Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@10:58:09 GMT

مزایای بی نظیر خوردن غذای تند

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۷۷۷۶۷

شاید فکر کنید غذای تند جز ضرر هیچ خاصیتی ندارد ولی اشتباه می کنید. خوردن غذای تند می تواند سلامتی شما را دربرابر سرطان و مرگ تضمین کند. علت اینکه باید غذاهای تند بخورید را در ادامه ی این مقاله می توانید بخوانید. پس اگر سلامتیتان برایتان مهم است وغذاهای تند دوست ندارید تا انتها با ما باشید .
گروهی از محققان بین المللی به رهبری محققان انجمن علمی پزشکی چین دریافتند خوردن روزانه از غذاهای تند می‌تواند خطر مرگ ناشی از سرطان، بیماری‌های قلبی، ریوی و دیابت را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این پژوهش 487 هزار و 375 شخص 30 تا 79 ساله پرسش‌نامه‌هایی را در رابطه با سلامت عمومی، معیارهای سلامتی، مصرف غذاهای تند، گوشت قرمز، سبزی و الکل تکمیل کردند.

محققان عنوان داشته‌اند خوردن غذاهای تند می‌تواند خطر مرگ را در مقایسه با افرادی که غذاهای تند را کمتر از یک بار در هفته می خورند، 14 درصد کاهش دهد و در افرادی که در کنار مصرفغذاهای تند الکل مصرف نمی کردند این درصد بیشتر گزارش شد. علاوه بر این فایده مصرف فلفل در زنان بیشتر نمود پیدا می‌کند تا در مردان.

به گفته محققان، بعضی از عناصر زیستی موجود در فلفل می‌تواند بیانگر این رابطه باشند؛ فلفل تازه سرشار از ویتامین سی، کپسایسین و سایر مواد معدنی است.

کپسایسین اثرات ضد چاقی، ضد التهاب و خواص ضد سرطانی داشته و دارای آنتی اکسیدان های مفید می‌باشد.
این پژوهش در مجله BMJ منتشر شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سرطان مرگ انجمن علمی چین سلامت گوشت الکل فلفل زنان ویتامین الکل انجمن علمی زنان سلامت مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۷۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرارو، به طور کلی باید بدانید که کافئین باعث خشک شدن بدن می‌شود و چربی را از بین می‌برد و از آنجایی که قهوه بالاترین میزان کافئین را دارد، مصرف مداوم و روزانه قهوه باعث خشک شدن قلب دوم بدن یعنی کبد می‌شود؛ به همین دلیل عده زیادی برای از بین بردن کبد چرب خود شروع به مصرف قهوه می‌کنند.

بعد از مصرف قهوه کبد می‌تواند متابولیسم تخلیه و سوزاندن چربی را شروع کند. برای کبد چرب تنها پیشنهاد می‌شود که یک ساعت پیش از خواب شب خورده نشود و به جز این مورد، نکته دیگری در این اساس وجود ندارد.

از مضرات خوردن قهوه در شب می‌توان به بهم ریختگی ساعت خواب، بهم ریختگی نظم ترشح هورمن و اختلال در کارکرد غده هیپوفیز اشاره کرد.

عوارض مصرف زیاد قهوه ؛ مقدار مجاز مصرف قهوه در روز | محاسن و مضرات قهوه را بشناسید کد خبر 846630 برچسب‌ها خبر مهم بیماری - کبد قهوه

دیگر خبرها

  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • با مصرف این غذاها از شر حشرات در فصل تابستان خلاص شوید!
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • فواید خوردن کره برای بدن
  • شام لاکچری فضانوردان آپولو ۸ چه بود؟ (+عکس)