Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در کنفرانسی خبری پس از دیدارش با پترو پوروشنکو، رییس جمهور اوکراین در استانبول گفت: ترکیه از توافق بر سر پایان دادن به درگیری‌های موجود در شرق اوکراین در چارچوب قوانین بین‌المللی و از طریق برگزاری مذاکرات حمایت می‌کند. ترکیه امیدوار است درگیری ها در شرق اوکراین هر چه زودتر از طریق دیپلماتیک و صلح آمیز حل و فصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از ارسال فهرستی از تاتارهای کریمه زندانی به مسکو و درخواست از روسیه برای آزادی آنان خبر داد.

در گزارش خبرگزاری اسپونیک آمده است: اردوغان در این کنفرانس خبری اظهار کرد: پیش از این از بازداشت دو تن از برادران تاتار کریمه‌ای خود مطلع شدیم. این اطلاعات را برای طرف روسی ارسال کردیم و این دو زندانی آزاد شدند. حالا فهرستی گسترده‌تر از بازداشت‌شدگان دریافت کرده‌ایم که آن را فورا برای روسیه فرستادیم. ما وضعیت آنان را زیر نظر خواهیم داشت.

در سال ۲۰۱۴ و پس از آن که ۹۷ درصد از شرکت‌کنندگان در همه‌پرسی کریمه به پیوستن به روسیه رای‌ دادند، این منطقه به روسیه ملحق شد. با این حال اوکراین و اکثر کشورهای غربی این همه‌پرسی را به رسمیت نشناختند.

مقامات روسیه پیوسته تاکید کرده‌اند که مردم کریمه طی روندی دموکراتیک تصمیم‌گرفته‌اند به روسیه ملحق شوند و ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه نیز گفته، مساله کریمه "به طور تاریخی بسته شده است".

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۵۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه

مقام‌های روسیه اعلام کردند اوکراین به چند منطقه در روسیه در ساعات پایانی شب گذشته حمله پهپادی داشت و رسانه‌های روسی نیز گزارش کردند که آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت در نزدیکی مسکو رویت شده است.

به گزارش ایسنا، «پاول مالکوف» فرماندار منطقه «ریازان» هم‌مرز با مناطق شمال غربی مسکو گفت در این حملات پهپادی کسی زخمی نشده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کانال تلگرامی «Baza» روسیه نیز که با سرویس‌های امنیتی این کشور همکاری دارد گزارش کرد که این حمله به پالایشگاه نفت رایازان بوده است.

این پالایشگاه که به شرکت روس‌نفت روسیه تعلق دارد و توسط آن اداره می‌شود حدود ۵.۸ درصد از نفت خام این کشور را پالایش می‌کند و هدف مکرر حملات هوایی اوکراین است.

فرمانداران مناطق «کرسک» و «ورونژ» در جنوب غرب روسیه هم‌مرز با اوکراین هم گزارش حملات پهپادی را در اراضی خود داده و گفتند این حملات زخمی یا خساراتی نداشته است.

روسیه به ندرت اطلاعاتی در مورد تاثیر کامل حملات اوکراین بر قلمرو و زیرساخت‌های خود افشا می‌کند.

مقامات کی‌یف مدعی‌اند هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل و نقل روسیه، تلاش‌های جنگی مسکو را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد؟ + فیلم | وقتی دست آقای سیاستمدار روی هوا ماند!
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دیشب بر فراز کریمه چه گذشت؟
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت