Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@16:47:44 GMT

موزه اشیاء وقفی در همدان گشایش می یابد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۷۷۵۱۱

موزه اشیاء وقفی در همدان گشایش می یابد

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد کاروند روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: اشیاء بسیار ارزشمند قدیمی، همچون کتاب های 700 ساله در برخی از بقاع متبرکه استان به صورت پراکنده وجود دارد که با راه اندازی موزه اوقاف، این اشیاء به صورت متمرکز برای نمایش عمومی در یک مکان ارائه می شود.
وی با بیان اینکه این موزه شامل اشیاء وقفی، اهدایی، نذری و کشفی است، اضافه کرد: در این موزه نزدیک به 450 شیء ارزشمند، طبقه بندی شده و نگه داری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام کاروند افزود: بسیاری از آثار وقفی تاریخی در دست مردم وجود دارد که هنوز به دست ما نرسیده است و با راه اندازی این موزه از مردم دعوت می کنیم که برای حفظ این آثار به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مراجعه کنند.
وی با اشاره به در پیش بودن هفته وقف اظهار داشت: در این هفته نزدیک به 50 برنامه با شعار «وقف دسته جمعی» توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان برگزاری نشست با اقشار مختلف جامعه و محفل انس با قرآن را از برنامه های هفته وقف برشمرد و عنوان کرد: برپایی نمایشگاه وقف در حاشیه نماز جمعه همدان و همچنین اجرای نیت واقفین خیر اندیش در حوزه خدمات رسانی به مردم از دیگر برنامه های این هفته است.
وی ادامه داد: عملیات تخریب، بازسازی و تجهیز بخش درمانی 32 تخت خوابی امام حسین (ع) ملایر نیز در این هفته آغاز می شود و در روز 22 بهمن به بهره برداری می رسد.
حجت الاسلام کاروند گفت: مرمت و بازسازی برخی امامزاده ها در شهرستان های استان نیز در دستور کار این هفته قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 12 امامزاده تخریب، بازسازی و نوسازی شد، اظهار داشت: در یک سال گذشته 45 میلیارد ریال از محل موقوفات استان در حوزه سلامت هزینه شده است که بسیاری از آن به حوزه بیماران سرطانی و کلیوی تخصیص یافته است.
همدان از استان های غنی در حوزه وقف است و 713 موقوفه منفعتی دارد.
9904/2090
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اداره کل اوقاف و امور خیریه امام حسین اوقاف و امور خیریه خدمات رسانی به مردم قرآن راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۷۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از خروجی مدل های هواشناسی، سامانه‌ بارشی حاکم در جو منطقه، همچنان تا شنبه هفته آینده، به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد و رعدوبرق در سطح استان می‌شود.

وی افزود: بارش که غالباً طی ساعاتی از ظهر تا اواخر وقت هر روز و در نیمه شمالی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود؛ بخصوص در روز جمعه و در مناطق یاد شده، با رگبار تگرگ، آبگرفتگی معابر و رواناب نیز همراه می‌گردد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه نصریح کرد: در روز یکشنبه موقتاً از شدت بارندگی در سطح استان کاسته می‌شود؛ اما در روزهای دوشنبه و سه شنبه، با گذر موج ناپایدار دیگری، مجدداً شاهد بارش هایی همراه با رعدوبرق، بویژه در نیمه شرقی استان خواهیم بود.

به گفته زورآوند دمای روزانه‏ هوا که تا پایان هفته بشکلی نسبتاً محسوس کاهش می‌یابد؛ در روزهای شنبه و یکشنبه روندی افزایشی خواهد یافت.

کد خبر 6094080

دیگر خبرها

  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل هنرستان نوآوران فولادشهر
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف