Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت لجام گسیخته بلیت هواپیما به مقصد مشهد در روزهای پایانی صفر قرار است تا چه مقدار صعود کند؟ متولیان امر پاسخگو باشند.

به گزارش قدس آنلاین، تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی در مشهد دیشب  قیمت بلیط موجود هواپیما در مسیر تهران – مشهد ویژه سه شنبه ۱۵ آبان را بین ۵۲۰ تا حدود ۶۵۰ هزار تومان اعلام کردند.

 این در حالی است که رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی قیمت مصوب بلیت هواپیما را در این مسیر بین ۲۳۰ تا ۴۵۰ هزار تومان آن هم بستگی به سطح پرواز اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید ولی زاده در پاسخ به اینکه این افزایش قیمت فروش بلیط هواپیما بر اساس چه مصوبه و ضابطه ای انجام می شود و چه کسی ناظر بر قیمتهاست گفت: فروش بلیط بالاتر از قیمت مصوب هم به تغییر در سطح پرواز  بستگی دارد.

اما این پاسخ، شاید بیشتر توجیهی برای فروشهای غیر قانونی و خارج از ضوابط و نرخ مصوب بلیط هواپیما به نظر می رسید تا علت بی ضابطه افزایش قیمت، به ویژه در روزهایی که دلدادگان امام رضا (ع) از هر شهر و دیاری به زیارت این امام  همام دلبسته اند.

 از این رو متولیان امر باید با نظارت بیش از این برای تسهیل شرایط سفر ویژه زائران امام رضا (ع) و کوتاه کردن دست سوء استفاده گران همت گمارند.

اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در این زمینه اعلام کرد: بر قیمت بلیط هواپیماها نظارتی ندارد.

پلیس فتای خراسان رضوی هم در صورت وجود شاکی خصوصی مداخله خواهد کرد.

تماس خبرنگار ما با دادستانی هم به نتیجه ای نرسید اما مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی بدنبال این پیگیری ها  از در نظر گرفتن مجازات سخت برای گرانفروشان بلیط در دفاتر خدمات مسافرتی خبرداد.

حمیدرضا کریم  افزود: با هدف جلوگیری از فروش بلیت خارج از نرخهای مصوب "طرح ضربتی مبارزه با گرانفروشی آژانسهای مسافرتی"  از امروز ۱۳ آبان آغاز شده است و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

 وی به دفاتر خدمات مسافرتی اعلام کرد: با رعایت حقوق شهروندی و صنفی در شهری که اعتبار آن منسوب به حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) است، برای حفظ کرامت انسانی زائران کوشا باشند در غیر این صورت با دریافت هر گونه گزارش بازرسی یا شکایت مردمی مبنی بر گرانفروشی، با اشد مجازات با آنان برخورد خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: "طرح ضربتی مبارزه با گرانفروشی آژانسهای مسافرتی" با حضور قاضی سیار شعبه تعزیرات حکومتی، بازرسان سازمان صنعت و معدن، انجمن صنفی آژانسهای مسافرتی و نماینده سازمان گردشگری و اتاق اصناف خراسان رضوی اجرا می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: شهروندان در صورت مشاهده تخلفات موضوع را به اداره تعزیرات حکومتی گزارش کنند.

کریم درباره فروش بلیط خارج از نرخ مصوب در دفاتری که خارج از استان فعالیت می کنند هم گفت: در صورت دریافت شکایت به صورت نیابتی پیگیری و اقدام خواهد شد.

وی افزود: حدود ۲۹ پرونده گرانفروشی دفاتر خدمات مسافرتی  همزمان با ایام  اربعین در خراسان رضوی تشکیل و حتی یکی از این دفاتر متخلف  به پرداخت ۶۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

۳۵۰ دفتر آژانس خدمات مسافرتی در خراسان رضوی فعال است.

تا کنون بیش از یک و نیم میلیون زائر به مشهد الرضا وارد شده اند و این جمعیت در حال افزایش است.

پارسال مشهد در این ایام پذیرای بیش از چهار میلیون زائر و مسافر بود.
 منبع: صدا و سیما

پایان پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بلیط هواپیما مشهد مشهد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۸۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای پنج منطقه مشهد پاک است

مهدی اله‌پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۸ نشانگر هوای «سالم» است و شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته هم با عدد ۷۲ از شرایط «سالم» هوای این کلانشهر حکایت دارد.

او افزود: کیفیت هوای سایر ۱۸ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوای مشهد در وضعیت سالم است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌شود در روز‌های دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

اله پور بیان کرد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمد‌های غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • پذیرش نشدن مسافران ترانزیتی از مشهد به دبی تا اطلاع بعدی
  • متهم به عرضه برنج تقلبی در مشهد به بیش از ۴۹ میلیارد ریال محکوم شد
  • محکومیت متهم عرضه برنج تقلبی در مشهد
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد 
  • برگزاری اختتامیه پویش قرآنی در مشهد
  • جریمه قاچاقچی لوازم جانبی موبایل در مشهد
  • جریمه قاچاقچی لوازم خانگی در کاشمر
  • ضبط برنج های تقلبی و جریمه متخلف در مشهد
  • تشکیل ۱۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی نوروزی در خراسان رضوی
  • کیفیت هوای پنج منطقه مشهد پاک است