Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فعالیت‌های گروهی و اردویی سازمان بسیج دانش‌آموزی با اشاره به اینکه اردوی راهیان نور کاملاً اختیاری است، گفت: ۳ برنامه را به صورت ویژه دنبال می‌کنیم از جمله اردوهای جهادی و سازندگی و اردوهای راهیان نور است که. ۱۵ مهر امسال افتتاحیه اردوی راهیان نور را از شهر نجف‌آباد داشتیم.

مجتبی ندافیان، معاون فعالیت‌های گروهی و اردویی سازمان بسیج دانش‌آموزی بیان کرد:۸ آبان ماه یادآور دلاورمردی حماسه‌سازان دفاع مقدس است و دانش‌آموزانی که در کنار کم سن بودن کارهای بزرگی رقم زدند

معاون فعالیت‌های گروهی و اردویی سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: دور دوم اعزام‌ها از ۱۲ آبان شروع شد البته اردوی راهیان نور کاملاً اختیاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بسیج دانش‌آموزی چند سالی است که نگاه تحولی را مد نظر قرار داده و دانش‌آموز محوری با رویکرد تربیتی و جهت‌گیری انقلابی سرلوحه ماست. در سال‌های گذشته مسئولان بسیج دانش‌آموزی، معلمان بودند اما با نگاه دانش‌آموز محوری و تمرین مسئولیت‌پذیری در دوره متوسطه، دانش‌آموزان عهده‌دار مسئولیت بسیج دانش‌آموزی در مدارس شدند.

ندافیان گفت: تابستان امسال ۱۷ هزار نفر از دانش‌آموزان بسیجی، آموزش تشکیلاتی و بصیرتی دیدند تا از مهر در مدارس با کمک مدیر و معلم مسئولیت‌هایی که بر عهده آنها قرار گرفته، انجام دهند.

معاون فعالیت‌های گروهی و اردویی سازمان بسیج دانش‌آموزی با اشاره به این که شعار امسال سازمان بسیج دانش‌آموزی، دانش‌آموز انقلابی و مدرسه انقلابی است، افزود: ۳ برنامه را به صورت ویژه دنبال می‌کنیم از جمله اردوهای جهادی و سازندگی و اردوهای راهیان نور است که. ۱۵ مهر امسال افتتاحیه اردوی راهیان نور را از شهر نجف‌آباد داشتیم. در این شهرستان یک مدرسه حدود ۲۴۰ شهید در دوران انقلاب تقدیم کرده است. البته اردوی راهیان نور کاملاً اختیاری است و به دلیل محدودیت منابع به برخی مدارس یک اتوبوس سهمیه می‌دهیم اما چون استقبال دانش‌آموزان زیاد است مجبور به قرعه‌کشی می‌شویم.

ندافیان خاطرنشان کرد: از ۱۵ مهر تا آخر مهر دانش آموزان دختر به مناطق عملیاتی غرب و پسران به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند که به دلیل پیاده‌روی اربعین اردوها متوقف شد و از ۱۲ آبان مرحله دوم اردوها را آغاز کردیم که دختران به جنوب و پسران به غرب و شمال غرب کشور اعزام می‌شوند تا با آرمان‌های شهدا بیعت کنند.

معاون فعالیت‌های گروهی و اردویی سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: شهید فهمیده یک اسوه و الگو برای دانش‌آموزان است و البته همانند او در دوران مقدس کم نبودند. مانند شهید نظیف که در سن ۱۱ سالگی به شهادت رسید. تلاش می‌کنیم تا در تولیدات خود دانش‌آموزان را با سبک زندگی شهدا آشنا کنیم.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان بسیجی قرار است در مدرسه نقش‌های مهمی را ایفا کنند. بنابراین شرط معدل برای ما بسیار مهم است و دانش‌آموزانی که درس‌شان خوب است باید عهده‌دار مسئولیت شوند. از نخبگان دانش‌آموزی در هر شهر پنج پسر و پنج دختر در حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی سازماندهی شده و استعداد آنها کشف و به مرحله استانی معرفی می‌شوند.

ندافیان ادامه داد: در سطح استان نخبگان بسیج دانش‌آموزی دور هم جمع شده و مسائل را پیگیری می‌کنند و در درون خود هیأت‌ رئیسه را تعیین می‌کنند که به مسائل و مطالبات استان و مشکلات دانش‌آموزان می‌پردازند. ۵ نفری که از هر استان انتخاب می‌شوند در اجلاسیه کشوری دور هم حضور می‌یابند و در مجموع ۳۲۰ نفر دانش‌آموز پسر و دختر بسیجی هستند.

معاون فعالیت‌های گروهی و اردویی سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: دانش‌آموزان نخبه بسیجی کادری برای آینده انقلاب هستند و آنها به عنوان رویش‌های انقلاب قابلیت این را دارند که ارکان نظام را به دست بگیرند./عصر ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۵۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد

به گزارش معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام محمد خانی در نشست اعضای شورای اندیشه‌ورز اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار داشت: اوقات فراغت را نباید مخصوص تابستان بدانیم. تلاش ما این است که این مهم را در جلسات مختلف مطرح کنیم که مقداری جا افتاده و پیش‌نویسی هم در این ارتباط ذیل سند تحول تهیه شده است که در هیئت دولت تصویب خواهد شد و ناظر بر اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان و در طول سال تحصیلی است.

وی به میدان‌داری گروه‌های مردمی در زمینه اوقات فراغت دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: هر کدام از گروه‌هایی که از دستگاه‌های حاکمیتی مجوز دارند می‌توانند در این زمینه شریک آموزش و پرورش باشند.

خانی افزود: تلاش برای نمایاندن چهره و فضای مدرسه به‌عنوان یک محیط جذاب، هدف‌گذاری برای پوشش حداکثری دانش‌آموزان، برنامه‌ریزی برای مشارکت دانش‌آموزان، توجه به هویت ملی دانش‌آموزان در برنامه‌های اوقات فراغت با هدف کشف استعدادها، برگزاری اردوهای یک‌روزه با هدف ایجاد شور و نشاط، به کارگیری روحانی مربی آموزش‌دیده در برنامه فرهنگی تربیتی اوقات فراغت، استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی و توجه به برنامه نخبگانی دانش‌آموزان از دیگر ویژگی‌های ممتاز اوقات فراغت ۱۴۰۳ به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: محور برنامه‌های اوقات فراغت براساس ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیتی شامل زیبایی شناختی و هنری، زیستی و بدنی، علمی و فناورانه، اجتماعی و سیاسی، اقتصادی و حرفه‌ای و اعتقادی، عبادی و اخلاقی برنامه‌ریزی شده است.

معاون برنامه‌ریزی فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگی، هنری، ادوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۱ کارویژه برای امسال تعریف شده است، گفت: غیر از مدارس بسیاری از پایگاه‌ها و مجتمع‌ها و کانون‌ها و حتی ظرفیت‌های عشایری و مساجد به عنوان موقعیت‌ها و مراکز اوقات فراغت در نظر گرفته شده‌اند.

خانی گفت: ۴۶۶ مجتمع و سال ورزشی، ۷۶۰ مرکز دارالقرآن کریم، ۱۱۸۲ کانون فرهنگی و تربیتی، ۹۴۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۷۰۰ مرکز مشاوره و خدمات روان درمانی، ۳۴۶ اردوگاه دانش‌آموزی، ۲۰ هزار مدرسه، ۴۹۰۴ تشکل دانش‌آموزان شامل بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، سازمان دانش‌آموزی و سازمان جمعیت جوانان هلال احمر، ۶۹۹ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی و ۱۰ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در تابستان امسال میزبان دانش‌آموزان خواهند بود.

ثبت‌نام اوقات فراغت در نورینو انجام می‌شود

وی با تاکید بر اینکه موضوع استفاده از ظرفیت‌های اولیای دانش‌آموزان مورد توجه است، گفت: ثبت‌نام اوقات فراغت در سامانه نورینو انجام می‌شود.

به گفته خانی، اردوهای یک‌روزه دانش‌آموزی، برنامه عمومی و همگانی ۷*۷، اردوهای راهیان نور غرب، اردوهای راهیان پیشرفت، طرح دانا (شوراهای دانش‌آموزی)، مسئولیت و سازندگی (اردوی متوسطه اول و دوم سمپاد)، پویش ایران فردا، طرح مزرعه تابستانی من، طرح به وقت خدمت، طرح استعدادیابی ماهرانه، پیاده‌روی و برپایی موکب اربعین ۱۱ کارویژه برنامه‌ریزی‌شده امسال برای اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف
  • اردوگاه دانش‌آموزی در یزد ایجاد شود
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد
  • آغاز طرح راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • امنیت ۱۰۰ درصدی دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور تامین می‌شود
  • برگزاری جشنواره طرح‌های تربیتی بسیج دانش آموزی در بام ایران
  • برگزاری دومین اردوی راهیان پیشرفت دانش‌آموزی در محمدیه و مهرگان
  • معرفی شخصیت امام(ره) در دستورکار متولیان فرهنگی قرار گیرد