Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، یکشنبه، 13 آبان ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دهه بزرگداشت وقف از روز سه شنبه، 15 آبان آغاز و تا روز پنج شنبه 24 آبان ماه ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه تبلیغ دهه وقف تکلیفی عمومی است افزود: برپایی محافل انس با قرآن، دیدار با خانواده شهدا، غباروبی بقاع متبرکه استان، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم، برگزاری همایش یاوران وقف و نشست‌های تخصصی و برگزاری مسابقه کتاب خوانی با موضوع وقف از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای این دهه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه اجرای نیات واقفین خیر اندیش در حوزه‌های مختلف از برنامه های مهم این مجموعه در دهه وقف است اضافه کرد: بیشترین نیات اجرایی واقفین در این دهه در حوزه سلامت است.
حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به اینکه در این ایام بیش از 10 مرکز فرهنگی، آموزشی و فرهنگی در استان افتتاح خواهد شد ادامه داد: افتتاح موزه امامزاده عبدالله(ع) با 450 قلم شی وقفی یا نذری، اهدایی و کشفی و برخی کتب و اسناد با قدمتی بیش از 700 سال از برنامه‌های مهم این دهه است.
وی با بیان اینکه آثار این موزه می‌تواند در راستای انجام فعالیت‌های پژوهشی در حوزه دین و وقف بسیار مفید و موثر واقع شود عنوان کرد:پیش بینی می‌شود همچنان آثار تاریخی با موضوع وقف و امامزاده، وصیت نامه‌های وقفی و ... در دست مردم باشد که لازم است هر چه زودتر جهت حفظ و نگهداری به اداره اوقاف تحویل دهند.
حجت‌الاسلام کاروند با بیان اینکه در این ایام افتتاح 7 پروژه عمرانی افتتاح خواهد شد عنوان کرد: افتتاح سالن اجتماعات مدرسه موقوفه سیف الدوله و کلاس‌های چند مدرسه در استان همچنین تجهیز و تکمیل اتاق عمل چند بیمارستان از دیگر پروژه‌های افتتاحی در این دهه است.

هزینه 700 میلیون تومان اعتبار جهت برنامه‌های قرآنی 1 ساله اوقاف استان

وی با بیان اینکه طی 2 سال اخیر 12 امامزاده در سطح استان نوسازی و بازسازی شده است بیان کرد: بیشترین افتتاحیه بقاع و امامزاده‌های نوساز متعلق به شهرستان‌های ملایر و تویسرکان است که از این میان می‌توان به امامزاده اسماعیل(ع)، امامزاده محمد(ع)، پیر سلمان(ع) و امامزاده بدیع الزمان(ع)... اشاره کرد.
مدیر کل اوقاف استان ابراز کرد: اداره اوقاف ملایر در راستای نیت واقف مرحوم سیف‌الدوله نسبت 2 ماهی است که نسبت به ساخت و تجهیز بخش ۳۲ تختخوابی بیمارستان امام حسین(ع) ملایر اقدام کرده است پیش بینی می شود این بخش درمانی 22 بهمن ماه سال جاری به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای نیت واقف، به بیماران پیوند کلیه مبلغ 5 میلیون تومان اعطا می شود بیان کرد: و اختصاص 45 میلیارد ریال اعتبار از محل موقوفات استان جهت کمک به بیماران صعب‌العلاج و سرطانی از جمله اقدامات این مجموعه در حوزه درمان است
حجت‌الاسلام کاروند عنوان کرد: در یک سال گذشته مبلغ 11 میلیارد ریال در حوزه آموزش هزینه شده است که از این میان می‌توان به توزیع بسته‌های مهر تحصیلی، نوسازی و تجهیز مدارس و کمک‌های نقدی به دانش آموزان بی بضاعت اشاره کرد.
وی ابراز کرد: در راستای اعزام مبلغ، کمک به مدارس علمیه و طلاب مبلغ 10 میلیارد ریال هزینه شده است همچنین در جهت اجرای فعالیت‌های قرآنی همچون برگزاری مسابقات قرآن، طرح ملی تربیت حفاظ و مربی قرآن، محافل انس با قرآن، برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم و ... در یک سال گذشته 700 میلیون تومان هزینه شده است.
مدیر کل اوقاف استان با بیان اینکه ظرف یک سال گذشته مبلغ 11 میلیارد ریال در جهت کمک به محرومین هزینه شده است یادآور شد: توزیع سبد کالا در میان نیازمندان استان و لباس گرم در میان زوار بی بضاعت و اعطا کمک هزینه ازدواج به جوانان از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.
وی با اشاره به اینکه در استان 230 بقعه و امامزاده وجود دارد گفت: از این تعداد، 180 مورد به عنوان بقعه و امامزاده شناسایی شده و دارای شجره نامه هستند، گفتنی است در 8 ماهه نخست سال 34 مورد وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان دهه وقف بودجه قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۷۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه‌های «تا صد سالگی باستانی پاریزی»

برنامه‌های «تا صد سالگی باستانی پاریزی» همزمان با نودمین سال تاسیس دانشگاه تهران در باغ موزه نگارستان آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، برنامه‌های «تا صد سالگی»، پس از همایش «آینه‌دار دوران» برای نکوداشت استاد باستانی پاریزی طراحی شده است؛ «آینه‌دار دوران» عنوان برنامه‌های بزرگداشت استاد باستانی پاریزی است که ۷ سال قبل همزمان با روز معلم فعالیت‌هایش آغاز شد.

برنامه‌های «تا صد سالگی باستانی پاریزی» همزمان با نودمین سال تاسیس دانشگاه تهران، هفتم خرداد ماه در باغ موزه نگارستان با افتتاح یک سالن به نام این نویسنده و استاد تاریخ  همراه خواهد بود.

در این سالن آثار اهدایی هنرمندان با موضوع باستانی پاریزی به نمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین در این روز برنامه خلق ۱۰۰ تصویر با موضوع زندگی و آثار محمد ابراهیم باستانی پاریزی توسط ۱۰۰ تصویرگر آغاز می‌شود. قرار است در تولد این نویسنده تصاویر به نمایش گذشته شود.

قرار است از آغاز برنامه‌های «تا صد سالگی باستانی پاریزی» در خرداد ماه ۱۴۰۳ تا صدمین سال تولد این ادیب در دی ماه ۱۴۰۴، سلسله برنامه‌هایی به نام و برای او برگزار شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه عبرت در شیروان + فیلم
  • افتتاح نمایشگاه موزه عبرت ایران در خراسان شمالی
  • سجده شکر، پاسخ ساسان به حاشیه‌سازان(عکس)
  • نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد
  • تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • اجرای همزمان ۱۱ طرح بزرگ ایمنی در راه‌های استان مرکزی
  • آغاز برنامه‌های «تا صد سالگی باستانی پاریزی»
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • افتتاح زمین چمن مصنوعی شهر جورقان