Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، روز 13 آبان در تقویم کشورمان به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده به طوری که این روز یادآور وقایع تاریخی مهمی در حافظه تاریخی ملت بزرگ ایران اسلامی است که تبعید حضرت امام به ترکیه، به شهادت رساندن دانش آموزان و دانشجویان انقلابی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که از جمله آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بنابراین همه ساله مصادف با 13 آبان ماه اقشار مختلف مردم و ملت انقلابی و ولایتمدار کشورمان راهپیمایی باشکوهی را برگزار می‌کنند که نسل جوان نیز فوج فوج به راهپیمایی‌کننده‌ها می‌پیوندند تا از این رهگذر پایبندی خود به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی صحه ‌گذارند.

 برای حمایت از مسئولان انقلابی در این راهپیمایی شرکت کرده‌ام

 پس بین مردم انقلابی ارومیه‌ رفته‌ایم تا دلایل حضور آنها در این راهپیمایی و پیام‌های این حرکت باشکوه را بپرسیم که ماحصل این گزارش در ادامه می‌آید.

در بین مردم زوج جوانی بودند که همراه فرزند خردسال شان در راهپیمایی شرکت کرده بودند که آنها هم دلیل حضور خود را اعلام حمایت از دانش جویان و دانش آموزان انقلابی عنوان کردند و گفتند که آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی فقط یک شعار نیست بلکه با تمام وجود به آن ایمان دارند.

 زن جوان در ادامه صحبت های همسر خود گفت که برای حمایت از مسئولان انقلابی هم در این راهپیمایی شرکت کرده ام تا اجازه ندهم که توسط یک عده عافیت طلب و منفعت طلب منزوی شوند چرا که کار باید در دست مدیر توانمند، مدیر و انقلابی باشد نه کسی دیگر.

 وی استفاده از نیروهای توانمند و انقلابی، مقابله با تهدیدات فناوری، فرهنگی و اقتصادی همچنین استفاده از چهره‌های شاخص و انقلابی در عرصه‌های تصمیم‌گیری مطالبه جدی خود از مسئولان عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی بسترهای لازم را برای رشد و پیشرفت مهیا کرده است که نباید آن را از دست دهیم.

 13 آبان یادآور سه رویداد تاریخی و مهم است

 جوان دیگری هم در بین خیل عظیم راهپیمایی کننده‌‌ها که دانشجو بود و گفت: 13 آبان برای ما یادآور سه رویداد تاریخی و سرنوشت ساز است به طوری که تبعید حضرت امام به ترکیه در 13 آبان ماه سال 1343 ، گلوله باران دانش آموزان و دانشجویان در 13 آبان ماه 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان ماه 1358 به وقوع پیوسته است.

 این جوان با بیان اینکه حضرت امام از اقدام مردم انقلابی مبنی بر تسخیر لانه جاوسی آمریکا حمایت کرده و آن را انقلاب دوم ملت ایران نامیدند، اضافه کرد: بنابراین دانشجویان چون حمایت و پشتیبانی ولی امر مسلمین را دیدند با عزم راسخی در دفاع از آرمان‌های آزادی خواهی، ظلم ستیزی و استقلال طلبی گام برداشتند.

 دانشجوی دیگری ضمن تائید صحبت‌های این جوان اضافه کرد: بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، ایادی استکبار جهانی هم بیکار ننشست و از هر راه و ترفندی برای ضربه زدن به ملت ما استفاده کرد به طوری که به سازمان ملل متحد، سازمان کنفرانس اسلامی، شورای امنیت و ... برای حرکت علیه ایران فشار وارد می‌کرد.

 دشمن از هر ترفندی برای فشار به ایران استفاده می‌کند

 یک روحانی که همراه دو فرزند نوجوان خود در راهپیمایی حضور پیدا کرده بود، اظهار کرد: حمله نظامی به خاک ایران اسلامی و تحریک رژیم بعثی عراق برای تجاوز به کشور ما، بمباران شیمیایی شهرهای مرزی ایران، تحریم اقتصادی، بلوکه کردن دارایی و اموال ایران، طراحی فتنه 88 و ... مواردی از دشمنی‌های آمریکاست.

 وی با بیان اینکه هیچ‌کدام از این موارد تاکنون حتی به اندازه ذره‌ای بر اراده ملت بزرگ ایران اسلامی خلل ایجاد نکرده است، اضافه کرد: مردم ما کماکان بر سر عهد خود با حضرت امام، مقام معظم رهبری، شهدای گلگون کفن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند و همچنان موضع استکبارستیزی دارند.

 لایحه کاپیتولاسیون دلیلی دیگر بر دشمنی آمریکا با ایران است

 یک دبیر بازنشسته که تاریخ در دبیرستان تدریس می‌کرد از لایحه کاپیتولاسیون به عنوان یک سند ننگین برای خیانت رژیم پهلوی و دشمنی آمریکا با ایران عنوان و اظهار کرد: آن موقع اعطای مصونیت قضایی به اتباع آمریکایی به صورت یک لایحه قانونی در هیات دولت تصویب شد به طوری که شهروند ایرانی پست‌تر از سگ آمریکایی شد.

 وی اضافه کرد: سخنرانی‌های روشنگرانه امام خمینی در آن زمان پیرامون این لایحه و مواد مختلف آن موجب آگاهی و روشنگری در بین اقشار مختلف مردم شد؛ این قبیل موارد باید جزء به جزء و نکته به نکته برای اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان ایران اسلامی تبیین شود.

از اول انقلاب به راهپیمایی آمده‌ام باز هم خواهم آمد/کسی از بی عدالتی در زمان شاه حرف نمی‌زند

 در بین جمعیت راهپیمایی‌کننده دو بانوی سالمند نیز بودند که یکی از آنها گفت: از ابتدای پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی تاکنون یعنی 40 سال به صورت مرتب در راهپیمایی‌ها شرکت کرده‌ام و از این به بعد هم تا وقتی که جانی در بدن و نفسی دارم برای حمایت از انقلاب اسلامی خواهم آمد.

 وی اضافه کرد: کسی از ظلم و جور و بی عدالتی که زمان شاه وجود داشت نمی‌گوید انگار همه مردم همه چیز را فراموش کرده‌اند؛ الان گرانی و بیکاری و مشکلات مختلف و زیادی هم وجود دارد ولی آن زمان هم بود شاید به مراتب بیشتر و شدیدتر؛ آن موقع هم تبعیض، اختلاف طبقاتی، روحیه و منش ارباب رعیتی، ظلم و بیداد همه جا بیداد می‌کرد.

 امروز اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان، کسبه، دانشجو، مسئول و ... به میدان آمدند تا بر روحیه انقلابی، آرمان‌خواهی، ظلم ستیزی و استکبارستیزی خود بار دیگر صحه بگذارند.

بنابراین می‌طلبد که مسئولان نیز پاسخ درخوری به این ملت همیشه درصحنه و پا در رکاب داده و با خدمت بی منت و خالصانه برای تقویت روحیه انقلابی مردم، استمرار و قوام انقلاب اسلامی تلاش کنند.

 گزارش از سونیا بدیع

 انتهای پیام

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران آمادگی بورس تحصیلی دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا را دارد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا که خشم و انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به نمایش گذاشته و از دانشگاه اخراج شده‌اند، می‌توانند بورس دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ایران شده و به تحصیل خود ادامه دهند.

 داداش پور با اعلام حمایت از دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل، تصریح کرد: دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی جهانی از جایگاه رو به رشد و خوبی برخوردار هستند و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی در هر رشته‌ای که تمایل به ادامه تحصیل داشته باشند می‌توانند از ظرفیت موسسات آموزش عالی ایران بهره‌مند شوند.

وی ایران به عنوان کشوری که به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا مستقل بوده و یا‌ر مظلومان جهان است معرفی نمود و افزود: سیاست‌های ایران اسلامی بر اساس آنچه حضرت امام خمینی"ره" ترسیم فرموده بود و راهبرد‌های رهبر حکیم انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی و استعمار زدایی و فرهنگ سازی این سیاست بوده و است و باهمین رویکرد بود که توانستیم هیبت آمریکا و رژیم صهیونیستی را در دنیا به چالش بکشیم و امروز چشم تمامی آزادیخواهان جهان به ایران دوخته شده است که در حمله موشکی به اسراییل با خوشحالی جهانیان این نگاه به عیان مشخص گردید و امروز با همین نگاه و سیاست است که وزارت علوم با افتخار اعلام آمادگی جذب هر دانشجوی معترض و اخراج شده را مطرح می‌کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان همچنین با اشاره به تخریب مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها در غزه و به تعطیلی کشاندن آنها یادآور شد: دانشگاه‌های ایران با توجه به ظرفیت‌های خوبی که از آن بهره‌مند هستند این آمادگی را دارند تا ما بتوانیم به بورسیه دانشجویان غزه نیز بپردازیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: بی تردید ایران ملجا و خانه امن تمامی ظلم ستیزان و مظلومانی است که به خاطر مبارزه با استکبار و صهیونیسم جهانی از تحصیل و زندگی باز مانده‌اند.

وی برخورد بی منطق و خشن پلیس آمریکا با دانشجویان را رسوایی این کشور در برابر شعار آزادی بیان در غرب عنوان کرد و اظهار داشت: این حرکت پلیس و نوع برخورد حاکمیت با این جریان و حرکت دانشجویی نشان داد شعار آزادی بیان و ارج نهادن به قشر تحصیلکرده سرابی بیش نبوده و تشت رسوایی غرب با این رفتار به صدا در آمده و به تمامی کسانی که به هر نوعی دل در گرو مهد توسعه و آزادی آمریکا داشتند، فهماند هر کجا که سیاست این کشور اقتضا نماید، تمام شعار‌ها را در برابر منافع خود ذبح می‌کند و ذره‌ای به شعار‌ها ارزش قائل نخواهد شد.

وی در پایان سیاست راهبردی ایران را مبارزه با مستکبران و دفاع از مظلومان نام برد و خاطر نشان ساخت: دیروز با موشک و پهپاد هیمنه پوشالی و گنبد آهنین رژیم صهیونیستی و آمریکا را به چالش کشیدیم و اقتدار ایران اسلامی را در عمل به اثبات رساندیم و نقاب از چهره واقعی استکبار که تهدید به گزینه‌های روی میز داشت کنار زدیم و امروز با اعلام آمادگی جذب دانشجویان معترض و اخراجی علیه جنایات رژیم صهیونسیتی، ظرفیت و نگاه ایران را در همه عرصه‌ها به ویژه دانش گستری و جذب دانشجویان مظلوم با هر نژاد و زبانی به دنیا نشان می‌دهیم و ایران اسلامی همواره پشتیبان حق خواهان و پشیمان کننده زورگویان عالم بوده و بر همین سیاست و روش باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارفرهنگی درمساله حجاب ضروری است
  • ایران آمادگی بورس تحصیلی دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا را دارد
  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی حمایت از طرح «نور» در اهواز
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین