Web Analytics Made Easy - Statcounter

میلیون‌ها آمریکایی بر سر قوانین انتخاباتی محدودکننده در سطح ایالتی از شرکت در انتخابات روز سه‌شنبه کنگره باز می‌مانند که عملا بسیاری از رای‌دهندگان اقلیت را مستثنی کرده و ضربه‌ای به دموکرات‌ها وارد می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ در ادامه نگاهی به قوانین ایالت‌هایی می‌اندازیم که این قوانین محدودکننده می‌تواند در نتیجه آرای صندوق‌های رای تاثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محرومیت ۱.۵ میلیون فلوریدایی

حدود شش میلیون آمریکایی به علت آنکه زندانی هستند، در عفو مشروط به سر می‌برند یا منتظر محاکمه هستند، از شرکت در رای‌گیری مستثنی می‌شوند.   

براساس گزارش سازمانی غیر انتفاعی موسوم به "پروژه محکومیت"، سیاه‌پوستانی که نامشان بارها در سیستم کیفری ایالات متحده آمریکا ثبت‌ شده است، چهار برابر بیش از سایرین احتمال دارد که از انداختن رای باز بمانند. قوانین به طور گسترده‌ای ایالت به ایالت متفاوت است و برخی ایالت‌ها مثل مین و نیو همپشایر به زندانیان حق رای داده‌اند.

اما در ایالاتی مثل کنتاکی، آیووا، ویرجینیا و فلوریدا، هرگونه محکومیتی، حتی برای جرایم کوچکی مثل حمل ماریجوآنا، منجر به محرومیت مادام‌العمر خواهد شد. در فلوریدا، جایی که دونالد ترامپ جمهوری‌خواه ۱۱۲ هزار رای از رقیبش هیلاری کلینتون دموکرات جلوتر بود زیرا حدود ۱.۵ میلیون تن به علت جرایم کیفری از رای دادن محروم شدند.

ساکنان فلوریدا علاوه بر انتخاب فرماندار و اعضای کنگره، همچنین انتخاب می‌کنند که آیا دادن حق رای به افرادی که مجازات‌هایی در محکومیت‌های قبلی داشتند و آن را به اتمام رساندند، علاوه بر کسانی که در جرایم سنگین‌تر محکوم شده‌اند، بازگردانده شود یا خیر.

اثبات آدرس

کارت هویت ملی در ایالات متحده وجود ندارد. در عوض، هر ایالتی شخصا تعیین می‌کند که چه نوع اوراق هویتی برای شعب اخذ رای نیاز است. براساس گزارش اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکایی که از سازمان‌های حقوق مدنی سرشناس است، ایالات متعددی از سال ۲۰۱۰ قوانین محدودکننده‌ای تحمیل کرده‌اند.

داکوتای شمالی از سال ۲۰۱۶ شهروندان را ملزم کرده است تا مدرکی در تایید آدرس محل سکونت ارائه دهند. اما این ایالت سکونتگاه هزاران بومی آمریکایی است که در مناطق روستایی فاقد حتی یک صندوق پستی است. احتمالا آنها از پای صندوق‌ رای بازگردانده می‌شوند؛ جایی که هایدی هیتکمپ، دموکراتی که سال ۲۰۱۲ با ۳۰۰۰ رای در سنا انتخاب شد، برای حفظ کرسی خودش کمپین می‌کند.

حامیان این قانون معتقدند که با روش مذکور از تقلب جلوگیری می‌شود چرا که در داکوتای شمالی الزامی به پیش ثبت‌نام رای‌دهندگان وجود ندارد.

قوانین انطباق دقیق

در ایالت جورجیا، از سال ۲۰۱۷ اطلاعاتی که رای‌دهندگان در زمان ثبت‌نام در انتخابات ارائه می‌کنند، با اطلاعاتی که آنها هنگام دریافت گواهینامه رانندگی یا شمار امنیت اجتماعی اعلام می‌کنند، تطابق داده می‌شود. چنانچه تناقضی وجود داشته باشد، مقام‌ها می‌توانند مانع ثبت‌نام رای‌دهندگان شوند.

براساس گزارش مرکز قانون فقر جنوبی، حدود ۵۳ هزار درخواست اکنون در انتظار بررسی است که ۷۰ درصد آن به سیاهپوستان تعلق دارد.

استیسی آبرامز دموکرات‌ که امید دارد به عنوان اولین زن سیاهپوست به عنوان فرماندار در آمریکا انتخاب شود، برایان کمپ، رقیب دموکرات خودش را به سوء استفاده از جایگاهش در دفتر نظارت بر انتخابات، برای نفوذ بر روند رای‌گیری متهم کرده است.

برایان کمپ می‌گوید رای‌دهندگان در صورتیکه که وضعیتشان را مشخص کنند، قادرند در انتخابات شرکت کنند. او همچنین آبرامز را به حمایت از حق رای مهاجرانی بدون اسناد و مدارک هویتی متهم کرد. حتی اگر در نهایت با درخواست‌های رای‌دهندگان موافقت شود، آبرامز نگران است که چالش ثبت‌نام مانع از حضور مردم در پای صندوق‌های رای شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۶۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل در ایالت خیبرپختونخواه واقع در شمال غرب پاکستان، ۱۷ تن جان باخته و ۲۳ نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش این خبرگزاری، اداره مدیریت حوادث طبیعی پاکستان با انتشار بیانیه ای از آسیب دیدن ۱۱۶ خانه مسکونی و جاده‌ های ارتباطی در ایالت خیبرپختونخواه خبر داد.

در پی بارش شدید باران طی ۳ روز گذشته در این ایالت و جاری شدن سیل ۱۷ نفر از جمله ۵ کودک جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری رسمی پاکستان، تیم‌ های امداد و نجات به منطقه سیل زده اعزام و عملیات بازسازی راه‌ های آسیب دیده آغاز شده است.

کد خبر 6093593

دیگر خبرها

  • سیل در برزیل جان ۲۹ نفر را گرفت
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • ماجرای حمله پوتین به بزرگترین ایالت بکر آمریکا!
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • فیلم/گردباد سهمگین ایالت تگزاس آمریکا را در نوردید
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی