Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@12:33:31 GMT

کشف گور جمعی در الرقه با بیش از ۱۵۰۰ جسد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۷۶۴۴۲

مسئولان سوری اعلام کردند یک گور جمعی در منطقه پانوراما واقع در شهر الرقه کشف شده است که بیش از هزار و پانصد غیرنظامی در این گورستان دفن شده‌اند.

آمارهای رسمی حاکی از آن است شمار اجسادی که در گورهای جمعی در مناطق مختلف یافت شده تاکنون به هشت هزار جسد رسیده است.

خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در گزارشی گفت: با ادامه کشتار شمار زیادی از غیرنظامیان در شرق فرات، گورهای جمعی هر از چند گاهی در الرقه کشف می‌شود؛ اجسادی که متعلق به غیرنظامیانی است که بر اثر جنایت‌های نیروهای ائتلاف در خاک سوریه کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر اجسادی که از زیر آوارهای به جای مانده از حملات هوایی و بمباران‌های کور (به اصطلاح) ائتلاف بیرون کشیده می‌شود، در مناطق مختلف الرقه از جمله پارک ها و زمین های کشاورزی گورهای جمعی متعددی کشف می‌شود. بر اساس آمارهای وزارت خارجه سوریه تاکنون اجساد بیش از هشت هزار غیرنظامی از این گورهای جمعی بیرون کشیده شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: گورستان شبکه تلویزیونی خاک زمین کشاورزی وزارت خارجه سوریه وزارت خارجه گور جمعی الرقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای که به دنبال بارش‌های اخیر و به منظور بازدید میدانی از وضعیت راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان عازم این استان شده بود، با اشاره به شدت بارش‌ها که موجب خرابی‌هایی در سطح جاده‌های کشور و راه‌های روستایی و محور‌های فرعی شده، گفت: خسارت وارد شده طبق کارشناسی‌های اولیه ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای راه‌ها برآورد شده است.

به گفته امانی، نزدیک به ۲۵ راه اصلی و فرعی در جنوب استان سیستان و بلوچستان مسدود شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: راه‌های حدود ۲۵۰ روستا نیز مسدود شده که راهداران در حال تلاش برای بازگشایی آنها هستند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: ۵۰ اکیپ فعال و سیار راهدار به همراه ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات مشغول فعالیت و تلاش برای بازگشایی راه‌ها هستند.

امانی افزود: برخی از این ماشین آلات از روستا‌های معین هرمزگان، کرمان و جنوب کرمان عازم استان سیستان و بلوچستان شده و مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ظرف ۱۰ روز آینده تمام راه‌های مسدود شده باز خواهند شد، اما اولویت، بازگشایی راه‌های اصلی شهرستان چابهار به دیگر نقاط است که می‌کوشیم ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده بازگشایی شوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل همچنین از همکاران راهدار برای بازگشایی راه‌ها و انجام عملیات امداد و نجات برای دو ناوگان اتوبوس حمل‌ونقل عمومی از سیلاب تقدیر و تشکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • (ویدئو) نبش گورهای دسته جمعی در خان‌یونس
  • خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌ های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد سیل به راه‌های کشور
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل کرمان
  • امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش ۱۵۰۰ نفر در جریان سیل اخیر
  • هلال احمر به ۱۵۰۰ نفر در مناطق سیل زده کرمان امدادرسانی کرد
  • امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل
  • ضوابط اجرایی تأمین مالی جمعی ارزی تصویب شد