Web Analytics Made Easy - Statcounter

دارنده مدال برنز سال ۲۰۱۷ کشتی فرنگی جهان گفت: برخی روزها که تمرین سنگین انجام می‌دادیم ناهار فقط یک سیخ جوجه‌کباب به ما می‌دادند.

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، محمدعلی گرایی در مورد بازگشتش به وزن ۷۲ کیلوگرم و اینکه این موضوع انتقاد بسیاری از کارشناسان را پیش از جهانی بوداپست به دنبال داشت، گفت: این تصمیمی بود که بعد از بازی‌های آسیایی از سوی کادرفنی گرفته شد و من مجبور بودم که از آن اطاعت کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید ۹ کیلوگرم وزن کم می‌کردم و از یک ماه قبل از جهانی در رژیم بودم. خیلی سخت بود که هم تمرین سنگین داشته باشی و هم در رژیم غذایی باشی. آنهایی که وزن کم کرده‌اند خوب صحبت‌هایم را درک می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه با وجود بازگشت به ۷۲ کیلوگرم باز هم فقط به مدال جهانی فکر می‌کرد، ادامه داد: هرچند که بازگشتم به وزن سابق سخت بود اما از همان زمان که تصمیم گرفته شد به ۷۲ کیلوگرم برگردم عزم خودم را برای کسب مدال جزم کردم و به چیزی جز این فکر نمی‌کردم. شرایطم طوری بود که می‌توانستم مدال بگیرم، شاید توجیه مناسبی نباشد اما داوری اشتباه کرد و با اخطار نابه‌جایی که به من داد، کشتی از دستم خارج شد.

گرایی که پیش از این دو بار رسول چونایف آذربایجانی را شکست داده بود، در مورد شکستش مقابل این حریف در جهانی بوداپست تصریح کرد: وزن کم کرده بودم و نشد او را ببرم. می‌توانستم باز هم او را شکست دهم. برای تک تک کشتی‌ها برنامه داشتم. وقتی قرعه‌ام مشخص شد به همه حریفانم فکر کردم و برای مبارزه با آنها برنامه‌ریزی کردم. در مصاف با چونایف اشتباه کردم و داور هم یک اخطار بدموقع داد. وزن کم کرده بودم و یک ساعت بعد باید کشتی می‌گرفتم. البته باز هم تاکید می‌کنم اینها اصلا توجیه مناسبی نیست که هر کسی می‌بازد بگوید به خاطر داوری بود.

این کشتی‌گیر شیرازی که سال گذشته مدال برنز جهانی پاریس را به دست آورد، در مورد نتایج کشتی ایران در بوداپست گفت: به کشتی چه چیزی داده‌اید و چه چیزی می‌خواهید؟ ما یک روز قبل از مسابقات به بوداپست رسیدیم اما آمریکا و روسیه از یک هفته قبل در آنجا بودند. نمی‌خواهم شکست‌ها را گردن کسی بیندازم اما چیزهایی که هست را می‌گویم. بچه‌ها شرایط روحی خوبی نداشتند. بعد از بازی‌های آسیایی کلی وعده و وعید به ما داده بودند که هیچ‌کدام عملی نشد. بچه‌ها از نظر مالی ساپورت نمی‌شدند. کشتی روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشت. همین الان هم معلوم نیست چه اتفاقی قرار است بیفتد.

گرایی در ادامه به تسنیم گفت: تیم آزاد زودتر از ما به مجارستان رفت. تا یک ساعت مانده به اعزام، آنها در فرودگاه نمی‌دانستند اعزام می‌شوند یا نه. همه با جیب خالی به بوداپست رفتیم. در اردو هم مشکلاتی بود، بی‌پولی همه را اذیت می‌کرد. برخی روزها که تمرین سنگین کشتی انجام داده بودیم ناهار به ما فقط یک سیخ جوجه‌کباب یا ماکارانی می‌دادند. حق نداریم به این چیزها اعتراض کنیم چون برای کشورمان می‌جنگیم. اینها را می‌گویم تا همه بدانند چه مشکلاتی داشتیم. حالا امسال که خوب بود، ما سال گذشته در اردو آب هم نداشتیم که بخوریم و دوش بگیریم. چند روز یک بار به استخر می‌رفتیم تا آنجا دوش بگیریم. مشکلات این‌چنینی کم نبود ولی کشتی‌گیر این حرف‌ها را نمی‌گوید.

قهرمان بازی‌های آسیایی جاکارتا تاکید کرد: برخی از بیرون ما را قضاوت نادرست می‌کنند. اینکه سعید عبدولی گفت اینجا حتی پول نوشابه خریدن نداشتیم به این معنی نبود که ما باختیم چون نوشابه نخوردیم، واقعا کشتی گرفتن به این چیزها ربطی ندارد اما ما آنجا پولی در جیب‌مان نداشتیم که حتی بتوانیم یک ساندویچ بخریم، باز هم می‌گویم با ساندویچ و نوشابه خوردن کسی قهرمان نمی‌شود، حرف من جیب خالی کشتی‌گیران است. سال گذشته من برنز جهان را گرفتم، قرار بود ۲۰ سکه بدهند، زمانی که ما جایزه را گرفتیم سکه ۳ میلیون تومان شده بود اما به ما معادل یک میلیون و هشتصد هزار تومان دادند. خیلی حرف‌ها در رسانه‌ها بدون سند و مدرک ممکن است عنوان شود، اما چیزی که می‌دانم مابه‌التفاوتی نگرفتیم.

گرایی گفت: داشته‌های کشتی فرنگی ما همین‌ها بودند و بهتر از این نفرات نداشتیم. شرایط در بوداپست به آن شکل پیش رفت و نتیجه نگرفتیم. کادرفنی هم زحمت خودش را کشید.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بازی های آسیایی کشتی فرنگی محمدعلی گرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۶۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا منصوری با اشاره به دوران جذابی که با علیرضا فغانی به قضاوت پرداخته، از سخت‌گیری او حتی برای همکارانش می‌گوید: کار کردن با آقای فغانی هم لذتبخش است و هم سخت. او حتی 99/99 رو هم نمی‌خواهد و به زیر صد راضی نیست. در تورنمنت‌ها که بودیم جوری رفتار می‌کرد که بعضی اوقات حتی اروپایی‌ها علیه او گارد داشتند اما بعد از آن واقعا به او احترام می‌گذاشتند و این اتفاق را ما کاملا احساس می‌کردیم و برای ما قابل افتخار بود.

وی با اشاره به اضافه شدن به تیم داوری علیرضا فغانی گفت: من از سال 2019 به تیم داوری آقای فغانی اضافه شدم. ایشان زحمت‌هایش را کشیده بود و به قولی میخ را کوبیده بود و در بهترین برهه به ایشان اضافه شدم. اولین تورنمنت من در ژاپن بود. آنجا واقعا متوجه شدم زندگی حرفه‌ای داوری با توجه به برنامه ریزی و تمرینات به چه شکل است. اولین بازی جذاب من بارسلونا و ریورپلاته در فینال بود. تیم‌هایی که ستاره‌هایش را پیش از این از تلویزیون می‌دیدم. فینال المپیک هم بعدی بود و ماحصل عملکرد موفق آقای فغانی بود. من دو تورنمنت اولی که داشتم در فینال بود که همه به واسطه این به من می‌گفتند لوک خوش شانس.

منصوری در ادامه گفت: آقای فغانی همیشه می‌گفت هر بازی می‌تواند آخرین قضاوت باشد و با این روحیه و ذهنیت باید وارد شویم و بهترین خودمان باشیم و صد را بگذاریم. اولین بازی در جام جهانی آلمان - مکزیک بود. اصلا فضای خیلی جالب بود. امیدوارم موفقیت ایشان تداوم داشته باشد و در جام جهانی بعدی هم حضوری موفق داشته باشند. ایشان کاریزمای خاصی داشت که بعد از قضاوت‌هایی که در نهایت داشت همه آن دیسیپلین را پذیرفته‌اند. یک چیزی مثل کولینا!

دیگر خبرها

  • مدیرعامل ملوان: صحبت‌های تارتار زنگ خطر بود
  • پاداش هیات کشتی خوزستان به مدال آوران آسیایی
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • سکوت برادران گرایی بعد از اعلام شرایط جدید ملی‌پوش شدن‌شان؛ قهرمان المپیک به مبارزه با سعید اسماعیلی تن می‌دهد؟
  • واکنش رنگرز به رقابت حساس گرایی و اسماعیلی
  • جدال محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی؛ قهرمان المپیک به پاریس می‌رود یا پدیده فرنگی؟
  • علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها
  • ایدئال‌گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • ایده آل گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد