Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@22:03:10 GMT

ماسک های معجزه گر در زببایی پوست

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۷۸۶۵۰

ماسک های معجزه گر در زببایی پوست

رکنا: ماسک های خانگی در زیبایی پوست نقش بسزایی دارند.

با هفته ای یک الی دو بار استفاده از این ماسک سفید کننده صورت ، به علت خاصیت روشن کنندگی آرد گندم، رنگدانه ها و اثرات آکنه بر روی پوست از بین رفته و پوستی درخشان و با طراوات برای شما به ارمغان می آورد.

مواد لازم برای تهیه ماسک موز

یک عدد موز رسیده

یک قاشق چای خوری عسل

یک قاشق چای خوری آب لیمو

طرز تهیه ماسک موز

موز را کاملا له کرده و با مواد دیگر مخلوط کرده تا جایی که کاملا یک دست شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و بر روی پوستی که از قبل شست و شو داده اید بمالید. پس از تقریبا ۱۵ دقیقه با آب سرد بشورید.

فواید ماسک موز

با استفاده هفته ای یک الی دو بار از این ماسک سفید کننده صورت ، با توجه به غنی بودن این ۳ مورد، به پوست شما کمک می کند تا مرطوب شده و براق و روشن شود. این ماسک سفید کننده صورت ، پوست شما را خالی از لکه های تیره کرده و صورت شما را درخشان می کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک زرد چوبه

یک قاشق غدا خوری زرد چوبه

یک قاشق غذا خوری آب لیمو و یا آب خیار برای پوست هایی که خشک هستند.

روش استفاده از این ماسک همانند ماسک های بالاست.

فواید ماسک زرد چوبه

استفاده روزانه از این ماسک رنگدانه های پوستی و لکه های پوستی را از بین می برد. همچنین این ماسک سفید کننده پوست صورت از تولید اضافی ملانین جلوگیری کرده و باعث می شود تا رنگ چهره طبیعی جلوه کند. این ماسک همچنین برای روشن کردن زیر بغل شما بسیار مفید است.

مواد لازم برای تهیه ماسک پرتقال

۲ قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال

۱ قاشق غذاخوری نوعی خاک رس (Fuller’s Earth)

۱ قاشق غذاخوری پودر چوب صندل

۱ قاشق غذاخوری آب لیمو

۲ قاشق غذاخوری آب

روش استفاده از این ماسک همانند ماسک های قبلی است.

فواید ماسک پرتقال

هفته ای یک بار استفاده از این ماسک سفید کننده صورت قدرتمند، آلودگی های پوستی را خارج کرده و پوست را درخشان تر می کند. این ماسک مخصوص پوست های چرب و مستعد به آکنه است.

مواد لازم برای تهیه ماسک آرد برنج

۱ قاشق غذاخوری آرد برنج

یک دوم قاشق غذاخوری آرد گندم

یک و یک دوم قاشق غذاخوری کشک

یک دوم قاشق غذاخوری زرد چوبه

روش استفاده از این ماسک همانند ماسک های قبلی است.

فواید ماسک آرد برنج

هفته ای یک الی دو بار استفاده از این ماسک سفید کننده صورت به دلیل خاصیت روشن کنندگی آرد برنج وغنی از ویتامین C و آمینو اسید بنزوییک، نه تنها منجر به روشن تر شدن پوست شما بلکه باعث بهبود سلامت پوست می شود.

مواد لازم برای تهیه ماسک سیب زمینی

یک سیب زمینی متوسط را برداشته و خوب بشورید و پوست آن را بگیرید. حال سیب زمینی را به قطعات کوچک (نگین نگین) خورد کنید. صورت خود را شست و شو داده و با یک دستمال خشک کنید. با تیکه های سیب زمینی صورت خود را به مدت ۲ دقیقه ماساژ Massage دهید.

تقریبا پس از ۱۵ دقیقه که مایع خارج شده از سیب زمینی بر روی پوست شما خشک شد، صورت خود را با آب سرد بشورید.

فواید ماسک سیب زمینی

هفته ای یک الی دو بار استفاده از این ماسک سفید کننده صورت به علت آنزیم کتکولاز (catecholase) غنی در سیب زمینی، کمک می کند تا اثرات آکنه و لکه و نقاط تیره از بین برود.

همچنین این ماسک دارای ویتامین ها و مواد معدنی ضروی است که تسهیل کننده ی شکل گیری سلول های سالم پوستی بوده و تقویت کننده ی بازده لایه ی محافظتی پوست است.

مواد لازم برای تهیه ماسک زعفران

2 الی ۳ رشته زعفران

۱ قاشق غذاخوری شیر

۱ تیکه پارچه کتان

طرز تهیه ماسک زعفران

رشته های زعفران را در شیر بگذارید تا خیس شود. صورت خود را کاملا با پاک کننده بشورید و خشک کنید. پارچه کتان را برداشته و به زعفرانی که در شیر خیس خورده است، بمالید. دستمال را به صورت کشیده و پس از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صورت خود را بشوریید.

فواید ماسک زعفران

استفاده روزانه از این ماسک سفید کننده صورت شما را روشن تر می کند و لکه های تیره را از بین می برد. همچنین خوردن زعفران برای بهبود سلامتی Health پوست شما بسیار مفید است.

مواد لازم برای تهیه ماسک زردچوبه و گوجه

۱ عدد گوجه

۲ قاشق غذاخوری زرد چوبه

طرز تهیه ماسک زردچوبه و گوجه

گوجه را له کرده و هم بزنید تا پوره شود. سپس به پوره گوجه ۲ قاشق غذاخوری زرد چوبه اضافه کرده و خوب هم بزنید. صورت خود را با پاک کننده کاملا شست و شو داده و خشک کنید و ماسک را به صورت و گردن خود بمالید. پس از ۱۰ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشورید.

فواید ماسک زردچوبه و گوجه

هفته ای دو بار استفاده از این ماسک سفید کننده صورت به علت خاصیت برنزه کنندگی ای که گوجه دارد، منجر به پوست اندازی صورت شده و سلول های مرده پوست از بین رفته و پوستی شفاف تر را به شما هدیه می دهد.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این مرد روباه صفت را می شناسید؟ / او به بد حجاب ها در تهران گیر می داد + عکس دعوای 2 داعشی بخاطر بریدن گوش اسیران و گذاشتن آن در دهانشان! + جزییات اعتراف تازه داماد به قتل فرشید به خاطر فایل صوتی منشوری عروس + عکس فیلم لحظه دیدار رهبر انقلاب با جاسوسان آمریکایی مقام‎های سعودی به دنبال تلفن همراه خاشقجی ماجرای کشف جسد مردی در داخل تانکر گازوئیل مشخص شد / پلیس تایباد گزارش داد ترسناکترین ماساژ آن هم با وسیله ای عجیب +عکس این خواننده محبوب روزی مداح و قاری قرآن بود + جزییات سنگین ترین محکومیت برای شیخ علی سلمان گفتگو با بی رحم ترین قاتل سال 97 + فیلم و عکس تجاوز به دختر 7 ساله توسط جوان همسایه / مصاحبه مادر دختر بچه + فیلم ازدواج جنجالی نماینده اصلاح طلب مجلس ایران در ترکیه +عکس منشوری مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا شلیک پلیس تهران گروکانگیر ساطور به دست را از پا در آورد+عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه سلامت ماساژ Massage سلامتی Health پوست زیبایی ماسک آب معجزه عکس ایران زن روزنامه دختر قتل رئیس جوان فیلم مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۸۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

دلیل مشکل ریزش مو فقط به افزایش سن محدود نیست، بلکه عوامل مختلفی مانند ژنتیک، هورمون‌ها، دارو‌های مصرفی و انتخاب‌های سبک زندگی می‌توانند در به‌وجود آمدن آن نقش داشته باشند. بیماری‌های خودایمنی هم یکی از دلایل ابتلا به ریزش مو هستند که معمولا کمتر کسی به آن‌ها توجه می‌کند. 

در ادامه با مهم‌ترین و مشهورترین بیماری‌های خودایمنی که با ریزش مو در ارتباط هستند، آشنا خواهیم شد. 

آلوپسی آره‌آتا 

آلوپسی آره‌آتا شایع‌ترین بیماری خودایمنی مرتبط با ریزش مو‌ها است که حدود ۱۴۷ میلیون نفر در سراسر جهان با آن درگیر هستند. این بیماری خودایمنی به‌واسطه ریزش موی تکه‌تکه مشخص می‌شود که می‌تواند به ریزش موی کامل در سطح پوست سر یا حتی در موارد شدید به ریزش مو در سرتاسر بدن منتهی شود. 

متاسفانه هیچ درمان تاییدشده‌ای برای مقابله با آلوپسی آره‌آتا وجود ندارد، اما تزریق کورتیکواستروئید به پوست سر یا پوست بدن تحت نظر پزشک متخصص می‌تواند به مقابله با آن کمک کند. 

لوپوس 
 
لوپوس می‌تواند سیستم‌ها و اندام‌های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار دهد و طیف گسترده‌ای از علائم مانند خستگی، سردرد، درد مفصلی، کم‌خونی، لخته شدن غیرطبیعی خون و ریزش مو را به‌وجود بیاورد. 

ریزش مو زمانی اتفاق می‌افتد که آنتی‌بادی‌های شکل‌گرفته توسط بدن به فولیکول‌های مو نفوذ می‌کنند و باعث می‌شوند که ساقه مو‌ها توسط بدن پس زده شوند و سپس بریزند. در طول دوره‌های بهبودی معمولا مو‌ها دوباره رشد می‌کنند، اما ایجاد هر نوع آسیب اساسی در فولیکول‌ها باعث ریزش موی دائمی خواهد شد. 

بیماری هاشیموتو 

هاشیموتو که علت اصلی ابتلا به کم‌کاری تیروئید است، باعث شکل‌گیری التهاب در غده تیروئید می‌شود و درنتیجه عملکرد آن را مختل می‌کند. این اختلال باعث نازک شدن مو‌ها یا ریزش زیاد آن‌ها می‌گردد، تا حدی که معمولا بیمار هنگام حمام کردن می‌تواند ریزش حجم زیادی از مو‌ها را مشاهده کند. 

تغییر در بافت مو‌ها (خشکی، زبری یا گره‌خوردگی آنها) نیز از دیگر علائم بیماری هاشیموتو است. این ریزش مو تا زمانی که سطح تیروئید با کمک دارو‌ها یا روش‌های درمانی دیگر به محدوده عادی نرسد، ادامه خواهد داشت. 

پسوریازیس‌

پسوریازیس هم یکی از بیماری‌های خودایمنی است که اغلب علائم واضحی را در ناحیه آرنج‌ها، زانو‌ها و بند انگشت‌ها نمایان می‌کند، اما می‌تواند علائمی هم برای پوست سر داشته باشد. علائم پسوریازیس در پوست سر می‌توانند شدید باشند و باعث پوسته‌ریزی، قرمزی و گاهی هم احساس خارش پوست سر شوند. 

پسوریازیس معمولا باعث ریزش موی شدید نخواهد شد، اما می‌تواند قطر مو‌ها را تغییر دهد و باعث شکنندگی شدید مو‌ها شود. 

بیماری کرون و بیماری التهابی روده 

افراد مبتلا به بیماری‌های خودایمنی در معرض خطر ابتلا به بیماری کرون (نوعی مشکل التهابی در روده‌ها) قرار دارند، درحالی که همین اتفاق می‌تواند باعث ریزش مو‌ها شود. 

درمان مناسب برای بیماری کرون معمولا شامل مصرف دارو، جراحی و کنترل‌های تغذیه‌ای برای کنترل التهاب، اصلاح کمبود‌های تغذیه‌ای و کاهش علائم می‌شود. دارو‌های مناسب برای این بیماری معمولا التهاب را کاهش می‌دهند و تمرکز زیادی بر اصلاح‌های تغذیه‌ای دارند، درحالی که لیزردرمانی، دارو‌های تجویزی و PRP هم در مواردی ضروری هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قسم به وعده‌ی صادق که قدس آزاد است
  • لحظه نجات معجزه آسای کودک در رودخانه پشترود
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • خواص جکوزی برای پوست
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • سروده جدید علیرضا قزوه در استقبال از غزل اخیر رهبر معظم انقلاب
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست
  • سکانس‌هایی از فیلم معجزه عشق