Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:11:52 GMT

بیش از 300 شغل در بخش مشاغل خانگی شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۸۰۳۸۲

بیش از 300 شغل در بخش مشاغل خانگی شناسایی شد

تهران- ایرنا- سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی گفت: اجرای طرح الگوی نوین اشتغال خانگی در 9 استان کشور شناسایی 343 شغل در بخش مشاغل خانگی را به دنبال داشت که از میان آن ها 72 شغل برای خرید تضمینی محصولات انتخاب شدند.

به گزارش روز یکشنبه گروه دانشگاه ایرنا، محمدصادق بیجندی عنوان کرد: با برگزاری جلسات مختلف کارشناسی در ستاد مشاغل خانگی کشور، الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به تصویب رسید و بعد از آن در مهرماه سال گذشته بر اساس تفاهم نامه ای که بین وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی به تصویب رسید، اجرای این الگو به جهاد دانشگاهی در 8 استان پایلوت کشور واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این جمله که انتخاب استان ها بر عهده ما قرار داده نشده است، افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها را انتخاب کرده است.
رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی درباره این طرح گفت: در طرح های قبلی فرد در سامانه ثبت نام می کرد و وزارت تعاون با توجه به نوع شغل انتخابی، طرح را به دستگاه های اجرایی مربوطه ارجاع می داد و در صورت پذیرش، به بانک معرفی و کار تمام می شد.
وی با بیان اینکه در این طرح آموزش نیز به برندها واگذار شده، اظهار کرد: برندها محصولاتی که با کیفیت مورد نظر آن ها تولید شود را به صورت تضمینی خریداری می کنند.
بیجندی با اشاره به این که جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد واسطه ای در حال شبکه سازی در این بخش است، اظهار کرد: مشاغل خانگی دنیایی برای حل مشکلات اشتغال کشور است اما نیاز به همکاری، همدلی و همراهی همه دستگاه ها دارد.
رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی، یکی دیگر از مزیت های این الگو را استفاده از بستر IT (فناوری اطلاعات ) عنوان کرد و افزود: سایت الگوی‌ نوین توسعه مشاغل خانگی به آدرس اینترنتی www.inhb.ir راه اندازی شده است.
9283**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي جهاددانشگاهي مشاغل خانگي تجاري سازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۰۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگیری ۳۴۶ کارگاه در طرح طبقه‌بندی مشاغل در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مختار احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل با هدف اجرای عدالت برای کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر  اجرا شده است.
وی اظهار داشت: بر اساس این طرح افرادی که سابقه کار یا میزان تحصیلات بالاتری دارند حقوق و مزایای بیشتری دریافت خواهند کرد.
در حال حاضر ۸۵ درصد از کارگاههای بالای ۵۰ نفر معادل ۳۴۶ کارگاه در طرح طبقه‌بندی مشاغل قرار گرفته‌اند.

دیگر خبرها

  • کدام مشاغل از ارایه اسناد و دفاتر مالی معاف شدند؟
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • قرارگیری ۳۴۶ کارگاه در طرح طبقه‌بندی مشاغل در کرمانشاه
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی