیز انجام امور اقدامات کنسولی مربوط به اتباع خارحی متردد از جمله صدور روادید 14 روزه جهانگردی، 72 ساعته تجاری و 48 ساعته ترانزیتی، امور اجتماعی، حل مشکلات تجاری، دانشجویی، امور تابعیتی و اقامتی را از دیگر خدمات این نمایندگی ذکر کرد.
وی در توضیح امور کلی بخش اداری نمایندگی وزارت امورخارجه در گیلان گفت: تایید و برابر اصل مدارک هویتی ایرانیان خارج از کشور، کسب خبر امور ایرانیان گمشده و زندانی در خارج از کشور، پیگیری امور زندانیان و واریز وجه جهت مصارف شخص از طرف اقوام زندانیان ایرانی، پیگیری امور تحصیلی دانش اموزان و دانشجویان و تایید مدارک تحصیلی ایرانیان خارج کشور از جمله این امور است.
داداشی امور مربوط به گذرنامه و استعلام ورود و خروج اتباع ایرانی در داخل و خارج از کشور، استعلام صحت و صدور وکالتنامه های صادره از نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، امور کلی روادید خانوادگی اتباع خارجی که با اتباع اییران ازدواج کرده و خانواده آنها ، روادید اداری و غیره از طریق مرکز و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و راهنمایی مراجعه کنندگان جهت دریافت انواع روادید در سامانه الکترونیک وزارت امور خارجه ( www.evisa.mfa.ir) را از دیگر امور یادشده عنوان کرد.
وی ادامه داد: امور کلی سجلات شامل ازدواج ، تولد ، فوت ، اشتغال ( وقایع اربعه) و ... ایرانیان مقیم خارج کشور و اتباع بیگانه با اتباع ایرانی، امور کلی مربوط مبادله و انتقال زندانیان ایرانی خارج کشور به داخل کشور از طریق نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج کشور، پیگیری و بررسی امور اجتماعی مربوط به اتباع بیگانه با توجه به درخواست های مشکلات مالی و اجتماعی اتباع بیگانه با اتباع ایرانی در داخل و خارج کشور از طریق قوه قضائیه، امور فرهنگی و اجتماعی نظیر امر مربوط به حج و زیارت استان و اربعین حسینی از دیگر امور کلی بخش اداری نمایندگی وزارت امور خارجه است.
به گفته داداشی، امور مربوط به فوت اتباع ایرانی نظیر انتقال جنازه ، انحصار وراثت ، گواهی فوت ، پیگیری امور بیمه و مالی این افراد در خارج از کشور، امور کلی کنسولی ، حقوقی ، اجتماعی و فرهنگی ایرانیان مقیم خارج ازکشور، ارسال مدارک مربوط به فوت اتباع ایرانی در خارج از کشور جهت تایید در نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، امور مربوط به تابعیت مضاعف و اقامت خارج از کشور اتباع ایرانی، استعلام مدارک هویتی ایرانی افراد در راه مانده در خارج کشور جهت دریافت برگه عبور و هماهنگی با خانواده این افراد جهت تهیه بلیط و مخارج مربوطه جهت تسهیل بازگشت به کشورمان از امور اداری است.
وی همچنین استعلام حکم و مدت زمان زندانیان ایرانی در خارج از کشور و نامه نگاری با نهادهای حمایتی جهت کمک و تحت پوشش قرار دادن خانواده های این افراد در داخل کشور، با توجه به نامه های دریافتی از سازمان بازنشستگی و مبنی بر استعلام وقایع اربعه و بیمه ای بستگان افراد در خارج از کشور که قرار است از این مزایا در داخل کشور برخوردار باشند و نیز امور کلی فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی اتباع بیگانه در جمهوری اسلامی ایران نظیر فوت ، تولد ، بدهکاری و بستانکاری مالی ، امور روادید و مشکلات گذرنامه و ... این افراد را از دیگر امور کلی بخش اداری نمایندگی وزارت امور خارجه ذکر کرد.
داداشی مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گیلان در خاتمه، از بخش های مختلف خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گیلان بازدید و با خبرنگاران این رسانه، گفت وگو کرد.
نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گیلان، بهمن ماه سال 1389 در بندرانزلی گشایش یافت.
7296/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اجتماعی و فرهنگی ازدواج بلیط فوت وزارت امور خارجه راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۵۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است!

تین نیوز

به گفته مدیرکل بازرگانی خارجی راه آهن، مجموعه موسوم به کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است و ادعای اینکه زیرمجموعه دولت ایران، وزارت راه یا شرکت راه آهن است، صحیح نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، شهرام جعفری مدیرکل بازرگانی خارجی راه آهن، درباره برخی ادعاهای مطرح شده از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، گفت: شرکت های بخش خصوصی ایران در پروژه های مختلف بین المللی در کشورهای مختلف مشغول فعالیت هستند اما هیچ شرکت خصوصی نمی تواند ادعا کند که زیر مجموعه وزارتخانه یا دولت جمهوری اسلامی ایران یا مجموعه های دولتی است و هزینه کردن از عنوان وزارت راه و شهرسازی و نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان برای توجیه خطای صورت گرفته است.

جعفری ادامه داد: کنسرسیوم مورد اشاره، با انتساب خود به مجموعه های دولتی همچون وزارت راه و شهرسازی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نزد ذینفعان مختلف داخلی و بین المللی، از جمله راه آهن افغانستان، وجهه حاکمیتی برای خود ایجاد کرده که مورد تایید راه آهن جمهوری اسلامی ایران، به عنوان مرجع رسمی حمل و نقل ریلی کشور نیست.

وی افزود: ادعای تشکیل کنسرسیوم ذیل وزارت راه و شهرسازی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران، یک ادعای واهی است، زیرا چنین امری به لحاظ قانونی اساساً امکان پذیر نیست، به طوری که یک شرکت خصوصی زیر مجموعه یک بخش دولتی باشد.

جعفری افزود: علاوه بر مشکل قانونی این ادعا، مشکل دیگر این است که مدیریت این کنسرسیوم با حاشیه هایی که از بابت اعزام یک رام قطار باری از مبدا ایستگاه روزنک افغانستان به سمت ایران ایجاد کرد و نشان داد تجربه و تخصص لازم را جهت بهره برداری از شبکه ریلی کشور افغانستان را ندارد، زیرا بر اساس رویه تعریف شده جهت حمل و نقل بین المللی لازم است تمامی فرایند اجرای کار از طریق شرکتهای فوروادری که مورد تایید شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران انجام پذیرد و در این مورد خاص با توجه به اینکه بر اساس خبرهای رسیده مقصد حمل بار کشور ترکیه تعیین شده است و از طرفی این حمل با واگنهای ایرانی انجام پذیرد بنابراین لازم است موافقت اولیه راه آهن ترکیه با توجه به نوع محموله و نوع واگن اخذ شود، لذا جدا از عدم اخذ تاییدیه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص اعزام این قطار به سمت ایران، کشور مقصد هم به دلیل عدم انعکاس مراتب به آن راه آهن بدیهی است موافقتی برای این حمل صادر نکرده است.

وی ادامه داد: حمل بار از طریق خطوط ریلی، تابع شرایط و مقررات مشخصی است و همه بارهای بین المللی بر اساس همین پروتکل ها حمل می شوند اما کنسرسیوم مذکور به جای هماهنگی با راه آهن ایران و طی روال قانونی، مسیر فشار رسانه ای را انتخاب کرد و همین امر موجب ایجاد چالش در این مسیر شده است.

شهرام جعفری گفت: البته با وجود عدم هماهنگی با راه آهن و همچنین طی نشدن مسیر قانونی لازم، جهت مساعدت حمل این محموله تجاری، مدیرعامل راه آهن دستور حمل این بار را از ۷ روز قبل صادر کرد؛ اما کنسرسیوم مذکور پس از چند روز هنوز اقدامات لازم از جمله انجام تشریفات گمرکی را تکمیل نکرده است و به محض وصول تاییدیه گمرک، سیر واگن ها انجام خواهد شد.

جعفری تاکید داشت: شرکت راه آهن قطعا از توسعه ارتباط ریلی با کشور افغانستان استقبال می کند اما بدون لحاظ ایمنی تردد ناوگان و همچنین طی روال قانونی لازم، این امر امکان پذیر نیست و امیدواریم با توجه به این دو مولفه، هرچه زودتر اقدامات لازم جهت آغاز بهره برداری تجاری از مسیر ریلی ایران و افغانستان فراهم شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است!
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی