Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@04:35:48 GMT

سومین جایزه جهانی یوسرن به ۵ دانشمند جوان اعطا می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۷۶۸۷۷

سومین جایزه جهانی یوسرن به ۵ دانشمند جوان اعطا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر نیما رضایی در نشست خبری سومین کنگره جهانی شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی یوسرن (USERN) در محل مرکز طبی کودکان گفت: این دوره از کنگره جهانی یوسرن (USERN) در دانشگاه Mediterranea of Reggio Calabria ایتالیا برگزار می شود و ۲۳ سخنران اصلی در این دوره سخنرانی می کنند.

وی افزود: شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی یوسرن (USERN) بیش از سه سال است که فعالیت می کند و اکنون ۸ هزار عضو از ۶۸ کشور دنیا دارد که تنها ۳۵۰ دانشمند یک درصد برتر دنیا مشاوران این شبکه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی خاطرنشان کرد: ۷۰ گروه آموزشی در این شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی یوسرن (USERN) فعال هستند و تاکنون ۳۰۰ مقاله به نام یوسرن چاپ شده است و ۵۰ تفاهم نامه برای همکاری رسمی با مراکز مختلف به امضا رسیده است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره جهانی شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی یوسرن (USERN) گفت: این دوره در ایتالیا از ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) تا ۱۴ نوامبر برگزار می شود و از ایران ۱۲ نفر در این دوره شرکت می کنند. با توجه به اینکه فعالیت شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی یوسرن (USERN) علم بدون مرز است موضوعات متنوع در این دوره مورد توجه قرار می گیرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: این دوره از کنگره جهانی شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی یوسرن (USERN) ۵ برنده دارد که ۵ نفر در ۵ فیلد «فرمال ساینس»، «فیزیکال ساینس»، «بایولوژیکال ساینس»، «مدیکال ساینس» و «سوشیال ساینس» معرفی می شوند.

وی از برگزاری چهارمین جشنواره بین المللی نقاشی برای کودکان بیمار خبر داد و گفت: یکی از گروه های فعال در شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی یوسرن (USERN) گروه سلامت و هنر است که با تفاهم نامه ای که میان دانشگاه علوم پزشکی تهران و پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران منعقد شد از ظرفیت این موضوع در سلامت بهره می گیریم.

رضایی با اشاره به مثال های بسیاری که کودکان بیمار با شرکت در این جشنواره بین المللی نقاشی روحیه مبارزه با بیماری های خود پیدا کردند گفت: در چهارمین دوره جشنواره بین المللی نقاشی برای کودکان بیمار یک هزار و ۴۰۰ نقاشی از ۲۸ کشور دنیا برای ما فرستاده شد.

وی با اشاره به فعالیت هایی که در زمینه کتابخوانی، ورزش و اسباب بازی برای کودکان بیمار انجام می گیرد، گفت: تلاش ما این است که کیفیت زندگی این کودکان را در مدتی که بیمار هستند افزایش دهیم.

موسس شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی یوسرن (USERN) افزود: اولین دوره جشنواره نقاشی در ایران برگزار شد و پس از آن دوره های بعدی در مجارستان و اوکراین و امسال به عنوان چهارمین دوره در ایتالیا برگزار خواهد شد.

وی با ابراز تاسف از اینکه امسال به دلیل مشکلات ارزی امکان شرکت برندگان ایرانی در این دوره از جشنواره بین المللی نقاشی برای کودکان بیمار وجود ندارد گفت: حتی چاپ نقاشی های برنده نیز تحت تاثیر مسائل مالی قرار گرفته است و با وجود اینکه تا اینجای کار نیز خیرین و اسپانسرهای زیادی کمک کرده اند اما امکان شرکت کودکان برنده ایرانی در جشنواره ایتالیا وجود ندارد.

رضایی گفت: حتی تندیس و مدال نیز که هر سال تهیه می کردیم امسال با افزایش قیمت در تهیه مواجه بوده است و همین اقلام نیز گران تر از قبل تمام شده است. ما سعی داریم در دی ماه در سالگرد یوسرن یک جشن برای تمامی شرکت کنندگان ایرانی برگزار کنیم که بتوانیم از این کودکان دعوت کنیم.

وی یادآور شد: هم اکنون در ۴۰ شهر دنیا به طور همزمان نمایشگاه نقاشی کودکان بیمار را برگزار کرده ایم و برای سال آینده نیز میزبان جشنواره بین المللی نقاشی کودکان بیمار از میان کشورهای ترکیه، تونس، هندوستان و مجارستان انتخاب می شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: شرط شرکت در جشنواره بین المللی نقاشی برای کودکان بیمار وجود سابقه بستری در بیمارستان است. آثار دریافتی از سوی نقاشان بنام در ایران و ۵۰۰ مخاطب، داوران بین المللی و سایر داوران در چهار مرحله داوری می شود. امسال نیز در هر رده سنی ۳ برگزیده داریم که در مجموع ۱۲ نفر برگزیده شده اند که از ایران و کشورهای مختلف هستند.

کد خبر 4449698

منبع: مهر

کلیدواژه: ایتالیا تحقیقات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یوسرن نوآوری تحقیقات علمی فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امنیت اطلاعات اینترنت شرکت دانش بنیان فناوری فضایی ناسا رایانه محمد جواد آذری جهرمی اربعین 97 موبایل سازمان فضایی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۶۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند

محمد مصباحی ، با اشاره به اقدام‌های انجام شده در موضوع آموزش‌های مهارتی، گفت: سال گذشته ۳۱ هزار و ۲۳۰ جوان در کارگاه و دوره‌های مهارتی در استان قم شرکت کردند.

 معاون امور جوانان هلال‌احمر قم با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی این نهاد از سنین قبل از دبستان آغاز می‌شود، گفت: در سالی که گذشت افزون بر پنج‌هزار نفر از دانش‌آموزان قم با شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های مختلف، آموزش‌های مهارتی و کمک‌های اولیه را گذراندند.

مصباحی موحد، نقش‌آفرینی در پرکردن اوقات فراغت تابستان را از طرح‌های جاری هلال‌احمر قم یاد کرد و افزود: در همین خصوص در تابستان امسال ۳۴ عنوان کلاس جهت حضور نوجوانان و جوانان قمی پیش‌بینی‌شده است.

 معاون امور جوانان هلال‌احمر قم گفت: این کلاس‌های ۳۴ گانه در رشته‌های مختلف هنری، مهارتی، آموزش زبان، مشاوره ازدواج و پیشگیری از اعتیاد، دوره‌های علمی و هنری و کمک‌های اولیه جهت غنی‌سازی اوقات فراغت از ابتدای تابستان سالجاری برگزار خواهد شد.

 معاون امور جوانان هلال‌احمر قم با بیان اینکه جوانان قمی جهت بهره‌مندی از این دوره‌ها می‌توانند به هلال‌احمر استان مراجعه کرده و یا به‌صورت غیرحضوری ثبت‌نام خود را نهایی کنند، تصریح کرد: تمامی دوره‌های علمی، هنری و مهارتی جمعیت هلال‌احمر با کمترین هزینه ممکن برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • عنوان بهترین دروازه بان آسیا کف آرزوهای من بود
  • گاری سواری، تنها سرگرمی کودکان غزه | ببینید
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • بن استیلر به شبکه تهران می‌آید
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد