Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از عدم بررسی سفرهای خارجی نمایندگان در هئیت نظارت بر رفتار نمایندگان انتقاد کرد.

احمد امیرآبادی فراهانی درباره طرح هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای کاهش تعداد سفرهای خارجی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: در هیئت رئیسه مجلس مضوع تعداد سفرهای نمایندگان مجلس مورد بررسی دقیق قرار گرفت از این رو شاهد بودیم بعد از این اقدامات میزان سفر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نسبت گذشته دو سوم کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سفر نمایندگان مجلس در عناوین و اشکال مختلف صورت می‎گیرد افزود: یکسری از سفرهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی با شرکت‎های دولتی و برخی از وزرا صورت می‎گیرد که هزینه آن برعهده دولت است و در این راستا مجلس هیچ مسئولیتی ندارد و هزینه‎ای هم انجام نمی‎دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای تصریح کرد: سفرهای شخصی که بعضا از سوی برخی از نمایندگان و با پاسبورت شخصی و معمولی صورت می‎گیرد بعضا شاید هم مورد انتقاد مردم باشد ربطی به مجلس ندارد و در این راستا امکان ورود نیز برای قوه‎مقننه به این ماجرا فراهم نشده است.

امیرآبادی با بیان اینکه مجلس به دنبال کاهش سفرهای خارجی نمایندگان است خاطرنشان کرد: در کمیته سفر مجلس شورای اسلامی تمامی اقدامات لازم در جهت کاهش سفر نمایندگان صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم در این راستا به اهداف مدنظر دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه مجلس تنها در راستای سفر نمایندگان با پاسبورت سیاسی و با مجوز نمایندگانی امکان دخالت و بررسی موضوع را دارد گفت: ما معتقدیم که امکان بررسی سفر نمایندگان در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان وجود دارد اما این هیئت براین باور است که تا شکایتی صورت نگرفته است نمی‎توان وارد عمل شد و اقدامی انجام داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنده رویکرد هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در جریان بررسی سفرهای نمایندگان را قبول ندارم و معتقدم این هیئت باید بخشی نظارتی خود را در این ماجرا اتخاذ کند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

*خبرفوری

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

شلیک پلیس تهران گروکانگیر ساطور به دست را از پا در آورد+عکس این مرد روباه صفت را می شناسید؟ / او به بد حجاب ها در تهران گیر می داد + عکس دعوای 2 داعشی بخاطر بریدن گوش اسیران و گذاشتن آن در دهانشان! + جزییات اعتراف تازه داماد به قتل فرشید به خاطر فایل صوتی منشوری عروس + عکس این مرد پابرهنه کشور امارات را در صحرا تاسیس کرد! + عکس فیلم لحظه دیدار رهبر انقلاب با جاسوسان آمریکایی مقام‎های سعودی به دنبال تلفن همراه خاشقجی ماجرای کشف جسد مردی در داخل تانکر گازوئیل مشخص شد / پلیس تایباد گزارش داد گفتگو با بی رحم ترین قاتل سال 97 + فیلم و عکس تجاوز به دختر 7 ساله توسط جوان همسایه / مصاحبه مادر دختر بچه + فیلم ازدواج جنجالی نماینده اصلاح طلب مجلس ایران در ترکیه +عکس منشوری مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا خط و نشان وزیر دفاع برای امریکا / ترامپ مثل سگ دروغ می گویند بلای وحشتناکی که سر پری در کامیون بهنام آمد / ایمان چه دیده بود! ترسناکترین ماساژ آن هم با وسیله ای عجیب +عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه سفر سفر عضو هیئت رئیسه مجلس عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خارجی انتقاد مردم عکس ایران روزنامه زن قتل دختر رئیس جوان فیلم شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۰۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی

 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره قرارداد ۲ میلیارد یورویی شهرداری تهران با چین گفت: «شهرداری می‌تواند با کشورهای خارجی قرارداد ببندد اما نه قراردادهای پنهانی یا دارای ایرادات. وزارت کشور هم در این مورد نظریه تخصصی خود را می‌دهد. اما دستگاه‌های نظارتی باید به این موارد ورود پیدا کنند.»   به گزارش عصر ایران؛ احمد علیرضابیگی به روزنامه هم میهن گفت: «شورای شهر بر عملکرد شهرداری نظارت دارد و باید براساس چارچوب‌ها عمل کند. اما دستگاه‌های نظارتی هم باید بر عملکرد دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری نظارت داشته باشند. اینطور به نظر می‌رسد که نظارت و خوفی از این دستگاه‌ها وجود ندارد. بنابراین هر کسی هر جا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند.»   علیرضابیگی با اشاره به اینکه تمام این موضوعات سیاسی است، تاکید کرد: «این به نوع حکمرانی در کشور برمی‌گردد. در مدل حکمرانی کنونی اراده مردم را به حداقل رسانده‌ایم. وقتی مردم حس کنند نظر و اراده آنها تعیین‌کننده است، نظارت را توسعه می‌دهند و نتیجه آن روی کار آمدن شورای شهری است با پشتوانه مردمی که به مردم بدهکار است و باید پاسخگوی شهروندان باشد؛ چراکه باز هم باید درِ خانه مردم برود برای گرفتن رای؛ پس سعی می‌کند رضایت مردم را به دست آورد.   وی افزود: رضایت مردم وقتی به وجود می‌آید که شورای شهر به نیابت از آنها  عمل می‌کند. وقتی این اتفاق نمی‌افتد مردم کنار می‌مانند و نظارتی اتفاق نمی‌افتد. اگر نظارتی هم وجود داشته باشد در مقابل آن مقاومت می‌شود. با این روند شاهد پیشرفتی نخواهیم بود.» کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمل و نقل فوری- چینی عصبانیت روزنامه شهرداری از افشای قرارداد پنهانی زاکانی قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • قدردانی فرمانده کل انتظامی کشور از نمایندگان مجلس
  • قدردانی و تشکر سردار رادان از نمایندگان مجلس
  • قدردانی سردار رادان از مجلس
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس