Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی؛ دکتر احمدرضا خزاعی افزود: عراقی ها با 1390 نفر بیشترین تعداد مستمری بگیران خارجی در کشور را تشکیل می دهند و اتباع افغانستان با 903 نفر و هندوستانی ها با 126 نفر در رتبه های دوم و سوم تعداد مستمری بگیران غیرایرانی این سازمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار داشت: در میان مستمری بگیران خارجی تامین اجتماعی، اتباع کشورهای پاکستان، بنگلادش، آلمان، ترکیه، آمریکا، آذربایجان، انگلستان، ایتالیا، فیلیپین، لبنان، فرانسه، هلند، کویت، کانادا، سوئیس، ژاپن و مالزی نیز قرار دارند.

مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی گفت: اتباع خارجی مجاز از بدو شروع به کار، حق برخورداری از خدمات و تعهدات تامین اجتماعی را دارند و هیچ فرقی بین اتباع خارجی و ایرانی در کشور برای برخورداری از خدمات تامین اجتماعی وجود ندارد؛ آنان با داشتن پروانه کار و فعالیت در کارگاه های مشمول قانون تأمین اجتماعی مشمول بیمه اجباری بوده و کارفرمایان موظف به ارسال لیست آنان و پرداخت حق بیمه مربوطه هستند و سایر اتباع خارجی مجاز در کشور که شاغل نیستند می‌توانند به صورت اختیاری خود را بیمه کنند.

وی افزود: ماده 5 قانون تأمین اجتماعی که در سال 1354 تصویب شده، بیمه اتباع خارجی را همانند اتباع ایرانی در نظر گرفته؛ یعنی قانون تأمین اجتماعی هیچ فرقی بین شهروند ایرانی و خارجی برای دریافت خدمات قائل نشده است.

دکتر خزاعی افزود: این ویژگی، از سال 1354 تا 1394، (طی 40 سال) مغفول مانده بود و فقط 3 هزار و 300 بیمه شده تبعه خارجی در ایران وجود داشته است.
 
وی گفت:  با تشکیل اداره کل اتباع سازمان تامین اجتماعی در سال 1394 این موضوع مورد توجه جدی قرار گرفت به طوری که  امروز نزدیک به 42 هزار و 500 نفر بیمه شده اصلی تبعه خارجی در داخل ایران تحت پوشش خدمات تأمین اجتماعی قرار گرفته اند که با احتساب افراد تبعی خود جمعیتی بالغ بر 82 هزار نفر را شامل می شوند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی مستمری تبعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۰۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

به‌گزارش خبر گزاری مهر، به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دستمزد مقطوع تعیین شده از طرف این سازمان، به استناد مفاد ماده ۳۵ قانون تأمین‌اجتماعی و منطبق بر ضوابط قانونی از جمله تصویب‌نامه شورای‌عالی کار درخصوص تغییر حداقل دستمزد روزانه و سایر سطوح دستمزدی و حداقل مزایای پرداختی به کارگران مشمول قانون کار، هر سال تعیین می‌شود.

بنابراین کارفرمایان مکلفند برمبنای دستمزد تعیین شده برای هر رشته شغلی، نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق‌بیمه بیمه‌شدگان کارگاه اقدام کنند.

به‌عنوان نمونه در این فهرست؛ دستمزد مقطوعی برای فروشنده در فروشگاه لباس به تفکیک فروشنده درجه یک و درجه ۲ تعیین شده و کارفرمای فروشگاه لباس در صورتی‌که شغل یکی از کارمندان خود را به عنوان فروشنده در فهرست حق بیمه ثبت کند، ملزم خواهد بود در محاسبه و پرداخت حق بیمه مربوط به این شخص، دستمزد مقطوع اعلامی از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی را به عنوان مبنای کسر حق بیمه مورد نظر داشته باشد.

براساس این گزارش، فهرست دستمزد مقطوع مشاغل صنوف در دو جدول شامل ۳۲۲ نوع فعالیت از جمله مشاغلی چون مشاغل مرتبط با هتل‌ها و مهمان‌سراها، نجاری، انواع نانوایی، نقاشی ساختمان، مؤسسات نشر و فروش کتاب، مؤسسات بارکشی شهری و بسته‌بندی اثاثیه، مؤسسات تاکسی تلفنی، فروشگاه‌های لباس و پوشاک و … و به‌طور جداگانه برای هر یک از رشته‌های شغلی این مشاغل به تفکیک شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزار نفر و شهرهای با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی منتشر شده و در سایت سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی www.tamin.ir قابل دسترسی و دانلود است.

کد خبر 6080173

دیگر خبرها

  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳
  • دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال 1403
  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • طرد ۸۵ هزار تبعه غیر مجاز افغانستان از استان کرمان
  • مشکلی بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • ۸۵ هزار تبعه غیرمجاز افغانستان از کرمان به میهنشان بازگشتند
  • دیگر مشکلی برای بیمه کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • اخراج ۲۴۷ تبعه خارجی از لرستان طی سال گذشته