Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@03:42:58 GMT

اخاذی مامور قلابی از رانندگان (+عکس)

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۷۵۸۸۷

اخاذی مامور قلابی از رانندگان (+عکس)

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق مأمورنمایی که با جعل عنوان مامور پلیس و بسیج اقدام به اخاذی از شهروندان کرده بود، خبرداد.

به گزارش ایسنا، درپی شکایت یکی از شهروندان از فردی که خودش را به عنوان مأمور پلیس معرفی کرده بود، پرونده ای با موضوع سرقت تحت پوشش مأمور تشکیل شده و برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرارگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان تحقیقات ماموران یکی از مالباختگان با مراجعه به پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 1:30 بامداد 12مهرماه با خودرو در خیابان فردوسی به سمت داروخانه در حال تردد بودم که فردی با یک دستگاه موتور سیکلت من را متوقف و اعلام کرد خودرویم مشکوک است و باید تفتیش شود، این فرد پس از گشتن خودرو و دیدن مدارک به من، گفت که باید به سمت اداره حرکت کنیم و من که حیران و در شوک بودم از او توضیح خواستم که این فرد در پاسخ به من گفت که برای نرفتن به سمت اداره پلیس باید هرچه در کارت عابربانک دارم به حسابش واریز کنم و من هم که به علت تهیه داروهای مادرم عجله داشتم با اکراه به اتفاق این فرد به عابر بانک مراجعه کرده و مبلغ 550 هزار تومان به حساب وی کارت به کارت کردم که متهم پس از واریز پول به حسابش به سرعت از محل متواری شد.

در ادامه با انجام تحقیقات میدانی و بازبینی تصاویر دوربین های مداربسته در خیابان فردوسی تصاویر متهم به دست آمد و از سوی شاکی نیز مورد شناسایی قرار گرفت. کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی نیز بلافاصله با بررسی تراکنش مالی حساب مالباخته موفق به شناسایی این مجرم سابقه دار و حرفه ای شدند که بررسی سوابق وی نشان داد بیش از 20 بار به اتهام جعل عناوین و سرقت دستگیر و روانه زندان شده است.

با شناسایی تصویر متهم که مصطفی نام داشت ، کاراگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی اقدام با شناسایی مخفیگاه وی در تاریخ 17 مهرماه در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری وی شدند که پس از انتقال متهم به مقر پلیس وی در اعترافات خود در رابطه با نحوه انتخاب سوژه هایش گفت: خودروهایی که اقدام به پخش موسیقی با صدای بلند می کردند یا خودروهایی که همراهان آنها حجاب مناسبی نداشتند را انتخاب کرده و به عنوان مامور ضابط قضایی از آنها اخاذی می کردم.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهم، گفت : با توجه به سوابق متهم در ارتکاب سرقت های مشابه ، اعتراف صریح وی به ده ها فقره سرقت تحت پوشش مأمور به صورت پیاده و با استفاده از موتور سیکلت مشکی رنگ در مناطق مختلف شهر تهران به خصوص مرکز این شهر و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین سایر شکات و مالباختگان متهم ، هماهنگی لازم با بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران برای انتشار بدون پوشش تصاویر این متهم انجام شده است.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهم شدند خواست تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ولیپور گودرزی گفت: به دنبال وقوع یک فقره سرقت از انباری خانه‌ای در شرق تهران، رسیدگی به پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرارگرفت. تحقیقات ابتدایی کارآگاهان حاکی از آن بود که یک مرد جوان در ساعات پایانی شب به پارکینگ خانه‌ای مراجعه و پس از شکستن در انباری اقدام به سرقت لوازم با ارزش کرده و با موتورسیکلت از محل متواری شده است.

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهم را شناسایی کردند. همچنین در جریان رسیدگی به این پرونده چندین پرونده مشابه نیز به پلیس واصل شد که با بررسی مستندات مشخص شد تمامی سرقت‌ها از سوی همین فرد انجام شده و متهم به خانه‌های زیادی در شرق تهران دستبرد زده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: پس از کشف این سرنخ در پرونده، کارآگاهان با روش‌های علمی و بررسی‌های پلیسی مخفیگاه متهم را نیز در شرق تهران مورد شناسایی قرار دادند و در همین راستا نیز اقدام به هماهنگی با مقام قضایی کرده و پس از اخذ مجوزهای لازم این فرد را با اجرای یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین محل دستگیری این فرد نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن مقادیر اموال مسروقه از این محل کشف و ضبط شد.

ولیپور گودرزی با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده در مقر انتظامی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه چهارم پلیس آگاهی در جریان بازجویی‌ها به جرم خود مبنی بر ۴۰ فقره سرقت از انباری خانه‌های شهروندان به ارزش یک میلیارد ریال در نقاط مختلف شرق تهران اعتراف کرد.

وی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم دستگیر شده گفت: متهم به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. همچنین تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6093504

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ باند سرقت و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • شناسایی و دستگیری قاتل در خرم‌آباد
  • راز قتل پیرزن ۸۲ ساله در فارس برملا شد
  • برملا شدن راز قتل پیرزن ۸۲ ساله در آباده
  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • دستگیری سارق سیم و کابل برق در مهرستان
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران