Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-08@03:07:47 GMT

«رنگ ارغوانی» از تئاتر دوباره به سینما می‌آید

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۸۰۸۴۷

«رنگ ارغوانی» از تئاتر دوباره به سینما می‌آید


رویداد۲۴ به نقل از هالیوود ریپورتر، «رنگ ارغوانی» درابتدا در قالب یک رمان نوشته «الیس واکر» در سال ۱۹۸۲ به چاپ رسد و در سال ۱۹۸۵ «استیون اسپیلبرگ» فیلمی سینمایی و موفق به اقتباس از این رمان ساخت که در ۱۱ بخش نامزد کسب جایزه اسکار شد و پس از آن یک نمایش موزیکال نیز بر اساس آن به روی صحنه رفت که توانست برنده جایزه معتبر تونی شود و حالا قرار است یک نسخه سینمایی بر اساس این نمایش موزیکال نیز ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«استیون اسپیبرگ» که پیش از این ساخت فیلم سینمایی «رنگ ارغوانی» را بر عهده داشته در کنار «اوپرا وینفری»، «کوئینسی جونز» و «اسکات سندرز»، تهیه‌کنندگی این فیلم سینمایی موزیکال و جدید را بر عهده خواهد داشت.
این فیلم روایتگر داستان یک دختر جوان آمریکایی آفریقایی و مشکلات زنان آفریقایی‌تبار در اوائل دههٔ ٬‍۱۹۰۰ شامل فقر، نژادپرستی و تبعیض جنسی است. 
«آلیس واکر» در سال ۱۹۸۲ برای نگارش رمان «رنگ ارغوانی» که تاکنون چندین بار در سینما و تئاتر اقتباس شده، به عنوان اولین نویسنده زن سیاه پوست موفق به کسب جایزه پولیتزر در بخش ادبیات داستانی شد.
پروژه فیلم موزیکال «رنگ ارغوانی» در مراحل آغازین قرار دارد و هنوز نویسنده فیلمنامه، کارگردان و تیم بازیگری آن مشخص نشده است. 
«استیون اسپیلبرگ» که امسال در مقام کارگردان فیلم  «بازیکن شماره یک آماده» را به سینما آورده است، آخرین‌بار با فیلم «لینکلن» با بازی «دنیل دی لوئیس» در سال ۲۰۱۲ توانست نامزد جایزه اسکار شود، پیش از این در سال ۱۹۹۳ با فیلم «فهرست شیندلر» و در سال ۱۹۹۸ با فیلم «نجات سرباز رایان» دو جایزه اسکار بهترین فیلم و یک اسکار کارگردانی را از آن خود کرده است.
پست (۲۰۱۷)، غول بزرگ مهربان (۲۰۱۶)، پل جاسوس‌ها (۲۰۱۵)، لینکلن (۲۰۱۲)، اسب جنگی (۲۰۱۱)، ماجراهای تن‌تن (۲۰۱۱)، ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین (۲۰۰۸)، نجات سرباز رایان (۱۹۹۸)، فهرست شیندلر (۱۹۹۳)، پارک ژوراسیک (۱۹۹۳)،‌ رنگ ارغوانی (۱۹۸۵)، ایندیانا جونز و معبد مرگ (۱۹۸۴)،‌ ای.تی. موجود فرازمینی (۱۹۸۲)، مهاجمان صندوق گمشده (۱۹۸۱)، برخورد نزدیک از نوع سوم (۱۹۷۷) و آرواره‌ها (۱۹۷۵) ازمهم‌ترین ساخته‌های «اسپیلبرگ» محسوب می‌شوند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سینما تئاتر موزیکال اسپیلبرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۰۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور

پنجمین جلسه شورای صنفی نمایش، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه در خانه سینما برگزار شد.

بیشتر بخوانید: رکورد «تمساح خونی» در گیشه سینماها شکسته شد

شورا بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد دو فیلم تگزاس۳ به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی ابراهیم عامریان به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه مشهد و فیلم سینمایی عطرآلود به کارگردانی هادی مقدم‌دوست و تهیه کنندگی یوسف منصوری با پخش بهمن سبز به سرگروهی پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز بعد از فیلم «تاوان» را به ثبت رساند.

همچنین مقرر شد اکران فیلم سینمایی تگزاس ۳ از چهارشنبه؛ دوم خردادماه در سینماهای سراسر کشور آغاز شود.

کد خبر: 1229541 برچسب‌ها اخبار سینما

دیگر خبرها

  • بیکاری سینماگران ربطی به رونق اقتصاد و فروش فیلم‌ها ندارد
  • بازیگر ارباب حلقه‌ها درگذشت
  • برنارد هیل کاپیتان «تایتانیک» از دنیا رفت
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • اسکار آلمان برندگانش را شناخت/ «مردن» لولای ۲۰۲۴ را برد
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • مست عشق، ماجرای یک تابوشکنی در سینما
  • یک جایزه دیگر برای مل بروکس/ پیبادی تجلیل می‌کند